ایرنا نوشت: 222 نماینده مجلس دربیانیه ای موضع شورای همکاری خلیج فارس را درباره حزب‌الله لبنان محکوم کردند.

در این بیانیه که محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس آن را قرائت کرد، آمده است: حزب الله لبنان نماد مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است و اگر حزب الله نبود رژیم صهیونیستی همچنان جنوب لبنان را در اشغال خود نگه می داشت و تکفیری های هم پیمان این رژیم تمامیت ارضی لبنان را همانند سوریه مورد تعرض قرار می دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله لبنان و در کنار آن جهاد اسلامی و حماس امروز به عنوان آبروی ملت اسلامی در برابر تهاجم گسترده و بی رحمانه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچون نگینی می درخشد و در این میان رژیم آلوده آل سعود با فشار بر دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس طی بیانیه ای حزب الله را یک سازمان تروریستی خوانده و آن را تحریم کرده است.

این بیانیه می افزاید: البته عربستان نه غیرت عربی و نه غیر اسلامی دارد، در یک سال گذشته با بمباران وحشیانه مردم مظلوم یمن، هزاران زن، کودک، پیر و جوان را به خاک و خون کشیده و نوکری آمریکا و رژیم صهونیستی را به نمایش گذاشته، انتظاری بیش از این نیست.

دهقان ادامه داد: ولی کشورهایی همچون عمان و کویت و حتی قطر که گاهی به مقاومت کمک کرده اند، نباید خود را در کشتی شکسته و در حال غرق شدن عربستان قرار دهند و در مقابل امت و دیگر کشورهای اسلامی بایستند؛ انتظار از آنهاست که حساب خود را از عربستان جدا کنند و همانند گذشته از حزب الله لبنان که به عنوان نماد مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است حمایت کنند.

این بیانیه می افزاید: ما نمایندگان ملت بزرگ ایران این اهانت وقیحانه به حزب الله لبنان توسط شورای همکاری خلیج فارس را به شدت محکوم می کنیم و آن را اهانت به دولت و ملت لبنان می دانیم و حمایت همه جانبه خود را یک بار دیگر از حزب الله لبنان و رهبر شجاع آن جناب آقای سید حسن نصرالله اعلام می کنیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =