چین با پروژه «اینترنت پلاس» رهبر آی تی جهان می‌شود؟

حکومت چین پروژه «اینترنت پلاس» را کلید زد تا رهبر آی تی در جهان شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، چینی‌ها باهدف تبدیل‌شدن به رهبر جهانی در صنایع پیشرفته مانند نیمه‌هادی، نسل جدید تراشه‌ها، صنایع روباتیک، تجهیزات فضایی و ماهواره‌ای طرح توسعه جامع 2016 تا 2020 را تعریف و به اجرا گذاشته است.

در پیش‌نویس برنامه 5 ساله که این هفته رونمایی شد پکن می‌گوید باهدف استفاده از اینترنت برای تقویت رشد اقتصاد و تبدیل‌شدن به قدرت سایبری برتر در جهان این نقشه راه را تهیه‌کرده است.

چین بین سال‌های 2011 تا 2015 فقط 2.1 درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف تحقیقات کرد اما اینک قصد دارد این رقم را بر اساس پروژه اینترنت پلاس به 2.5 درصد برساند و بر اساس آن ابداعات و اختراعات فناورانه را در صدر کارهای خود قرار دهد تا به هدف خود برسد.

سیاست‌های زیرمجموعه «اینترنت پلاس» در بخش‌های حکومتی، بهداشت و درمان و آموزش در اولویت کاری قرار می‌گیرند.

ازآنجایی‌که فناوری و اینترنت بخش‌های بزرگی از اقتصاد چین را درنوردیده است، دولت هم‌زمان برنامه کنترل بر فضای اینترنت را نیز دنبال کرده است و آن را جزو سیاست‌های اساسی خود بر مبنای «استراتژی قدرت سایبری» قرار داده است.

پکن در حین اجرای اینترنت پلاس کنترل بر فضای سایبری را نیز افزایش خواهد داد تا بتواند نه‌تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت سایبری خود را تثبیت کند.

از سال 2013 و با روی کار آمدنشی جین پینگ به‌عنوان رئیس‌جمهور خلق چین، سیاست‌های کنترلی بر فضای وب بیشتر از قبل شده و تصویب قوانین سخت در حوزه آنلاین باهدف افزایش کنترل اینترنت صورت گرفته است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    28 0
    الان مسئولین ما بدو بدو میرن چین... همین اینترنت هم پر.......
    • بی نام RO ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
      0 0
      و اينگونه اينترنت ملي مي شود اينترنت چيني ، شايد هم از قبل مي دانستند قرار است اين اتفاق بيافتد و همه چيز براي زمينه سازي پيوستن به اين موضوع بوده است