رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک معتقد است که «افزایش تسهیلات بانکی یک فرصتی برای شکاندن یخ رکود بازار مسکن است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار، سقف وام مسکن زوجین به 160 میلیون تومان رسید؛ به طوری که با امکان اعطاي تسهيلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن يکم به زوجين خانه اولي بر روي يک پلاک ثبتي از 80 ، 60 و 40 ميليون تومان به ترتیب 160 ميليون تومان در شهر تهران، 120 ميليون تومان در مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر و 80 ميليون تومان در ساير مناطق شهري با رعايت حداکثر تسهيلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد.

شورای پول و اعتبار همچنین مجوز اعطاي تسهيلات مسکن به زوجين جوان از محل اوراق گواهي حق تقدم مسکن از 60 ، 50 و 40 ميليون تومان به ترتیب 100 ميليون تومان در شهر تهران، 80 ميليون تومان در مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200هزار نفر و 60 ميليون تمان در ساير مناطق شهري بر روي يک پلاک ثبتي و با رعايت حداکثر تسهيلات معادل 80 درصد ارزش ملک را صادر کرد.

در همین خصوص، حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تصمیم جدید شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش وام مسکن اظهار داشت: «مطمئنا افزایش تسهیلات بانکی در شرایط کنونی اقتصاد کشور، یکی از اصلی‌‌ترین راهکارهای خروج از رکود است.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم افزایش تسهیلات بانکی کمک می‌کند به این‌که سرعت خروج از رکود را با گام‌های بلندتری برداریم.»

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک درباره وام 160 میلیونی مسکن تصریح کرد: «این تسهیلاتی که اعلام کردند برای زوج‌های جوان است، به طور قطع می‌تواند موثر باشد برای این‌که خروج از رکود اتفاق بیفتد.»

عقبایی عنوان کرد: «پیش‌بینی ما این بود که در 6 ماه اول سال 1395 خروج از رکود را تجربه کنیم و امیدواریم فاز اول خروج از رکود را شاهد باشیم و در 6 ماه دوم سال آینده رونق به بازار باز گردد.»

وی ادامه کرد: اگر پرداخت این تسهیلات در 3 ماه اول سال آینده عملیاتی و اجرایی شود، قاعدتا می‌تواند کمک کند به این‌که خروج از رکود با سرعت پیش رود و گام‌های اساسی‌تری را در جهت رونق بازار مسکن برداریم.»

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: «فقط نکته این‌جاست که شورای پول و اعتبار یک توجه ویژه‌ای باید به سایر دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه داشته باشد و مخاطبان این تسهیلات افراد بیشتری باشند. همچنین اقساط این تسهیلات به‌گونه‌ای باشد که بازپرداخت آن برای عموم مردم به خصوص اقشار حقوق‌بگیر قابل پرداخت باشد و بتواند جاذبه ایجاد کند.»

عقبانی افزود: «در مجموع افزایش تسهیلات بانکی را مثبت ارزیابی می‌کنم و این تسهیلاتی که بدون سپرده مقرر شده بانک مسکن تا 100 میلیون تومان پرداخت کند، می‌تواند گام دیگری در جهت رونق بازار مسکن باشد و کمک کند در جهت این‌که خروج از رکود با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.»

وی درباره این‌که آیا تا این حد منابع مالی برای پرداخت این تسهیلات وجود دارد و یا پرداخت این تسهیلات نیز با دست‌انداز مواجه می‌شود؟ تصریح کرد: امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد. البته ما مطلع هستیم که دولت با مشکلات مالی مواجه است، اما یکی از بسته‌های دولت برای خروج از رکود، مسکن است که به نظر من می‌طلبد توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.»

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک عنوان کرد: «امید داریم که این حرکت نشانه‌ای از توجه ویژه‌تر آن به بازار مسکن باشد و کمک کند بازار مسکن دچار رونق شود؛ چراکه رونق بازار مسکن منجر به یک تحول عمیقی در اقتصاد کشور می‌شود.»

عقبایی درباره اقساط تسهیلات مسکن و خبرهایی درباره این‌‌که اقساط این تسهیلات هم تا حداکثر 2.2 میلیون تومان افزایش خواهد یافت، گفت: رقم اقساط تسهیلات بالاست. این موضوع باید در نظر گرفته شود که هم زمان بازپرداخت را بیشتر و هم اقساط کمتری دهند تا جاذبه بیشتری ایجاد شود.»

وی تاکید کرد: «افزایش تسهیلات بانکی یک فرصتی برای شکاندن یخ رکود بازار مسکن است.»

