نه کشتن صدها نفر دشمن شجاعت است نه لجاجت بر سر باطل



آقای قاضی‌پور

من شما را نمی‌شناسم، کاری هم با شما ندارم که بخواهم شما را بشناسم. شما نماینده‌ی مجلس بوده‌ای و هستی و من یک آدم عادی ام که همیشه تلاش کرده‌ام از کسانی که جایگاهی و منصبی دارند دور باشم و دوری کنم. دو خط نوشتم که نشان بدهم چه خطاها هست که ممکن است از شما سر زده باشد و با این حال این قدر شما به عنوان یک آدمیزاده برایم محترم بودید که به رغم بودن شواهد و مدارکی مثل فایل ویدیویی صحبت‌های شما، آنچه نوشتم را منوط به «صحت انتساب» کردم. شما چه کردید؟ خودتان را به سربازی بزرگانی منتسب کردید که اول باید ازشان بپرسید چنین سربازان خوش‌بیانی لازم دارند یا نه. مشفقان دلسوزی را که برادروار خطایای شما را نشان دادند به مزدوری بیگانه و شبکه‌های خارجی منتسب کردید. نه تنها از بزرگان که از پرچم ابا عبد الله هم برای خودتان هزینه کردید. آخر کار هم از شجاعت و نترسی خودتان گفتید. کدام شجاعت آقای قاضی‌پور؟ باز حسب شنیده‌ها می‌گویند شما گفته‌اید سر چندین نفر از نیروهای دشمن را بریده‌اید و این را به حساب شجاعت خود گذاشته‌اید. می‌گویند شما گفته‌اید بیدی نیستید که از این بادها بلرزید. بدا به حال شما اگر این نقل‌ها واقعی باشد و این‌ها را نشان شجاعت خودتان می‌دانید.

شجاع شهید محمد بروجردی بود که می‌رفت توی سلول همراه زندانیان ضد انقلاب زندگی می‌کرد و گاه بیش از ۲۴ ساعت در یک سلول بود و همان جا با همان‌ها هم‌سفره می‌شد و همان جا راحت و بی ترس می‌خوابید و حتی یک اسلحه‌ی کمری هم برای محافظت خودش برنمی‌داشت و آخر کار تعداد قابل توجهی از همان‌ها را زیر و رو کرد و به خودش و عقیده‌اش جلب کرد. آیه‌ی ۳۲ سوره‌ی مائده را خوانده‌اید؟ مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِكَ فِي الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ. (چنین شد که برای بنی‌اسرائیل قانون گذاشتیم که هر کس کسی را که قتل و فساد نکرده باشد بکشد، انگار تمامی مردم را کشته و هر کس کسی را زنده بدارد، انگار تمامی مردم را زنده نگه داشته. و پیامبرانمان را با نشانه‌های آشکار نزدشان فرستادیم و بسیاری از آنان پس از این [هم] در زمین زیاده‌روی کردند.)

این آیه به کسانی اشاره می‌کند که با احیای یک انسان تمام جامعه را احیا می‌کنند، مثل شهید محمد بروجردی و در برابر آن‌ها به کسانی اشاره می‌کند که در خون ریختن اسراف می‌کند. آرزو می‌کنم شما از این دسته نباشید، اما به هر حال وقتی به کشتن و سر بریدن می‌نازید قطعا شبیه محمد بروجردی نیستید. قطعا کشتن دشمن در میدان جهاد واجب است، اما الگوی جهاد آن امامی است که از سینه‌ی دشمن برخاست و چرخی دور میدان زد تا مبادا از خشمی شخصی خون دشمن را ریخته باشد و هرگز به تعداد دشمنانی که از پا درآورده بود افتخار نکرد.

می‌خواهید بدانید شجاع کیست؟ کمی درباره‌ی شما خواندم و دیدم بارها و راحت دیگران را به مشکل داشتن با دین و ابا عبد الله (ع) متهم کرده‌اید. پس از همان دین جد امام حسین (ع) برایتان شاهد می‌آورم. پیامبر (ص) می‌گوید دشمن‌ترین دشمنانت نفست است که میان دو پهلویت زندگی می‌کند. می‌دانید نشان پیروزی بر نفس چیست؟ ساده است. وقتی خطا کردید فریاد نزنید و درشتی نکنید و از شجاعت به خودتان ننازید، بگویید خطا کردم و آماده ام در حد امکان جبران کنم.

