رییس کمیته گردشگری ، بافتهای تاریخی و فرسوده شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران به صحبت از گردشگری و خدمات ستاد گردشگری شهرداری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رييس كميته گردشگري ، بافتهاي تاريخي و فرسوده شوراي اسلامي شهر تهران در بازديد از ستاد گردشگري شهرداري تهران گفت: در راستاي مديريت يكپارچه شهري بايد به ايجاد ساختار منسجمي براي فعال سازي ظرفيت گردشگري تهران بپردازيم تا هر روز شاهد توسعه گردشگري شهري باشيم.

احمد حكيمي پور نائب رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران صبح امروز از ستادهاي ويژه مهمان تهران بازديد كرد . وي در اين بازديد با اشاره به ارايه خدمات مناسبي كه از سوي ستاد گردشگري شهرداري در طرح مهمان تهران گفت: اقدامات خوبي جهت ارايه خدمات به مسافران تهران و البته علاقه مندان به تهران گردي صورت گرفته است و اكنون ستاد ويژه مهمان تهران در ١٠٠ نقطه از شهر به راهنمايي علاقه مندان به تهران گردي مي پردازد.

حكيمي پور با اشاره به اقدامات ستاد گردشگري شهرداري تهران در بهار ٩٥ گفت: بنابر گزارش هايي كه ارايه شد ١٧ مسير گردشگري تعريف شده است و ٨ آژانس نيز به ارايه خدمات ميپردازند كه امروز به همراه اعضاي كميته گردشگري شوراي شهر تهران از ستادهاي مستقر در مناطق مختلفي بازديد كرديم و از نزديك در جريان اقدامات انها قرار گرفتيم .

وي در ادامه با اشاره به ضرورت و اهميت همكاري همه دستگاههاي مسئول براي فعال سازي ظرفيت گردشگري تهران گفت: پايتخت ايران داراي قدمت و اصالت تاريخي است . وجود بناهاي تاريخي و تفرجگاههاي متعدد از قابليت هاي گردشگري تهران است كه جاذبه بسياري را براي توريسم داخلي و خارجي دارد ، كه بايد با سازماندهي مناسب به بهره گيري از اين پتانسيل تاريخي و طبيعي جهت رونق صنعت گردشگري شهري پرداخته شود.

حكيمي پور تصريح كرد: در همه كشورها مديريت شهري متولي سازمان بخشي به وضعيت توريسم شهري است و در كشور ما نيز بايد با بهره گيري از تجارب شهرهاي موفق دنيا مديريت شهري به عنوان متولي گردشگري به هماهنگي سازمانها و دستگاههاي مسئول بپردازد كه در اين راستا كميته گردشگري شوراي شهر تهران پيشنهاد تشكيل سازمان گردشگري را ارايه كرده بود كه بنابر همان طرح لايحه اي از سوي شهرداري تهران ارايه شده است كه در كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر در حال بررسي است و نظر بر اين است كه در راستاي مديريت يكپارچه شهري سازماني بدون بار مالي به عنوان تمركز دهنده و هماهنگ كننده بين سازماني برا رونق صنعت گردشگري شهر تهران ايجاد شود .

وي افزود: رويكرد شوراي شهر تهران در جهت توسعه گردشگري شهري است و بنابر همين كميته گردشگري در شورا تشكيل گرديد چرا كه توسعه صنعت گردشگري موجب رونق اقتصادي خواهد شد .

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =