گوشت قرمز چرا ریسک نارسایی قلبی را بالا می‌برد؟

مهر نوشت: طبق پژوهش جدید محققان، ماده شیمیایی مضر موجود در گوشت قرمز موجب افزایش ریسک بروز نارسایی قلبی می شود.

گوشت قرمز غنی از ماده غذایی موسوم به «ال-کارنیتین» است که از طریق باکتری های روده تجزیه شده و ماده شیمیایی مضری به نام «تری متیل آمین ان-اکسید» (TMAO) را تشکیل می دهد.

«تورو سوزوکی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لیسستر بریتانیا، در این باره می گوید: «در بیماران مبتلا به نارسایی حاد قلبی که فوت کرده یا به طور مکرر در بیمارستان پذیرش شده بودند مقادیر بالای TMAO متابولیتی اکسیدشده نشان داده شد.»

وی در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان می دهد میزان بالای TMAO که از گوشت قرمز حاصل می شود با پیامدهای وخیم مرتبط با نارسایی حاد قلبی مرتبط است.»

در مطالعات قبلی، ارتباط بین TMAO و ریسک مرگ و میر ناشی از نارسایی حاد قلبی اثبات شده بود، اما این رابطه در مورد نارسایی حاد قلبی ناشناخته بود.

این تیم پژوهشی، سطح TMAO در حال جریان در خون حدود ۱۰۰۰ بیمار پذیرفته شده در بیمارستان لیسستر که مبتلا به نارسایی حاد قلبی بودند را اندازه گیری کردند و به رابطه بین مصرف گوشت قرمز و نارسایی قلبی حاد پی بردند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد مرادی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    3 15
    ایکاش اینقدر در درج نظر غربی ها بدون ملاحظه رفتار نمیشد .آنچه در باره گوشت قرمز منتشر میشود بر اساس تحقیق رویگوشت گاو است و خوک . حال آنکه گوشت گوسفند از بهترین گوشت هایی است که میتواند در تغذیه انسان استفاده شود
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    4 5
    1. ذبح گوشت ما با آنها فرق می کند 2. نوع گوشت ما با آنها که خوک هم مصرف میکنند فرق می کند 3. مقدار مصرف گوشت ما با آنها فرق می کند. 4. میزان پخت گوشت ما با آنها که معمولا خام و خونی میخورند فرق میکند. پس نمی توان اینجور مقایسه ها را برای داخل تعمیم داد. هر چند از قبل هم مشخص شده است که مصرف زیاد گوشت مشکلاتی قلبی و عروقی ایجاد میکنند.
  • بی نام RO ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    ال کارنتین که میگفتن چربی سوزه،لاغر میکنه کلیم خاصیت داره
  • سحر AT ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    2 0
    استاد تو اروپا هم خیلی ها گوشت گوسفند و بره و گوساله مصرف میکنند و جالبش اینجایت که گوشت گوساله کاملا از نظر رنگ و طعم و زمان پخت با گاو فرق داره و به دروغ به گوشت گاو رو بجای گوساله قالب نمیکنن .....