انتشار یک کتاب در باره آینده پژوهی انقلاب اسلامی

کتاب آینده پژوهی انقلاب اسلامی،بیم ها و امیدها نوشته دکتر علی دارابی توسط انتشارات امیر کبیر منتشر شد .

 اين كتاب  مشتمل بر يك ديباچه و ٧ فصل كه هر كدام داراي چندين بخش بوده و نيز نتيجه گيري ، فهرست منابع و مأخذ و ضمايم مورد استفاده در پژوهش مي باشد.

فصل اول : به بيان مفاهيم ، ادبيات و كليات آينده نگري و آينده پژوهي اختصاص دارد .

در فصل دوم : به اهميت و جايگاه آينده پژوهي در جهان بيني اسلامي با تاكيد بر ديدگاه هاي امام خميني (ره ) و مقام معظم رهبري پرداخته مي شود .

فصل سوم : به بررسي تحولات جهان در ٣٠ تا ٥٠ سال پيش رو و تاثيرات آن بر جامعه ايراني تمركز دارد .

در فصل چهارم : چرايي پيدايش ، دستاوردها و چالش هاي انقلاب اسلامي مورد واكاوي قرار مي گيرد .

فصل پنجم : به مبحث ارتباطات و رسانه ها اختصاص دارد ، در اين فصل به كار ويژه و نقش هاي مهم رسانه ها و ابعاد مختلف عصر رسانه توجه شده و با تمحض بحث در حوزه راديو و تلويزيون به اهميت و نقش رسانه ملي در آينده تحولات ايران و جهان پرداخته شده است .

حوزه فرهنگ و جامعه و مباحث بنيادين آن مبحث فصل ششم را تشكيل مي دهد . جنگ نرم ، عرفان هاي انحرافي ، خلقيات ما ايرانيان ، مسائل مربوط به جمعيت ، آسيب هاي اجتماعي ، توليد علم و ... از موضوعاتي مورد بحث در اين فصل بشمار مي آيند .

و بالاخره فصل هفتم : به بحث سياست و بازنمودهاي داخلي و خارجي آن اختصاص دارد و در خاتمه جمع بندي و رهيافت هاي پژوهشي ارائه شده است .

پايان بخش كتاب ٣ ضميمه مي باشد كه يكي از آن ها اختصاص دارد به مهم ترين مسائل كنوني و آينده ايران مبتني بر اقتراح و پرسش از صاحبنظران و در در ضميمه ديگر از واژگان و اصطلاحات بنيادي و نيز فرهنگ اسامي صاحبنظراني كه دركتاب از آن ها نام برده شده صحبت به ميان آمده است .

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =