رئوفیان:برخی فکر می‌کردند بایدهمیشه ژنرال مجلس باشند/فاتحه مجلسی که دنبال یارگیری باشد را باید خواند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین می گوید برخی افراد مجلس را خانه دائمی و همیشگی خود می دانند ولی مردم با رایی که دادند پیام منفی به این رویکرد آنها دادند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت و گو با خبرآنلاین حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند را کاملا هدفمند و هوشمندانه دانست و گفت: این حضور به بدخواهان ملت، کشور و نظام جمهوری اسلامی پیام روشنی داد و تاکید کرد که مردم پای نظام ایستاده اند. دومین پیام این حضور این بود که باید تغییری در مجلس به لحاظ رویکردی که وجود داشت ایجاد شود. خصوصا در امر تدوین قوانین برای اصلاح امور داخلی کشور.

وی تصریح کرد: اما مهمترین پیام این حضور برای کسانی بود که فکر می کردند همواره در مجلس ماندگارند و کم کم به استخدام مجلس در می‌آیند، این افراد مجلس را در واقع خانه دائمی خودشان می‌دانستند و فکر می‌کردند از مجلس بیرون نمی‌روند مگر اینکه پایان حیات دنیایی شان فرا برسد. مردم با رایی که دادند به رویکرد این دسته از نمایندگان پاسخ منفی دادند.

 این چهره سیاسی اصولگرا گفت: این افراد اگرچه دلشان برای نظام می سوزد اما تصورشان این است که مردم باید همواره آنها را برگزینند و باید همیشه به عنوان ژنرال در مجلس باشند. مردم با رای شان نشان دادند که نوع طلب و تنوع طلب هستند و خواهان آن هستند که افرادی جدید وارد پارلمان شوند. 

رئوفیان با تاکید براینکه مردم ایران به مرحله ای از بلوغ سیاسی رسیدند که آگاهانه به صحنه می آیند، اظهار داشت: معتقدم مشارکت حداکثری در لبیک به فراخوان رهبری یکبار دیگر نشان داد که جامعه ایرانی از پیشتازترین جوامع دموکراتیک جهان است. ایرانیان در انتخاباتی کاملا آزاد یکبار دیگر شاخصه مردمسالاری دینی خودشان را به رخ جهانیان کشیدند و مهر تاییدی بر اقتدار ملی نظام زدند. مجلسی هم که تشکیل می شود باید قدردان این ملت باشد و به تناسب شان این ملت کار کند.

 وی با اشاره به اینکه حق این ملت این نیست که جمع کثیری از مردم زیر خط فقر و در سختی و مشقت زندگی کنند، گفت:  این ملت استحقاق این را دارند که نمایندگانشان با پرهیز از اشرافی گری و پیشه کردن یک ساده زیستی در فکر تامین معیشت شان و حل اقتصادی کشور باشند. انتظار از منتخبان مردم این است که بنا بر فرمایشات رهبری انقلاب خدمت صادقانه و متواضعانه برای مردم بکنند.

 دبیرکل حزب ایران زمین ادامه داد: مردم نماینده ساده زیست می خواهند نه نماینده ای که اهل معامله باشد. مجلس محل سوداگری و تجارت نیست، متاسفانه در برخی مقاطع شاهد برخی تبانی‌ها بودیم و منافع شخصی و جناحی بر منافع ملی ترجیح داده شد. نمایندگان باید در کمال پاک دستی، منافع ملی و مصالح مردم را بر منافع شخصی و جناحی خودشان ترجیح دهند و پیشرفت کشور را به عنوان هدف اساسی در نظر بگیرند. پیشرفتی که استقلال و عزت ملی ما را بیش از گذشته تثبیت کند.

این چهره سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه مجلس دهم باید به کمک دولت یازدهم بیاید خاطرنشان کرد: مجلس باید تعامل مثبت و موثر با دولت داشته باشد تا دو قوه در کنار هم مشکلات کشور را مرتفع کنند. مجلسی که از درگیری با دولت بپرهیزد، به دنبال تخریب و تضعیف دولت نباشد خصوصا در دوره پسابرجام که مجلس و دولت باید در یک مسیر حرکت کنند. حدس من این است که انشااالله مجلس خوبی در شان ملت شکل خواهد گرفت.

رئوفیان با اشاره به برخی یارگیری های سیاسی از سوی جریانات سیاسی بعد از پایان انتخابات مجلس دهم، گفت: این یارگیری های سیاسی آفت است، مجلس جای یارگیری سیاسی و جبهه بندی سیاسی علیه یکدیگر نیست. اگر قرار مجلس چنین چایی باشد باید از الان فاتحه آن مجلس را خواند. مجلس خانه ملت است نه خانه جناح ها، جایی که همه صرف نظر از گرایشات سیاسی شان  باید برای مردم کار کنند. اگر بر سرهم فریاد می زنند در جهت پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم و باز کردن گره ها باشد نه اینکه دنبال جناح بازی بروند. 

وی تاکید کرد: الان دعواها تمام شده و باید رفاقت و صمیمت وسط بیاید. فکر کنند ببیند نیاز امروز کشور چیست؟ پیشرفت کشور مستلزم چیست؟ پیشرفت کشور با یک بال نمی شود دوبال اصولگرا و اصلاح طلب باید در کنار هم باشند. این جناج بندی ها در مجلس درست نیست. مجلس دهم باید مجلسی به دور از تنش،  بداخلاقی،  درگیری ها و مخالفت ها باشد. 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 0
    جالب گفتند
  • محمد مهدی از لپویی A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    1 0
    افرین زنده باد.اگر همان طور که شما فرمودید عمل نکنند پس به فکر مردم نیستند دنبال جا ومکان وقدرت هستند
  • سعيد IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام من يك اصلاحي هستم واز نوشته اقاي ريوفي تشكر مي كنم رقابت انتخاباتي تمام شده وزمان خدمت صادقانه وهمراه با تواضع جهت خدمت ولي هنوز ما احزاب به تمام معنا نداريم وبول در نتيجه انتخبات نقش مهمي داره واميد واريم اين بولي كه خرج ميشه حلال باشه واكر حرام ونامشروع باشه نتيجه اش مشخصه