22535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    74 5
    هم سود وام رو بدیم هم قیمت خونه بره بالا؟
    • محمود A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      40 5
      بانکی ها یه مثلی دارند که میگن همه برای بانک کارمیکنند حالا یا کارمند بانک هستند یا بیرون کار می کنند و سرماه تا سرماه میایند سهم بانک را می دهند.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      44 2
      شما اصلا بیا یک میلیارد وام مسکن بده. اولا قسطش رو کی می خواد بده؟ ثانیا جوان بیکاره، کار می خواد گرسنه نمونه
    • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      14 3
      اولا برای گرفتن وام 160 میلیونی باید 80 میلیون رو یکسال توی حساب بخوابونی . ثانیا برای 160 میلیون باید با نرخ 14 درصد 330 میلیون تومان برگردونی به بانک. ثالثا و مهمتر از همه باید ماهی حداقل 2300000تومان قسط بدند. حالا زوج از کجا 80 میلیون اولیه رو بیاره بذاره حساب؟ یه وام هم واسه اون 80 میلیون باید بگیرن : حالا از کجا اقساطشو بدن؟
    • بی نام US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      14 4
      اگه شرایط بازار مسکن قرار بود خوب بشه بانک هیچ وقت پولشو به بقیه وام نمیداد خودش بزرگ ترین بساز بفروش در سطح کشوره
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    67 4
    اين خيزش با توجه به مبلغ اقساط خيلي زود به ريزش تبديل خواهد شد.
    • محمد A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      0 0
      خیلی دلنشین گفتی.مرحبا.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    52 5
    اقساط دو میلیونی رو کی می خواد بده؟؟ البته برای 160 میلیون باید 340 میلیون برگردونی
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      19 46
      اجاره نشین هم که باشی باید همین حدودا اجاره بدهی
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    29 8
    50 درصد قیمت خونه سود بساز و بفروشهاست.100 درصد هم که سود بانکها رو کل مبلغ خرید میشه یعنی برای خرید یه خونه با ارزش واقعی 100 میلیونی باید 200 میلیون به بساز و بفروش سود بدی و 400 میلیون هم به بانک رو هم میشه 600 میلیون تازه از این به بعد هم میخوان جو خرید بدن قیمت پایه رو هم میبرن بالا
  • والی A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    35 7
    تنها راه خروج از رکود در بازار مسکن ؛ واقعی شدن قیمت است . به زبان ساده تر یعنی کاهش حداقل 30 تا 35 درصدی قیمت املاک . هرچقدر با وام دادن ؛ بازار خودرو را از رکود خارج کردند . بازار مسکن را هم میتوانند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    28 2
    مثل فروش ماشينهاى تو انبار مونده نشه
  • اخشان A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    38 3
    خوهشا مسکن رابه حال خودش رهاکنیدوباعث گرانی بیشترنشوید مردم خودشان مشکلشان راحل خواهند کرد بنگاههای املاک جهت پرکردن جیبشان به فکررونق بازارمسکن هستند
  • بی نام DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    34 1
    یاعلی کی بده این اقساط رو کمرت خردمیشه کسیکه ماهی 1500حقوق میگیره چیکاربایدبکنه
  • سیدرضا A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    24 0
    خیر , فایده ای ندارد.
  • محمدامین A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    جالبه... یه خانه اولی که معمولا یک زوج جوان خواهند بود و یا کسانی که تا بحال نتوانسته اند خانه دار بشوند چون درامدی زیر 2.5 میلیون حداکثر دارند، خوب معمولا در این گرانی وحشتناک مسکن ، چطور می توانند قسط 2 میلیونی را آنهم برای مدتی حدود 15 سال بدهند...؟ بساز و بفروشها همه راه حلی را دوست دارند الا راه حل واقعی را که کاهش قیمت هاست... دولت هم نهایت همکاری را با بساز و بفروش ها و دلال ها به بهانه مسخره " رونق" داشته است. اما هم آنها و هم دولت باید بدانند تا کاهش واقعی قیمتها پیش نیاید محال است رونق واقعی در تهران و شهرهای بزرگ اتفاق بیافتد.
  • عطا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    30 2
    آقا جان به مسکن کاری نداشته باشید قیمت ها متعادل میشود. و همه صاحب خانه
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    25 2
    رونق بازار مسكن يا رونق جيب دلال ها؟
  • بی نام RO ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    50 3
    شما مگر وكيل وصي بساز بفروشها هستيد كه يك روز مي خواهيد يخ بازار خودرو را بشكنيد يك روز مسكن ؟ چرا يخ كشاورز و كارگر را نمي شكنيد ؟ چرا يخ واردات خودروي ارزان و با كيفيت را نمي شكنيد ؟ چرا يخ كارخانه ها را نمي شكنيد ؟ چرا يخ حقوق را نمي شكنيد ؟ بازهم با چهار وام 160 ميليوني خانه را مي سازند و به قيمت سه برابر مي فروشند و ما هم بايد سود بانك را دو برابر بدهيم و دستمان و صدايمان هم به جايي نرسد . بهترين كانكس هاي پيش ساخته با همه امكانات حداكثر 10 ميليون قيمت دارد ، فضاهايي مانند پارك درست كنيد مثل شهرك هاي شمال تا مردم كانكس ها را خريداري كرده و در محل ايجاد شده قرار بدهند و ماهانه هم اجاره اش را به شهرداري بدهند ، با اينكار هم مشكل مسكن جوانان حل مي شود
  • بی نام RO ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    7 1
    چرا وام صندوق پس انداز مسکن زیاد نشده ؟؟ خریدن اوراق ب ضرر مشتری است خود وام مسکن رو زیاد کنند من فروردین وام مسکن رو لازم دارم اما مسکن اولی نیستم
  • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    24 1
    ما دونفریم هردوتامونم کارمند حقوق دوتامون رو هم یه قسط نمیشه اگه بخواد بشه هم باید هوا بخوریم اخه هوا هم آلودس خوردن نداره..
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    3 0
    یعنی طرف تو قبرم میره باید دفترچه اقساط رو با خودش ببره قسط خونه بده من نمیدونم مگه ما از این آب و خاک نیستیم؟؟؟ داشتن سرپناه حق ما نیست؟؟ کی گفته برای داشتن یه خونه باید کل زندگی رو درگیر قسط و وام باشیم؟؟ مگه آیه منزله که قیمت خونه آنقدر بالا باشه کی اینو داره جبر میکنه؟؟ دولت ها نمایندگان مردم هستن برای اینکه مردم راحتتر زندگی کنن و به معیشت مردم رسیدگی کنن همه چی باید ارزون باشه و همه باید رفاه حداقلی داشته باشن. زمین مال مردمه...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    چرا نظر مرا پخش نکردید حدود ساعت 15 امروز چهارشنبه
  • فروغ A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 0
    یکی جلوی این تصمیمات منفعت طلبانه یک شبه رو بگیره........ این هیچ نفعی برای مسکن اولی ها نداره