فیروز کریمی : تماشاگران هیچ استانی را مثل البرز بی اهمیت به فوتبال ندیدم

آنچه باعث محبوبیت و شهرت فیروز کریمی در ایران شده، نه مسائل فنی بلکه قدرت طنزپردازی فوق العاده او است. کریمی یکی از فنی ترین مربیان فوتبال است و اغراق نیست اگر بگوییم در ۲ دهه اخیر کمتر مربی همچون او از نظر فنی، تیم هایش را دچار تغییر و تحول کرده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، در زیر گفتگوی ما با فیروز کریمی را در واپیسین روزهای سال 94 می خوانید:

از چه سالی به استان البرز آمدید؟ خودتان را کرجی می دانید؟
سال 64 از تهران به کرج امدم و در کرج ساکن و زندگی کردم، بعد از گذشت 30 سال می شود گفت کرجی هستم.
چطور شد که به اکسین آمدید؟
من امسال پیشنهادهای زیادی داشتم هم از لیگ برتر و هم لیگ یک و استان های دیگر منتها خواستم بعد از سالیان سال برای مردم شهر کرج خدمت کنم که با عدم استقبال مردم رو به رو شدم .
علاقه مردم کرج به فوتبال را چطور دیدید؟
استقبال نکردن اهالی کرج از فوتبال نشان داد که مردم کرج به فوتبال علاقه چندانی ندارند . حیف است با این بازی های که اکسین انجام می دهد تعداد تماشاگران انقدر اندک است.
آینده خود در این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟
هر نتیجه ای که حاصل شود من سال دیگر در این استان فعالیت نمی کنم ، چون همراه ندیدم دلیلی برای همراهی نمی بینم ،سعی می کنم در جایی فعالیت کنم که قدردان و علاقه مند باشند همه جای ایران سرای من است، ترک و فارس و لر و ... ندارد من وظیفه ام خدمت رسانی است.
بضاعت اکسین البرز در چه حد است؟
امسال به عنوان مدیر فنی در کنار تیم اکسین هستم این تیم پتانسیل های بالایی از نظر فنی دارد و یکی از مدعیان صعود به لیگ یک است.
بازیکن های تیم اکسین را چطور ارزیابی می کنید؟
از 28 بازیکن تیم اکسین البرز 24 بازیکن آن بومی هستند، و این نشان می دهند که این استان فوتبال خیز است ولی متاسفانه مردم این شهر از فوتبال استقبال نمی کنند.
استقبال مردم کرج از تیم اکسین چگونه بود؟
می توانم بگم روح فوتبال دوستی از جسم کرجی ها خارج شده است من تا به الان در 13 استان تیم داری کردم هیچ استانی مثل البرز انقدر بی اهمیت نسبت به تیم خودش ندیدم.
شما سابقه مربیگری در کرج را دارید و تیم فوتبال بهمن کرج را در جام حذفی ۷۴-۱۳۷۳ به مقام قهرمانی رساندید در خصوص فوتبالیست های کرج و شاگردان خود بگویید؟
من خاطرات خوبی از دوران مربیگری خود در کرج دارم استان البرز دارای فوتبالیست های خوبی نظیر مدیر روستا ، فلاحت زاده ، علی اکبر یوسفی، امیر موسوی نیا، جواد نکونام و ....این ها فوتبالیست های کرجی بودند که من خودم آنها را پرورش دادم و به تیم های دیگر دادم.
نظرتان در مورد آمدن تیم راه‌آهن به البرز چیست؟
به نظرم بحث انتقال راه‌آهن به البرز غیرورزشی است، البته تیم راه‌آهن تیم ریشه دارد و بسیار خوبی است ولی اهالی کرج وقتی از بازی های تیم بومی خود استقبال نمی کنند از یک تیم بیگانه که هیچ وقت حمایت نخواهند کرد.
چه توصیه ای به برخی از اهالی استان که علاقه مند به حضور فرزندانشان در فوتبال است دارید؟
کرجی ها با این خلق و خو عجین شده اند که بچه های خود را در تیم های دیگر آموزش و پرورش یابندو بعضا راهی تهران کنند که این طرز تفکر اشتباه است امیدوارم در سال جدید در روند تفکر خودشان تغییر ایجاد کنند.
از صدا و سیمای استان چه انتظاری دارید؟
تشکر ویژه دارم از صدا و سیما که ما رو در طول فصل یاری کردند و سعی در پوشش بازی های ما داشتند.
هیت مدیره اکسین افراد بانفوذی مثل دکتر ایرانی، آقای شاکرمی و گل محمدی و ..هستند، حمایت از این تیم را چگونه دیدید؟
بله افراد بانفوذ و قوی در هیت مدیره اکسین حضور دارند و من از اعضای هیت مدیره تشکر می کنم که ما رو حمایت کردند امیدوارم حمایت آنها در سال جدید نیز تداوم داشته باشد.
از حضور در تیم اکسین راضی هستید؟
من مدیر فنی تیم اکسین بودم،و علی لطیفی سرمربی تیم بود اگر موفقیتی حاصل شده به خاطر زحمات کادر مدیریتی و سرپرستی و اعضای تیم می باشد ، در کل سال خوبی را در کنار تیم اکسین البرز داشتم.
صحبت پایانی
در آخر سال خوبی را برای مردم ایران و هموطنان عزیزم در سراسر دنیا آرزو دارم، امیدوارم سال پربرکتی پیش روی همه باشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =