ایرنا- یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه روز سه شنبه اعلام کرد: دولت سوریه به طور رسمی با اجرای آتش بس از 27 فوریه (8 اسفند) به شرط ادامه مبارزه با«داعش» و «جبهه النصره» موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع افزود: دولت سوریه ضمن اعلام رسمی موافقت خود با طرح آتش بس تاکید کرده که در صورت نقض آتش بس از سوی طرف مقابل، از خود دفاع خواهد کرد.

این مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: موافقت دولت سوریه با برقراری آتش بس طبق تعهدات موجود در توافق آمریکا و روسیه مبنی بر آتش بس و افزایش تلاش ها برای مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری «داعش» و «جبهه النصره» صورت گرفت.
این منبع افزود: دولت سوریه به منظور اجرای موفقت آمیز آتش بس در موعد مقرر آن در 27 فوریه ، آماده است با دولت روسیه برای تعیین مناطق و گروه های مسلح که شامل این آتش بس می شوند، هماهنگ شود.
این منبع همچنین گفت: دولت سوریه در صورت نقص آتش بس برضد غیرنظامیان این کشور و نیروهای ارتش از سوی طرف مقابل به آنها پاسخ خواهد داد.
وزارت خارجه سوریه افزود: دولت سوریه با اعلام موافقت با این آتش بس خواستار اعلام جدیت این کشور برای توقف درگیری ها و خونریزی ها در این کشور و بازگشت امنیت، ثبات ، یکپارچگی و اجرایی شدن خواست مردم این کشور است.
روسیه و امریکا توافق کردند که این آتش بس بامداد شنبه آینده(27 فوریه) آغاز شود.
دو گروهک تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» از این آتش بس مستثنی هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    4 5
    آخرشم همه زحمت ها رو ما کشیدم به اسم روسیه تموم شد. حالا هی بگید کداخدا کیه ؟ ما خودمون کدخدائیم.
  • بدون نام ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    5 2
    قشنگ داشتند تروريستها رو تارو مار مي كردند تركيه و عربستان پارازيت رو ول كردند و همه چي خراب شد