بمناسبت روز مهندس از مهندسین نمونه بخش معدن آذربایجان غربی تجلیل شد

بمناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس طی مراسمی در آمفی تئاتر سازمان نظام مهندسی ارومیه از مهندسین برتر بخش معدن تجلیل شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، بمناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس طی مراسمی در آمفی تئاتر سازمان نظام مهندسی ارومیه از مهندسین برتر بخش معدن تجلیل شد.

در این مراسم از رقیه کارگر دیزجی مدیرعامل شرکت صنایع سنگ پارسیان و کارآفرین نمونه بخش معدن و صنایع معدنی ، جمال کسیانی رئیس هیئت مدیره خانه معدن استان و پیشکسوت عضو سازمان در بخش اکتشاف ، جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی ، اکبر طاهری معاون امور معادن و صنایع معدنی استان آذربایجان‌غربی ، شهرام حیدری مدیر معدن طلای آق دره تکاب ، جعفر عبداللهی شریف رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه ، میرمحمود یگانلی مسئول فنی معدن طلای زره شوران تکاب ، محمد نصیری مدیر عامل شرکت معدنی توانگران و حسین افرا مسئول ایمنی معدن سنگ آهک رشکان ارومیه با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در بخش معدن دارد

جواد یوسف زاده رئیس نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی گفت : ایران بدلیل داشتن مهندسین بزرگ در تاریخ مشهور بوده و در این بین خواجه نصیرالدین طوسی با تالیف بیش از 80 کتاب و احداث رصدخانه مراغه یکی از مشاهیر در بین مهندسین کشورمان است که متاسفانه در بین مردم ناشناخته مانده است.

وی افزود : اکنون برای خروج از اقتصادی نفتی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های تعریف شده باید توجه ویژه ای به بخش معدن داشت که استان آذربایجان غربی  با داشتن معادن غنی و وجود بیش از 2هزار نفر معدن کار ظرفیت قابل ملاحظه ای در این زمینه دارد.

آذربایجان غربی نیاز به سرمایه گذاری های بیشتر در بخش معدن دارد

جمال کسیانی رئیس خانه معدن شمال استان آذربایجان غربی گفت : تلاش مهندسان برای تاریخ بشری کاملا مشخص است که در این بین ساخت عجایب هفت گانه از جمله اهرام ثلاثه نتیجه همین تلاش و خلاقیت بوده است.

وی افزود : معادن فراوانی در کشور ایران و استان آذربایجان غربی وجود دارد ولی متاسفانه وجود خام فروشی و عدم سرمایه گذاری برای فناوری های جدیدتر در کشور وجود دارد.

رئیس خانه معدن شمال آذربایجان غربی تصریح کرد : در کشورهای اروپائی از جمله ایتالیا سرمایه گذاری های زیادی در بخش معادن زیرزمینی انجام شده است که باید تلاش کنیم در کشور ایران نیز زمینه برای سرمایه گذاری های بیشتر در بخش معدن فراهم شود.

کسیانی گفت : در استان آذربایجان غربی بیش از 2هزار مهندس در بخش معدن وجود دارد که با فرهنگ سازی و سرمایه گذاری و استفاده از دانش آنان و ایجاد بسترهای لازم از اقتصاد نفتی خارج شویم.

آذربایجان غربی نیازمند ایجاد دانشکده های تخصصی با استفاده از ظرفیت معادن را دارد

نادر قاضی پور نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : طبق قانون اساسی تمام مهندسین و کارگرانی که حتی یک ساعت کار می کنند باید بیمه شوند لذا درخواست از بخش های مختلف برای توجه به این زمینه وجود دارد.

وی افزود : سابقه رشته های مهندسی در کشور و استان آذربایجان غربی نیازمند توجه بیشتر به این زمینه بخصوص بخش معدن را می طلبد زیرا بخش معدن بعنوان یکی از سرمایه های مهم استان محسوب می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : وجود معادن پرشمار در استان زمینه را برای استفاده از دانش مهندسین فراهم کرده است ضمن اینکه باید از این ظرفیت برای ایجاد دانشکده های تخصصی در شهرستان های مختلف استان از جمله تکاب ، پیرانشهر و ... استفاده کرد.

قاضی پور گفت : با توجه ویژه به بخش معدن و سرمایه گذاری در این زمینه علاوه بر افزایش اشتغال در بین اقشار مختلف از خام فروشی محصولات استخراج شده مواد معدنی جلوگیری کنیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =