۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح جرم سیاسی، نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و همچنین لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان طرح جرم سیاسی مصوب جلسه مورخ چهارم بهمن ماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

عبارت «سلب غيرقانوني آزادي افراد» در بند (پ) ماده 3، با عبارت «نقض آزادي‌هاي مشروع ديگران» در بند (د) ماده 16 قانون فعاليت احزاب، جمعيت‌ها، انجمن‌هاي سياسي و صنفي و انجمن‌هاي اسلامي يا اقليت‌هاي ديني شناخته شده مصوب 1360/6/7 مذكور در بند (پ) ماده 2 قابل جمع نيست و ايجاد ابهام مي‌نمايد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

همچنین شوراي نگهبان لايحه مبارزه با تأمين مالي تروريسم را با توجه به اصلاحات انجام شده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.

 لايحه مبارزه با تأمين مالي تروريسم كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ سيزدهم بهمن ماه يكهزار و سيصد و نود و چهار به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است؛ در جلسه مورخ 1394/12/13 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

این شورا در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی نیز اعلام کرد:
ایراد بند دوم سابق این شورا، در خصوص عضویت دو نماینده مجلس با حق رای، کماکان به قوت خود باقی است. 

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =