دعوت از مردم برای حضور با شکوه در انتخابات از سوی دولتمردان

فردا دو انتخابات در سراسر کشور برگزار می‌شود و اعضای مختلف هیات دولت با ادبیات متفاوت مردم را به حضور پای صندوق های رای دعوت کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، دعوت دولتی‌ها از مردم برای شرکت در انتخابات از طرق مختلف ازجمله پیام صوتی و ویدئویی، سخنرانی، گفت و گو و شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است. در این بین، رئیس جمهور علاوه بر استفاده از سایر روش ها، از ارسال پیامک نیز بهره برده است. حسن روحانی در پیامکش نوشته است: «مردم عزیز ایران؛ کشور، امروز به رای شما نیاز دارد. جمعه 7 اسفند، آینده پرامید را رقم بزنیم».

جدول زیر گزیده‌ای از سخنان برخی اعضای هیات دولت است که از مردم خواسته‌اند فردا در خانه ننشینند. این لیست بر اساس حروف الفبای نام خانوادگی آنها تهیه شده است:

 

نام

سمت

دعوت

ابتکار، معصومه

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب اعضای مجلس خبرگان، یک فرصت استثنایی برای همه ایرانیان است. فرصتی برای استفاده از حق انتخابی که می تواند برای سرنوشت ما، فرزندانمان و آینده ایران بسیار تعیین کننده باشد. هر ایرانی که به سن قانونی می رسد حق دارد با رای خود در سرنوشت ایران تاثیرگذار باشد. این حق بسیار مهمی است و مهم است ما از این حق استفاده کنیم تا بتوانیم انسانها شرافتمند، دارای توان لازم علمی، فرهنگی، سیاسی و با شناخت از مسایل حاد کشور مانند محیط زیست را به مجلس بفرستیم تا بتوانند قوانین لازم را برای کشور و آینده ایران تامین و مشکلات را حل کنند.

دهقان، حسین

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

حضور مردم دراین انتخابات ادای دین به شهیدان و ایثارگرانی است که برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی جان خویش را فدا کردند.

جهانگیری، اسحاق

معاون اول رئیس‌جمهور

مردم در سال 92 کاری کردند که تهدیدات علیه کشور برطرف شد و در سال 94 باید کاری کنند که چرخ اقتصاد کشور به حرکت دربیاید. انتخابات زمانی برای ترمیم بسیاری از تنگناها و مشکلات گذشته است.شواهد نشان می‌دهد ملت ما در حال خلق حماسه دیگری است. انتخابات فرصتی برای بالا بردن اقتدار، امنیت و امید به نظام است و باید از روی آوردن مردم به سمت صندوق‌های رأی استقبال کنیم. رأی بیشتر یعنی امید و تدبیر بیشتر، آینده بهتر و تقویت پایه‌های اقتدار و عظمت نظام در سطح بین‌المللی.

حجتی، محمود

وزیر جهاد کشاورزی

همانطور که با تکیه و پشتیبانی آحاد جامعه، دولت در این دوره موفق شد مسائل برجام را در سطح جهانی به خوبی مدیریت کند و به نتیجه برساند، حضور و مشارکت مردم می‌تواند در پشتوانه مجلس شورای اسلامی و خبرگان موثر باشد. امیدوارم همه بتوانیم این فرصت را غنیمت شمرده و با حضور و مشارکت خود در روز جمعه (هفتم اسفند) پای صندوق‌های رای، یک بار دیگر بتوانیم حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده و در سرنوشت آینده مملکت خود تاثیرگذار باشیم.

ربیعی، علی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بنده به عنوان یک کنشگر دیرین اجتماعی و وزیری که با اقشار ضعیف و نیازمند و کسانی که نیاز به بهبود زندگی شان دارند، سرو کار دارم، توصیه‌ام به همه این است که همه پای صندوقهای رای بیاییم و به نفع افرادی که فکر می کنیم برای ساخت آینده بهتر ایران، برای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام و امید و تلاش و امتداد فعالیتهایی که منجر به گشایش مناسبات بین المللی و تاثیر آن در زندگی مان شده تلاش می کنند، پای صندوق های رای بیاییم.

روحانی، حسن

رئیس جمهور

نباید تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و تعدد اسامی نامزدها موجب خستگی مردم شود. از مردم می خواهم تا با صبر و حوصله پای صندوق آراء آمده و به کسانی که فکر می کنند برای رشد و پیشرفت کشور مفید بوده و اصلح هستند، رأی دهند؛ چرا که این وقت برای سربلندی و اقتدار نظام بوده و سرنوشت ساز خواهد بود.

زنگنه، بیژن

وزیر نفت

من خواهش می کنم از همه مردم که واجد شرایط رای دادن هستند در انتخابات شرکت کنند. حداکثر یک ساعت باید وقت بگذارند، اما سرنوشت کشور خود را تعیین می کنند. مردم فکر نکنند که رایشان تاثیر ندارد، رای مردم بسیار تاثیرگذار است و هر یک رایی تاثیر گذار است.شرکت کنندگان به صورت کامل به لیست ها رای دهند و ناقص نگذارند . فکر نکنند اگر به 10 نفر رای بدهند کفایت می کند. رای دهندگان به همه فهرست 30 نفری مجلس و 16 نفری خبرگان، رای دهند، یا در شهرستان ها به همه تعداد مورد نیاز رای دهند. این برای آینده و آرامش و توسعه کشور مهم است.

پورمحمدی، مصطفی

وزیر دادگستری

از مردم دعوت می کنم به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند. در این انتخابات نشان خواهیم داد با هم متحد، منسجم و یکپارچه ایم و کشور و ملتی مقتدر و توانا و تاثیرگذار در منطقه در سطح بین‌المللی هستیم.