می‌دانید پیامبر (ص) به آن‌ها که از جهاد برگشته بودند چه گفت؟ گفت آفرین به آن‌ها که جنگ کوچک را پشت سر گذاشتند و جنگ بزرگ را پیش رو دارند. مردم گمان کردند به زودی نبردی دیگر در خواهد گرفت. پرسیدند. پیامبر (ص) گفت نبرد بعدی نبرد با نفس است. آقای قاضی‌پور خوشبختانه روزنامه‌نگار قاضی نیست و سر محاکمه‌ی شما را ندارد. حساب شما با قاضی البته احتمالا آسان نخواهد بود، اما اینجا همه چیز با خود شما و با وجدان شما است و بعد با وجدان جامعه. وجدان شما شما را شجاع می‌داند؟ نفستان را پامال کردید؟ جنگ بزرگ را پیروزمندانه پشت سر گذاشتید؟ به دشمن میان دو پهلوتان فائق شدید؟ جامعه را زنده کردید؟ اگر بله، مرحبا به شما. اما اگر به احتمال یک درصد جواب نه است، کارتان سخت است؛ خیلی سخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    63 6
    واقعا عالی گفتین آقای علیانی اما چه سود که منیت و نفس این آدمها روی عقلانیتشون سایه انداخته و جز خودشون کسی رو قبول ندارند . وای بر کسی که قضاوتش به روز داوری در پیشگاه احدیت بیفته .
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
      5 51
      مشکل ما با شما عزیزان فارس زبان اینه که اگه ترکی رو به فارسی ترجمه کنی مفهوم کلمات بکل عوض می شه و مترجمان شمام این مشکل و دارن و سرمنشا این فیلمم جناب اقای قاضی پور فرمودن که کی هستن.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
      54 7
      آقای بی نام دوم فکر کردی فقط خودت ترک هستی؟ ما که فارس نیستیم هم دیدیم چی داره میگه. ما ترکها رو بدنام نکن برای دفاع از این آدم.
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    67 5
    من فیلم رو دیدم و واقعا جا داشت گریه کرد. مردی پر ادعا و از مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی به کشتن صدها اسیر افتخار میکند...؟؟؟؟؟ ما نادر قاضی پور نمیخواهیم. ما اگر هم مرد جنگ بخواهیم قاسم سلیمانی میخواهیم
    • آرتان IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
      4 34
      برادر افتخار نمیکنه، یه عملیات بوده داشته از ناموس کشور دفاع میکرده، یکم فکر کن بعد بنویس
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    53 3
    برادر جان او كسي نيست كه اين حرف ها را گوش دهد بشنود بر آن انديشه كند كلاه خويش را قاضي كند كه اگر چنين مي‌كرد چنان نمي‌گفت ...
  • محمود IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    36 4
    اقای قاضی پور به همه زنان وجایگاه مجلس وبه مردم ارومیه وبه مردم قزوین وهمه ایرانیان وعلی الخصوص به همه رزمندگان دفاع مقدس توهین کرده ایشان باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه بشود.سعدی میفرماید. زبان دردهان ای خردمند چیست کلید درگنج صاحب هنر چودربسته باشد که داند که چیست که گوهرفروش است یا پیله ور
    • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
      3 28
      اون کسایی که مرد نبودند و نرفتند جنگ باید محاکمه شوند . اصلا اون زمان آقا محمود مرد بودی که بری بجنگی؟اگر زمان جنگ کودک بودی پدرت مرد بود که بره بجنگه که حالا از جنایت جنگی حرف می زنی؟
    • آرتان IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
      3 25
      شما کی هستید که بخواهید این آقا را محاکمه کنید
  • بی نام EU ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    24 3
    خدایا خداونا به تو پناه می برم از آدمهایی که در ثانیه ثانیه ی عمره خود خودشان را دیندار تر از همکیشان خود میپندارند اما اینگونه به هموطنان مسلمان خود تو هین مکنند آقای قاضی پور شما که همیشه صدای یا حسینت در مجلس بلند است بگو یید چقدر از ایشون درس زندگی کرفتید ؟
  • سیدمهدی سیدکاظمی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    27 4
    ایها المنفیون ماذا فازا؟؟؟؟ آقای علیانی درود به شرفت که حق مطلب رو به خوبی ادا کردی اگرچه ایشون گوش شنوا ندارن اما من نوعی به سهم خودم سعی می کنم عامل به این ارزش هایی باشم که مطرح کردین. صمیمانه ازتون سپاس گزاری می کنم.
  • آرتان IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    5 25
    آقای علیانی شما که واقعیت نمی دونید و کل فیلم را ندید لازم نیست نظر بدید
  • فرهاد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    13 3
    این آقای قاضی پور فقط شلوغ کاری و داد و بیداد همراه با نام بردن از امامان و اینکه من خیلی مخلص دین و مذهب هستم رو بلده البته بنظر میاد با همین رند بازی ها و تظاهر به دین و مذهب کار خودش رو پیش هم میبره و .....