ایران نوشت: مهاجرت یک زن و دو کودکش برای تحصیلات دکترا در استرالیا بهانه‌ای بود تا پدر خانواده برای همیشه تنها بماند.

این زن که با حمایت شوهرش مهاجرت کرده بود بعد از مدتی با بیان اینکه نمی‌خواهد کنار وی زندگی کند این مرد را شوکه کرد.این در حالی بود که شوهر این زن نمی‌دانست همسرش برای همیشه او را ترک خواهد کرد و فرزندان کوچکش دور از وی خواهند ماند.

25 بهمن ماه سال جاری مردی در حالی که بغض راه گلویش را بسته بود و اشک می‌ریخت روبه‌روی قاضی عموزادی از شعبه 268 دادگاه خانواده ونک قرار گرفت.

وی در حالی که هنوز نمی‌توانست باور کند که در دام نقشه همسرش افتاده است مدام گریه می‌کرد و می‌گفت بچه‌هایم را می‌خواهم. قاضی که از صحبت‌های این مرد شوکه شده بود خواست تا وی به تشریح جزئیات ماجرا بپردازد.

فرهاد 45 ساله که در شغل مهندسی فعالیت می‌کند و از وضعیت مالی خوبی برخوردار است به قاضی گفت: از سال 80 با همسرم که همکارم بود و در یک پروژه با هم کار می‌کردیم آشنا شدم و تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم گرچه ازدواجمان از همان ابتدا اشتباه بود و فرهنگ‌هایمان به هم نمی‌خورد ولی حاصل این ازدواجم یک دختر 11 ساله و یک پسر 4 ساله است که همه دنیایم هستند. به خاطر حضور فرزندانم سعی می‌کردیم با هم خوب باشیم تا اینکه همسرم از طریق بورسیه از من خواست تا کمکش کنم و وی را به استرالیا بفرستم تا در رشته مورد علاقه‌اش -هنرهای اسلامی- امتحان دکترا بدهد و در دانشگاه سیدنی تدریس کند. من هم به خاطر خوشحالی او و فرزندانمان قبول و همه شرایط را فراهم کردم تا برایش دردسری رخ ندهد و از آنجایی که خواهر و برادر همسرم نیز در استرالیا بودند دلم گرم بود که می‌توانیم با هم به آنجا برویم و زندگی جدید و آرام‌تری را شروع کنیم.

این مرد در حالی که مرتب مکث می‌کرد، ادامه داد: همه کارهای اقامت همسر و دو فرزندم را انجام دادم، هر بار برای کارهای وی پول می‌پرداختم و سرانجام آنها را تا فرودگاه بدرقه می‌کردم به امید اینکه ببینمشان اما... زمانی که قبولی دکترای همسرم صادر شد دیگر از او خبری نشد حتی چند وقت پیش برایشان 100 میلیون تومان پول فرستادم ولی او پس از آن گفت دیگر بر نمی‌گردد و نمی‌خواهد من کنارش باشم. تنها دلنگرانی‌‌ام دوری از بچه‌هایم است که دستم بهشان نمی‌رسد، نمی‌دانم باید چه کنم تا بار دیگر بچه‌هایم را در آغوش بگیرم و حس‌شان کنم. مادرم نوه‌هایش را می‌خواهد نمی‌دانم چه جوابی بدهم، خودم کردم و این بلا سرم آمد. در اینجا ما همه چیز داشتیم؛ خانه، خودرو، ویلا و... حتی سال گذشته دو دانگ خانه‌ام را به نام همسرم زدم تا بداند برایم مهم است ولی از 6 ماه پیش که ساز رفتن را کوک کرد همه چیز تغییر کرد.