ظریف، محمدجواد

وزیر امور خارجه

من معتقدم هرچه حضور مردم در انتخابات پیش‌رو گسترده‌تر و وسیع‌تر باشد اعتبار، حیثیت و توان کشور در عرصه بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. مردم ما همیشه در انتخابات حضور گسترده‌ای داشتند و هوشمندانه عمل کرده‌اند و در این انتخابات نیز حضور گسترده‌ای خواهند داشت و براساس منافع ملی هوشمندانه عمل می‌کنند. مردم ما هیچ‌گاه از خارجی‌ها حرف گوش نکرده‌اند و نیازی به این موضوع ندارند که خارجی‌ها برای آن‌ها تعیین تکلیف کنند. مردم ما خوب می‌فهمند که چگونه عمل کنند و من یقین دارم که در این انتخابات نیز مردم با حضور وسیع خود یک برگ مهم قدرت در اختیار دستگاه دیپلماسی ایران قرار می‌دهند.

علوی، محمود

وزیر اطلاعات

از مردم ایران دعوت می کنم با حضور حداکثری در انتخابات جمعه پیش رو وحدت و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند. مردم با هوشیاری پای صندوق‌های رای بروند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند. کشور ما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از چهار نعمت برخوردار شد؛ این چهار نعمت؛ نعمت رهبری، نعمت امنیت، نعمت قدرت و نعمت وحدت است که مردم کشورمان در روز جمعه با حضور درپای صندوق‌های رای شکر این نعمت‌ها را به جای می‌آورند.

قاضی زاده هاشمی، حسن

وزیر بهداشت

امیدواریم با انتخاب‌تان بتوانید فرصت‌های بیشتری را فراهم کنید تا ما نیز بتوانیم سایر حلقه‌های زنجیره "تحول نظام سلامت" را کامل کرده و نظام سلامتی کارآمد را برای همه ایرانیان شاهد باشیم. مردم کشور خوب می‌دانند که مقوله "انتخابات" مهم‌ترین فرصتی است که حکومت برای تعیین سرنوشت‌شان در اختیارشان قرار می‌د‌هد. یک ساعت وقت گذاشتن و پای صندوق رای حضور یافتن، نه تنها چهار سال بلکه ممکن است سرنوشت کشور را تغییر دهد. بنابراین اگر این فرصت را از خودمان دریغ کنیم، ظلم است به خود، آینده و میهن.

مولاوردی، شهیندخت

 

زنان و دختران فهیم و آگاه ایران؛ در آخرین انتخاباتی که برگزار شد با حضور حداکثری خود حماسه‌ای بزرگ خلق کردید و به " آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ" رأی دادید و سالیان متمادی حق الهی خود در تعیین سرنوشت و دخالت در مقدرات اساسی مملکت را به رخ کشیده‌اید. اینک در آستانه بزنگاهی تاریخی و انتخابی دیگر ایستاده‌ایم و چشم امید سرنوشت و آینده کشور و فرزندان‌مان به همه ماست. این بار هم با رأی دادن و مشارکت حداکثری در انتخابات، اراده خود را به ادامه راهی که خود برگزیده‌ایم به نمایش بگذاریم.

نوبخت، محمدباقر

سخنگوی دولت

آرزو می کنم که این انتخابات به نحو شایسته ای برگزار شود و ملت بزرگ ایران در راستای آرمان ‌های انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت ملی و در عرصه های منطقه‌ای و جهانی بتوانند از نمایندگان شایسته ای در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برخوردار شوند.

نهاوندیان، محمد

رئیس دفتر رئیس جمهور

با حضور همه مردم پای صندوق‌های رأی هم امنیت کشور تضمین می‌شود؛ چراکه انتخابات نمایشی است از مشارکت و حضور مردم در حراست از این کشور هم نشانه آزادی مردم در حق انتخابات است و هم نشان‌دهنده مشارکت مردم است در ایرانی که باید ساخته شود. ما اگر اقتصاد پویا می خواهیم، اقتصادی که مردم در آن مشارکت دارند، این باید با مشارکت سیاسی تضمین شود.

واعظی، محمود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

از مردم می خواهم تا در زمان حضور در پای صندوق‌های رای، تمام لیست خود را پر کنند، به عنوان مثال در شهری مانند تهران مردم می‌توانند به 30 کاندیدا برای مجلس شورا و به 16 نفر به مجلس خبرگان رای دهند که ما درخواست داریم این دو لیست به طور کامل رای داده شود و هر 46 نفر انتخاب شوند، چرا که اگر اینگونه اقدام شود قطعا مانند انتخابات سال 1392 یک انتخابات پرقدرت خواهیم داشت که می‌تواند حماسه سیاسی دیگری برای ملت ایران بیافریند.

 27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    1 0
    نتونستم لیست کامل کاندیداها رو پیدا کنم اطرافیانم نمیدون چند نفر واسه هر کدام از مجالس میشه رای داد لیست و آدرس شعب اخذ رای کجاست ساعت شروع و پایان رای گیری چنده بهتره بود در شرایط برابر کاندیداهای مستقل و وابسته به هر جناحها رو بهمراه عکس و برنامه واهداف همه کشور تو سایت وزارت کشور یا استانداریها معرفی میکردین صرفا به جهت اطلاع رسانی و بعنوان یک مرجع رسمی و معتبر. میشد یک بخش ویژه قبل انتخابات تو سایتشون می آوردن واسه همه خبرها و موضوعات انتخابات
  • موحد US ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    خانمها و دختران فقط هنگام انتخابات محترم هستند و باید در صحنه حضور داشته باشند به عنوان سیاهی لشکر اما بقیه جاها حساب نیستند.