جماران نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدامات حاج حسن آقا از احمد آقا کمتر نیست. بلکه به روزتر شده است و به نظر من ایشان بسیار باسواد، باهوش و جامعیت دارد و مثل حاج حسن آقا، ما در تاریخ‌مان کم داریم.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی  در پاسخ به سوالی در مورد شخصیت مرحوم یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، با بیان اینکه حاج احمدآقا انصافاً به انقلاب، امام و همه‌ی کشور خدمت کرد، اظهار داشت: ایشان دفتر امام را سالم نگه داشت و اجازه نداد افراد ناباب در آنجا نفوذ کنند.

وی با تأکید بر حدّ اعلای «عقلانیت»، «امانتداری» و «انسانیت» مرحوم حاج سید احمد خمینی در امور انقلاب، افزود: ایشان(حاج احمدآقا) مخلصانه در آنجا مراعات می‌کرد؛ در ابلاغ نظرات امام، به طور جدّی امانتدار بود و کوچکترین تخلفی را به خودش اجازه نمی‌داد. چون ما همیشه جلسه داشتیم به مسایل کشور، کاملاً آشنا و دلسوز واقعی بود. رابط بسیار خوبی بین مسؤولان و امام بود و از این جهت فکر می‌کنم خیلی خدمت کرد و این بیت را تا آخر سالم نگه داشت و همه‌ی حرف‌های امام را ضبط کردند و الان شما این‌گونه می‌بینید که اسناد و مدارک کاملاً با امانت‌داری وجود دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر این کارها را احمد‌آقا نمی‌کرد، این‌گونه نمی‌شد و خیلی موارد از دست می‌رفت. من فکر می‌کنم حاج احمد آقا حدّ اعلای عقلانیت، امانتداری و انسانیت را در مورد انقلاب در سال‌های حیاتشان به عهده داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی بیت امام را متهم می کنند، آیا آن مجموعه (همچنان) بر همان مسیر حرکت کرده است؟ گفت: بله، اقدامات حاج حسن آقا از احمد آقا کمتر نیست. بلکه به روزتر شده است و به نظر من ایشان بسیار باسواد، باهوش و جامعیت دارد و مثل حاج حسن آقا، ما در تاریخ‌مان کم داریم و لذا دشمن طاووس آمد پرّ او و طیفی، نمی‌توانند تحملش کنند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: شما بهترین شخصی را که دارید حسن آقا است. ایشان این موارد را بهتر می‌داند و همه‌ی اسناد دستش هست. من با حافظه‌ام حرف می‌زنم. اما حسن آقا از روی سند می‌تواند حرف بزند. بهتر است در بیشتر مسایل با ایشان مصاحبه بگذارید، اگر شما می‌خواهید روی صحیفه کار کنید، با حسن آقا کار کنید. اگر یک جاهایی لازم شد، آن موقع پیش من بیایید.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    44 10
    درود بر خاندان خمینی
  • حبیب A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    49 21
    من کاری به هیچی ندارم. ولی آقای هاشمی دمت گرم که از خانواده امام دور نشدی و رفاقت یادت نرفته مثل بعضی ها
  • بی نام GB ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    35 11
    هاشمی عزیز ، کلامتان و منظورتان منعقد شد
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    33 40
    از امثالاقا مهدی هم کم داریم
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
      2 3
      کدوم مهدی؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
      5 2
      از امثال اقازاده هاي ديگه هم خيلي كم داريم....مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ابراهیم IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    10 5
    کاش انسان از جنس بلور بود تا دیگران میتوانستند راحت درونش را ببینند معلوم نیست این تاکیدات مکرر به چه علت دائما تکرار میشود؟ امام مرد الهی بود و هرگز نمیمیرد چون سالک الی الله و دشمن کفر بود هرکس حقیقتا چنین باشد خدا اورا بالا میکشد و خلف صالح ایشان ایت الله خامنه ای نیز چنین هستند ... بیت امام برای همه محترم است و قلب مردم در دست خداست نه در دست تبلیغات یا سیاست بازی هرکس خودش را با موضعگیریهایش وانتخاباتش به دیگران معرفی میکند هرکس باید با خدا معامله کند
  • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    6 2
    قدري تاريخ بخوانيد و تجربه بياندوزيد تا سرتان كلاه نرود
  • جاوید IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    9 4
    ایکاش حاج احمد آقا زنده بودن و مثل گذشته اجازه نمیدادن به بیت امامره نفوذ بشه حاج احمد آقا از منتقدین هاشمی بودن .حاج احمد آقا وقتی دیدن راه و هدف امامره با اشرافیت و تجملگرایی عوض شده تحمل نکردن و به دیار باقی شتافتن .سید حسن هیچ شباهتی به امام و حاج احمد آقا ندارن حتی یک درصددر سیاست فقط اهداف مهمه نه اشخاص .صداقت در سیاست مغفول هست .
  • روحانی هاشمی RO ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    3 9
    درود بر خمینی و هاشمی
  • بیرانوند A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    12 1
    فقط سخنرانی ها کتب و وصیت نامه امام ره فقط
  • اکبرجاهد A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 2
    دورودبریادگارامام وانقلاب پیشاپیش عیدباستان ایران زمین بهشمایادگارامام تبریک میگویم