با ادعاهای این مرد دلشکسته قاضی عموزادی رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد تا راهی پیش روی این پدر بگذارد تا بتواند فرزندانش را نزد خود بازگرداند و شکایت را علیه همسرش تهیه کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    زنی که می خواهد مهاجرت کند به درد زندگی نمی خورد . در بیشتر موارد
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      70 21
      مردی که می خواد مهاجرت کنه و زنش نهواد چی؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      21 16
      در بیشتر موارد هم ممکنه مرده ،زن بیچاره رو عاصی کرده که فرار کرد رفت
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    61 5
    شبیه داستان فیلم شب یلدا
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    88 20
    چرا لجبازي ميكني مهندس؟خودت هم پاشو برو پيششون،لااقل بخاطر بچه هات،بهتر از اينجا نباشه بدتر هم نيست
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      13 9
      ببخشید اشتباهی منفی دادم
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      28 10
      رو هوا حرف میزنی .حداقل وقت بگذار چند خط رو دقیق بخوان و بعد نظر بده .این آقا کجا بره وقتی خانم میگه نمیخوامت. نکته بعد استرالیا مثل ایران نیست که در باز باشه و همانطور که افغانی ها برا خودشون میان و میرن .ویزا میخواد و 99 بهش ویزا نمیدن شما ندونسته رو معده میگی برو .چطور بره استرالیا و کنار کسی که نمیخوادش بمونه و مورد آخر اینکه قوانین استرالیا از زنها در مقابل مردها به شدت حمایت میکنن و قطعا به استرالیا پاش هم برسه اجازه دیدن بچه هاشو پیدا نمیکنه. هیچکاری نمیتونه بکنه فقط باید صبر کنه بچه هاش به سن قانونی برسن و خودشون به طرف پدر برگردند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    36 12
    آقایان مردان برادران من نکنید و هوشیار باشید متاسفانه در ابن دوران هر اتفاقی که به عقل انسان نمی آید سر مردان می آید من هم سال 79 ازدواج کرده ام و دو فرزند دارم همسرم دیپلم بود و هر موقع پسرم فرمهای از مدرسه می آورد که میزان تحصیلات ا لا را میخاست همسرم خجالت میکشید و من به خاطر قوت قلبش برایش کلاس خصوصی تدارک دیدم و بعضی درسها مانند ریاضی و زبان را خودم بهش تدریس کردم تا در دانشگاه قبول شد همسرم 36 سال دارد ولی به محض ورود به دانشگاه اخلاق و رفتار و آرزوهایش و لباسهایش و .... شد مانند دختران جوان مجرد که همکلاسش هستند هرچه از توش با آنها گفتم اثری نکرد و الان بیش از یک سال است از هم جدا شدیم در 14 سال زندگی باور نمیکردم دانشگاه چنین اثری بتواند داشته باشد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    24 7
    مرد دلشکسته گزارش جالبی بود ولی نمیدونم چرا پیاز داغش زیاد بود. براساس قانون و براساس همین گزارش مرد خودش چنین اجازه ای داده و از همه چیز خبر داشته درحالیکه مردهای زیادی هستند که به همین شکلی که این گزارش توضیح داد همسر و فرزند خود را رها کرده و به خارج رفته اند و زن خانواده تا یکی دوسال بعد حتی خبر ندارد که چه اتفاقی افتاده. نمیدونم چرا خبرنگاران وقتی به دادگاه میروند فقط بعضی چیرها را میبینند
  • سهراب A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    22 15
    اقا زن نگيرين.ياده فيلم شب يلدا افتادم
  • حسین IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    34 7
    دوست بنده هم همین اتفاق براش افتاد و خانمش از اعتمادش سوء استفاده کرد و به المان رفت و برنگشت. از این داستانها خیلی زیاده
  • هانیه IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    40 7
    مهاجرت کردنش مشکلی نداره ولی چرا شرافت مندانه طلاق نگرفته و با پول مهریه و دو دونگ خونه بره اونجا؟ خیلی بده زیرپای یه نفرو خالی بکنی بخاطر خوش بودن و پیشرفت خودت
  • عطا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    11 44
    البته میتوانی دوباره ازدواج کنید و دو تا بچه دیگر هم بیاورید . این که کار سختی نیست.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      23 2
      شما حالت خوبه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    15 10
    نباید میگذاشت بچه هاش باهاش بروند حماقت از خود مرد بوده است
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    17 13
    خود کرده را تدبیر نیست ، آدم عاقل زنش رو میفرسته استرالیا که دکترا بگیره ؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    31 15
    چرا هیچکس برای من که شوهرم این بلا رو سرم آورده دل نمیسوزنه..... چون شما ها مرد هستید و قانون مال شما هاست ... امیدوارم از این بلا ها زیاد سرتون بیاد تا شاید دلشکستی و رنج ما زن ها رو بفهمید... و در موقع نوشتن قانون ما رو هم ببینید....................
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    25 9
    برو خداتو شکر کن که حداقل زنده ای و مثل خبر قبلی با همدستی مرد مورد علاقه‌اش تو رو بقتل نرسونده والا
    • ali A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      13 2
      نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم
    • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      10 0
      مطمئنا گریه. اعتماد در این جامعه به فنا رفته
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    21 9
    چه بسیار پسرهایی که اینجا دختری رو عقد کردند و بعد برای ادامه تحصیل وقتی پذیرش گرفتن رفتن استرالیا و کانادا و مالزی و دیگر برنگشتند گفتند دیدم عوض شده و با فردی از همان ملیت ازدواج کردند و اینجا دختر موند با یک اسم در شناسنامه و این فرهنگ عقب مانده ی مردم ولی شما فقط اخبار مظلومیت مردان را انتشار میدید چون خودتون هم مرد هستید .
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    18 22
    خانم یکی از دوستای بنده پاسپورتش رو از دوستم گرفته بود و ممنوع الخروج هم نبوداز شوهره اجازه گرفته بود در یک فرصت مناسب هم ول کرد رفت اروپا و این بنده خدا رو اینجا هاج و واج ول کرد و مایه عبرت خیلی ها شد که زن جماعت رو بهش اعتماد نکنن. خیلی حواستون رو جمع کنید زنها 1 درصد هم قابل اعتما دنیستن همیشه میگن قول مردانه بدهید نمیگن قول زنانه و... خلاصه کسی که به هیچ کس اعتماد نمی کند هرگز فریب نمیخورد و ادمی نمی افتد مگر به جایی که بدان تکیه کرده. مواظلب باشید بیجنبگی خیلی زیاد شده.
  • مرتضی A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    4 4
    اصول زندگی را از اول بر معیار فرهنگ بوده که ذکر کرد پس توقعی نباید داشته باشد که خانمش بخواد باهش زندگی کنه.
  • فرهاد A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    20 40
    زن باید بشینه خونه و خونه داری و بچه داری کنه.کار کردن زن اشتباه است
  • کوروش IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    24 4
    دقیقا نظر مادر بزرگ من هم مثل اقا فرهاد هست
    • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      10 2
      به حرفش گوش کن وگرنه یکی به آمار ازدواج های ناموفق اضافه میشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    7 5
    اگر با يك خانم ديگه ببينتت فورى برميگرده.
  • بی نام DE ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    7 2
    خدا انشاللاه پول و عقل وباهم بده
  • مهران DE ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 0
    هیچگاه یک مرد نباید ۱۰۰ درصد به هیچ زنی اعتماد کنه.زنها خوبن اما جنبه هر چیزی رو ندارن حداقل ۹۸ درصدشون اینطورین.من کار ندارم حقوق زن در فلان کشور اینه و ما مسلمونیم و از این حرفا.قبل از هر چیز باید جایگاه مرد و زن مشخص باشه.این بدبخت به زن بها داد و حق و حقوقشو ادا کرد و این شد عاقبتش تازه این تحصیل کردش بوده.گرچه بیشتر نارو زدنا زیر سر همین تحصیل کرده هاست. ما حقیقتو گفتیم باور ندارید یه سر برید دادگاههای خانواده.