سومین دور گفتگوهای تخصصی حقوق بشری ایران و دانمارک در روز پنجشنبه در کپنهاگ به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر و رییس هیات ایرانی در مراسم اختتامیه این گفتگوها اظهار داشت: "گفتگو، موجب مفاهمه و درک بهتر کشورها از یکدیگر از جمله در موضوعاتی که دارای تفاوت نظر هستند، خواهد شد. هرچند حقوق بشر به یک موضوع کاملا سیاسی تبدیل شده است، اما نباید از ابعاد فنی و تخصصی آن غافل شد. برای همین منظور است که ایران و دانمارک توافق دارند باید به تنوع فرهنگی احترام گذاشت و در فضایی سازنده و تخصصی به مباحث حقوق بشر پرداخت". وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این گفتگوهای تخصصی، همکاری و تبادل تجربیات سازمان های ذی ربط در دو کشور را نیز تسهیل نماید.
مرادیان، سفیر کشورمان در دانمارک نیز طی سخنانی بر اهمیت گفتگوهای تخصصی حقوق بشری میان دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که گفتگوها در حوزه های دیگر نیز با هدف گسترش همکاری های دوجانبه توسعه یابد.
در پایان این دور از گفتگوها، غریب آبادی، معاون ستاد حقوق بشر کشورمان و خانم گرامبی، معاون مدیر اجرایی و رییس امور بین الملل موسسه حقوق بشر دانمارک یک یادداشت تفاهم همکاری امضاء نمودند. براساس این یادداشت تفاهم، طرفین توافق نمودند که به گفتگوهای خود سالی یک بار در تهران و کپنهاگ ادامه دهند. برگزاری سمینار، کارگاه و دوره های آموزشی مشترک در موضوعات مورد علاقه طرفین، از دیگر مفاد این یادداشت تفاهم می باشد.
گفتنی است طرفین در این دور، درخصوص تجربیات ایران و دانمارک در زمینه حمایت و ارتقای حقوق معلولین، مکانیسم های حل و فصل اختلافات و تجارت و حقوق بشر گفتگو نمودند. هیات ایرانی همچنین با مقامات منطقه ای و حقوق بشر وزارت امور خارجه، مقامات شورای قضایی، سازمان معلولین، موسسه رسیدگی به شکایات تجاری و سازمان نظارت بر تجارت و شرکت های معظم دانمارکی دیدار و گفتگو نمود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =