استاندار خوزستان به فرمانداران هشدار داد که حتی یک نیروی غیربومی غیرمتخصص نباید استخدام شود.

استاندار خوزستان به فرمانداران هشدار داد که حتی یک نیروی غیربومی غیرمتخصص نباید استخدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از شوش، استخدام نیروهای غیربومی همواره دغدغه جوانان شوشی است. برخی شرکت‌های مستقر در شوش اغلب از نیروهای "غیرشوشی" برای پیشبرد کارهایشان استفاده می‌کنند و این در حالی است که اداره کار تعریف نیروی غیربومی را نیروی "غیرخوزستانی" می‌داند و این موضوع محل بحث بسیاری از منتقدان شده است. از دیگر سو حضور نیروهای غیربومی در میراث فرهنگی نیز از دیگر مشکلاتی است که بارها جوانان متخصص شوشی در حوزه تاریخ و میراث از این موضوع گلایه کرده‌اند.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری برگزار شد، در خصوص اشتغال افراد غیربومی در استان تصریح کرد: اشتغال افراد غیربومی غیرمتخصص به هیچ وجه قابل قبول نیست و فرمانداری‌ها باید این موضوع را به جد پیگیری کنند و حتی یک نیروی غیرمتخصص غیربومی قابل قبول نیست.

مقتدایی همچنین گفت: ما به میزان همکاری بانک‌ها، با آن‌ها همکاری می‌کنیم و در صورت عدم همکاری، همکاری را متوقف خواهیم کرد و اگر بانکی همکاری خوبی داشت، پول دولت و حقوق کارکنان دولت را در آن بانک متمرکز می‌کنیم و زمانی که سپرده استان و در مقابل تسهیلات آن چنین جایگاهی دارد، باید از اختیارات قانونی خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی در خصوص مشاغل خانگی عنوان کرد: این اعتبارات باید در یک و یا دو بانک تخصصی متمرکز شود و باید به مسئولان بانک مرکزی اعلام کنیم که اگر این اعتبارات در اختیار صندوق کارآفرینی امید و پست بانک نباشد، خواستار این تسهیلات نیستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =