مهر نوشت: مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کشور اکنون به ثبات و آرامش رسیده و این آرامش و مردم به عنوان سرمایه اجتماعی باید حفظ شود و سال ۹۵ را سال شکوفایی ملی است.

سیدرضا صالحی امیری، دوشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات و عدد مشارکت آن‌ها به ویژه در استان یزد یک اتفاق بزرگ بود و این سرمایه اجتماعی باید پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه آرا ملت ایران پیام‌های بسیاری با خود به همراه داشت، افزود: یکی از پیام‌های مردم به ویژه در مشارکت انتخابات مجلس خبرگان رهبری این بود که مردم به مطالبه رهبر خود پاسخ مثبت می‌دهند و به مباحث دینی خود حساسند.

صالحی امیری ادامه داد: این میزان مشارکت مردم و آرامشی که در جامعه بعد از انتخابات حاکم است، نشانگر این است که مردم از فضای احساسی عبور کرده‌اند و در مجموع این انتخابات نیازمند یک تحلیل عاقلانه و عادلانه است.

وی بیان کرد: ملت ایران بعد از انتخابات خواهند دید که قدرت چانه زنی ایران به تدریج بالا می‌رود و صف دنیا برای برقراری ارتباط با ایران هر روز فشرده‌تر می‌شود و جامعه ایران از این پس ثبات و آرامش را طلب می‌کند.

صالحی امیری، سال ۹۵ را سال شکوفایی ملی خواند و تاکید کرد: امروز به جای اینکه ما به دنبال دنیا باشیم، دنیا به دنبال ما و به دنبال برقراری ارتباط با ما است.

وی با اشاره به مذاکرات ۱+۵ و بیان اینکه این مذاکرات فقط برای رفع تحریم نبود، تصریح کرد: وجه اصلی این مذاکرات، پاره شدن زنجیر تحقیر ملت ایران بود و تیم مذاکره کننده ما بدون اینکه ذره‌ای از خط قرمزهای تعیین شده توسط رهبری عبور کند، دستاوردهای بسیاری برای ملت ایران به ارمغان آورد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: ابتدا مذاکرات شجاعانه و اکنون انتخابات هفتم اسفند، دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران خواهد داشت و مبادا عده‌ای با بیانات خارج از اطلاع و یا از روی عدم آگاهی و جهل، کام مردم را تلخ کنند یا به توهین و تحقیر بپردازند زیرا به طور قطع، ‌ توسعه کشور در فضای انگ، توهین و تحقیر امکانپذیر نیست.

وی افزود: امروز کشور ما امن‌ترین کشور منطقه در میان این همه نا‌امنی است و دستگاه‌های امنیتی و نظامی شامل بسیج، ارتش‌، سپاه، نیروی انتظامی، اطلاعات و... تلاش‌های بی‌نظیری کرده و این امنیت را به ارمغان آورده‌اند.

صالحی امیری تاکید کرد: اکنون همه کشورهای دنیا بر این باورند که کلید حل مشکلات خاورمیانه در دست ایران است بنابراین چرا عده‌ای ناشکری می‌کنند و می‌خواهند این امنیت را تخریب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه الگوی جدیدی از خانواده پرداخت و عنوان کرد: طرح خانواده ایرانی در دهه چهارم تدوین شده و از مسئولان استان یزد می‌خواهم این طرح را مسئولانه و برای رضای خدا در استان اجرا کنند.

در پایان این مراسم از خدمات شش ساله محمدرضا ملک ثابت مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان تقدیر و داوود پاک طینت بعنوان مدیر این نهاد معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =