٧٥ درصد از شرکت‌کنندگان درآزمون سراسری قرآن و عترت پذیرفته شدند

نورالله صفی‌لو مسئول واحد قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در سال جاری یک‌هزار و ١٩٢ نفر درآزمون سراسری قرآن و عترت حضور داشتند که بیشترین شرکت‌کنندگان از شهرستان زنجان با ٩٤٤ نفر، صائین‌قلعه با ٩٣ نفر، خدابنده با ٦٠ نفر، زرین‌رود با ٥٧ نفر و طارم با ١٨ نفر حضور داشتند.

به گزارش خبرآنلاین وی  با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان امسال در مقایسه با سال قبل ٣٠ درصد افزایش داشت،گفت: خوشبختانه از یک هزار و ١٩٢ نفر شرکت‌کننده ٧٥ درصد نمره قبولی را کسب کردند.
صفی‌لو با بیان اینکه این مسابقه در ١٥ رشته برگزار شد، افزود: رشته‌های حفظ یک جزء، سه جز، پنج جزء، ١٠ جزء، ١٥ جزء، ٢٠ جزء، ٣٠ جزء و کل قرآن‌کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی قرآن‌کریم و مفاهیم نهج‌البلاغه از جمله رشته‌های این آزمون بودند.

این مسئول با بیان اینکه مسابقات در حد مطلوبی برگزار شد، خاطرنشان کرد:در این مسابقات ١٠ نفر از استان زنجان در سطح کشور نیز برنده مسابقه معرفی شدند.
وی ادامه داد:ایجاد زمینه‌های مناسب برای شناسایی و کشف استعدادهای نخبگان قرآنی ازاهدافی است که با اجرای برنامه‌های قرآنی توسط اداره فرهنگ و ارشاد دنبال می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =