نشست مشترک بانوان فعال امور شهری کشور در مترو پلیس مشهد برگزار شد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: دبیرخانه شبکه بین المللی زنان مترو پلیس در مشهد مقدس نشستی به منظور ایجاد تعامل بیشتر بانوان فعال در امور شهری ایران و تشکیل شبکه ای به منظور تبادل دانش و تجربه و همچنین فراهم نمودن بستر لازم برای حضور قوی و فعال بانوان مسلمان در عرصه بین المللی برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه اسکندری با اعلام این خبر اظهار داشت: در این نشست کارگاه آموزشی زن و شهر با رویکرد "سیستمی - تمدنی" برگزار گردید و طی آن نیازهای متفاوت زن و شهر با حضور زنان فعال در کشور بررسی شد.

این عضو شورا ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شبکه مترو پلیس در مشهد اظهار داشت: متروپلیس به منظور ارتقاء جایگاه علمی بانوان و تشویق مسئولان به دخیل کردن خواسته‌ها و دید‌گاه‌های اقشار خاص جامعه از جمله زنان در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری تشکیل گردیده است که برنامه های بسیار خوبی را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به جایگاه والای زنان در عرصه های مختلف کشور اذعان داشت: مسؤوليت پذيری بانوان در نظام آفرينش دارای ابعاد گسترده ای است که می توان مواردی همچون تعيين سرنوشت سياسی ـ اجتماعی و مشاركت عمومی در دفاع از مملكت و ارزش های اسلامی و حفظ نظام و از سوی دیگر تربیت فرزندان صالح و شایسته و همسرداری و خانواده را یادآور شد.

اسکندری نقش زنان در فعالیت های تبلیغی و جلوگیری از تحمیل بحران های فرهنگی از سوی دشمنان را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با استفاده از حضور زنان فعال در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و با توجه به نیازسنجی ها و مخاطب شناسی در جامعه پیام های دینی و اساسی تبلیغ گردد.

وی خاطرنشان ساخت: امید است با برگزاری چنین نشیست هایی فعالیت های زنان فعال در امور شهری و بین المللی بیش از پیش شناخته گردد و تاثیرات مثبت آن بر همگان در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نمایان شود تا بتوان به کشوری توسعه یافته دست یابیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =