هاشم زاده هریسی:عده ای می خواهند جشن دموکراسی را به عزای مردم بدل کنند

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه عده ای می خواهند جشن دموکراسی را به عزای مردم بدل کنند گفت: افراد تندرو و رفتارهای افراطی مشکل امروز جامعه ایرانی بوده و مردم باید از رای دادن به آنها امتناع کنند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی در جمع هواداران دکتر سعید نیکوخصلت، نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تندی با اسلام سازگار نیست حتی اگر افراد شعار اسلامی دهند و از مواضع اسلام ورود کنند، گفت: مردم باید آگاهانه و با تحقیق کافی تصمیم بگیرند و به افراد تندرو رای ندهند.

وی افزود: از اول انقلاب و بعد از غلبه بر منافقان و دشمنان نظام که با هم درگیر شدیم و جناح بندی ها آغاز شد من از اعتدال سخن گفتم و طی تحقیقاتم جمع آوری کرده ام.

آیت الله هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه 300 آیه از قرآن در مورد اعتدال و میانه روی استخراج کرده است گفت: برخی از جناحهای تندرو عقیده دارند هر کس با ما نیست علیه ماست درحالیکه این موضوع نه اخلاقی است، نه حقوقی و نه در شرع مقدس اسلام جایگاهی دارد.

وی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را جشن مردم سالاری و دموکراسی دانست و گفت: این دو عید انتخاب ادغام شده، انتخاباتی که نماد دموکراسی و مردمسالاری است، اما متاسفانه گاهی با انتخاب و نگرشهای غلط این جشن را عزا می کنند.

این نماینده مجلس خبرنگان رهبری با یادآوری مبارزات و تحمل زندان و شکنجه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز کسانیکه حتی یک روز مبارزه نکرده اند و یک سیلی هم در راه اسلام و انقلاب نخورده اند، خود را مدعی مردم می خوانند!

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: مردمسالاری ظاهری با تظاهر، دروغ و تعارف عجین شده اما در جامعه ما مردمسالاری دینی این دموکراسی را قوی تر، عمیق تر و صادقانه تر می کند و دلها باهم پیوند می یابد که امیدوارم نتیجه اش موجب شادی افزونتر باشد.

آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه از زمان تندروی از دری وارد شد، اسلام در در دیگر بیرون می رود تاکید کرد: حلقه اعتدال و محبت دو حلقه مفقوده جامعه است، انسانها حق ندارند با تندروی در مورد درجات ایمان و ظرفیت انسانها تصمیم بگیرند.

وی افزود: انسانها تفاوتهایی دارند که خدا در مورد ظرفیتهای مختلف مخلوقاتش تصمیم گیرنده است، تصمیم گیری در مورد درجات ایمان و ظرفیت انسانها وظیفه ما نیست، ترد و تخریب کردن انسانها راحت است هنر واقعی نجات بندگان خدا از غرق شدن است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: محبت در زندگی انسان نقش اصلی دارد و حلال همه  مشکلات است، گمشده زندگی انسان امروز محبت و نیکی است، با محبت، عشق و انسان دوستی می توانیم به دنیا و دشمنان مسلط شویم.

وی با اشاره به ویژگی های دکتر نیکوخصلت، قهرمان سابق آسیا و کاندیدای فعلی مجلس گفت: این مجلس جمع صادقانه ورزشکاران است که با وفا و صمیمیت برای حمایت از نماینده شایسته و مورد تائید خود به میدان آمده اند.

آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی خاطرنشان کرد: امروز خودم را در کرانه دریای عظیمی از محبت می بینم، از دکتر سعید نیکوخصلت که اسم زیبا دارد تشکر می کنم که  مرا دعوت کرد تا در این جمع مهربانان حاضر شوم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =