ایسنا نوشت: دبیر کل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان از تشکیل فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان با هفتاد و یک عضو در مجلس آینده خبر داد.

قدرتعلی حشمتیان در نشست خبری این تشکل که عصر امروز برگزار شد با بیان تاریخچه‌ای از تشکیل فراکسیون مستقلین در دوران مجلس پنجم اظهار کرد: ما در آن دوره 38 نماینده مستقل در مجلس پنجم داشتیم و سپس با کسب تکلیف، فراکسیون مستقلین را راه‌اندازی کردیم؛ بنابراین با تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس پنجم فعالیت خود را آغاز کرده و سپس در خانه احزاب نیز وارد شدیم و در حال حاضر نیز نیابت ریاست خانه احزاب را برعهده داریم.

وی هم‌چنین با اشاره به حضور جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار کرد: برای انتخابات مجلس دهم نیز با فراخواندن 38 حزب درسراسر کشور و تاسیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه مستقلین با حضور شخصیت‌هایی چون حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی و نیز آقای یاسر هاشمی شورای سیاستگذاری جبهه مستقلین را تشکیل دادیم اما متاسفانه اکثر کاندیداهای ما تائید صلاحیت نشدند اما ما امید خود را از دست ندادیم و طبق آمارهای خود از ترکیب مجلس دهم خبر داریم که 59 نفر از جبهه ما به مجلس راه پیدا کردند.

وی افزود: با احتساب 12 نفر کاندیدای مشترک جبهه مستقلین و اعتدالگریان با لیست اصلاح‌طلبان در کشور به طور کلی 71 نفر اعتدالگرا در مجلس آینده حضور خواهند داشت و با تشکیل فراکسیونی تحت عنوان جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در مجلس حضور خوبی را تجربه خواهیم کرد.

دبیر جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با اشاره به مذاکرات خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما با آقای لاریجانی مذاکره کردیم و ایشان نیز احتمالا فراکسیون اصولگرایان معتدل را تشکیل خواهند داد و آقای عارف و مطهری نیز به ترتیب فراکسیون‌های اصلاح‌طلبان و مستقلین و اعتدالگرایان را در مجلس رهبری خواهند کرد.

وی در پایان با اظهارامیدواری از حضور پررنگ فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان در مجلس دهم اظهار کرد: ما تا این لحظه سه بار با علی مطهری در این زمینه مذاکره کردیم اما ایشان تاکید دارند فراکسیون صدای ملت را در مجلس تشکیل دهند و نهایتا از آنجایی‌که ما خودمان را به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر دیده‌ایم و آقای مطهری را نیز درلیست خود در انتخابات قرار داده بودیم احتمالا فراکسیونی با نام مستقلین و اعتدالگرایان و صدای ملت را تشکیل خواهیم داد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    2 0
    عارف و مطهری هر دو باید فراکسیون تشکیل دهند از هم اکنون باید برای انتخابات ریاست متحد شوند.مطهری به اسم اصلاحات بالا امده و نبایدساز جدایی بزند