سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت:

 

برای آگاهی آنهایی که مثل ما نه ویدیو دارند، نه ماهواره، نه فیلترشکن و فقط از دار دنیا یک همسایه دارند که هم ویدیو دارد، هم ماهواره و هم فیلترشکن، باید بگویم که اخیرا سریالی به نام Game of Thrones در تلویزیون‌های منحط و غربزده غربی پخش می‌شود که سراسر تایلند و تگزاس است! اصلا چون نیک بنگری، کلا تگزاس است! یعنی هم بزن بزن و بکش بکش، هم تگزاس است! اهل دل می‌دانند! داستان این سریال در یک زمانی، غیرزمان ما و در یک مکانی غیر از مکان ما اتفاق می‌افتد (کلا معلوم نیست مکانش مال کیست). راستش را بخواهید مناظر طبیعی‌اش هم غیر از مناظر طبیعی ایران عزیز خودمان است! این سریال درباره جنگ و رقابت هفت خاندان و هفت سرزمین برای رسیدن به تخت پادشاهی است. خب، حالا مناظر طبیعی‌اش که اصلا به کار ما نمی‌آید، خشونت و کشت و کشتار هم که با روحیه ما ایرانی‌ها سازگار نیست! ولی این جنگ مذبوحانه شیفتگان قدرت، برای رسیدن به تاج و تخت و King's Landing، اصلا راست کار صداوسیمای خود ماست! خب خط داستانی یعنی این! یعنی چند خانواده که برای رسیدن به قدرت از روی همدیگر، از زیر همدیگر، از بغل همدیگر... بگذریم، خلاصه یکدیگر را جرواجر می‌کنند تا به تخت آهنین پادشاهی برسند چیزی از این بهتر برای ظلم؟ چیز بهتر هم داریم؟! چی مثلا؟! معمای شاه؟! خب البته آن سریال که حرف نداشت. بنده نمونه خارجی است را عرض کردم! حالا ما سریال بازی تاج و تخت را به قیچی‌های باکفایت صداوسیما می‌سپریم تا ببینیم چه سریال ارزشی و متعهدی تحویل ما می‌دهند؟!

نام سریال: بازی با تاج و تخت!

خط داستانی: تعدادی خانواده سلطنت‌طلب، با یکدیگر بر سر رسیدن به تاج و تخت می‌جنگند، رابرت، پادشاه هفت اقلیم، همیشه به شکار و رفتن به تایلند مشغول است، کاری که همه پادشاهان انجام می‌دهند. سر‌انجام او بر اثر ابتلا به بیماری ایدز می‌میرد. همسر او بانو سرسی ملکه هفت اقلیم است، لاجرم از پادشاهی پسر بزرگش دفاع می‌کند. جافری، پسرک بچه ننه و بدذاتی است که مدام دخترهای محله را اذیت می‌کند. مثلا به موبایلشان زنگ می‌زند و فوت می‌کند یا توی دامنشان سوسک می‌اندازد اما همیشه جواد ‌هاشمی که پای ثابت فیلم‌ها و سریال‌های اخلاقی و متعهد است، او را ارشاد می‌کند و از او می‌خواهد دیگران را اذیت نکند. جافری سرانجام بر اثر خوردن یک ساندیس سیب می‌میرد.

تیرین لنیستر: شخصیت کوتوله داستان و کوچک‌ترین فرزند خاندان لنیستر که کسترلی‌راک سرزمین خود را ترک کرده و به تهران آمده و در میدان توحید مشغول تکدی‌گری است و چند برابر ثروت پدر را اندوخته کرده است!

دنریس تارگریان: او ابتدای داستان قصد دارد به برادرش برای رسیدن به پادشاهی کمک کند، اما با خودش می‌گوید، مگر خود من توله آدم نیستم؟ ما مشکلی داریم برای نشستن روی تخت آهنین؟! نه! نامبرده که قصد تصاحب تخت پادشاهی داشت، با ارشادات جواد ‌هاشمی، در ادامه داستان شوهری خوش قد و بالا از قبیله دوتراکی‌ها اختیار می‌کند و با اجرای دروس شکوه همسرداری که در دانشگاه آزاد وستروس خوانده بود، شش هفت تا بچه قد و نیم قد درست می‌کند و هفته‌ای دوبار قورمه‌سبزی درست می‌کند و هنگامی که بچه‌ها با پدرشان بازی می‌کنند، با لبخندی از آشپزخانه می‌گوید: پدر و بچه‌ها خوب با هم گرم گرفتند!

لرد بیلیش: مسئول خزانه‌داری سرزمین پادشاهی که به دلیل نبود ظرفیت‌های لازم در داستان، به دوبی می‌رود و آن‌جا به شغل شریف خزانه‌داری ادامه می‌دهد!

سانسا استارک: مشهور به شیر برنج، با توجه به این‌که در سریال اصلی کار خاصی نمی‌کند و درمیان آن همه تایلند، یک موجود معصوم و بی‌شیله پیله است، طبیعتا به شخصیت اصلی در سریال صدا و سیمایی گیم آو ترونز تبدیل می‌شود و رشادت‌هایی می‌کند کیمیاوار! اصلا بیا و ببین!


تایوین لنیستر: بزرگ خاندان لنیستر که در روایت صداوسیما یک باغ پسته در کسترلی راک دارد و خود صاحب کل هفت اقلیم می‌داند. او فرزندان نابابی دارد که یا زندانند یا خارج! تاوین لنیستر، سر انجام توسط کوچک‌ترین فرزند خود، کشته می‌شود تا مایه عبرت دیگر باغداران پسته شود!

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    32 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • احمد IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    44 5
    از شوخی گذشته، تنها حقیقت سریال تم آغازین اونه، فوق العادست.رامین جان متشکریم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    8 1
    دنریس تارگریان: او ابتدای داستان قصد دارد به برادرش برای رسیدن به پادشاهی کمک کند، اما با خودش می‌گوید، مگر خود من توله آدم نیستم؟ ما مشکلی داریم برای نشستن روی تخت آهنین؟ نه نامبرده که قصد تصاحب تخت پادشاهی داشت، با ارشادات جواد ‌هاشمی، در ادامه داستان شوهری خوش قد و بالا از قبیله دوتراکی‌ها اختیار می‌کند و با اجرای دروس شکوه همسرداری که در دانشگاه آزاد وستروس خوانده بود، شش هفت تا بچه قد و نیم قد درست می‌کند و هفته‌ای دوبار قورمه‌سبزی درست می‌کند و هنگامی که بچه‌ها با پدرشان بازی می‌کنند، با لبخندی از آشپزخانه می‌گوید: پدر و بچه‌ها خوب با هم گرم گرفتند عالی بود
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    20 11
    کمی مطلب لوس بود
  • احسان A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    6 1
    ههههههههههه عالييييييييييييييييييييي بووووووووووووووووى
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    5 11
    خیلی بی مزه بود
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    13 5
    عالی بود بخصوص باغ پسته دم نویسنده گرم
  • مهدی A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    8 8
    طنزش زیاد به دلم ننشست.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    7 5
    عالی بود.مرسی
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    22 2
    البته دنریس تارگریان سه تا 405 هم دارد که هی آتیش میگیرن
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    7 3
    ""هفته‌ای دوبار قورمه‌سبزی درست می‌کند و هنگامی که بچه‌ها با پدرشان بازی می‌کنند، با لبخندی از آشپزخانه می‌گوید: پدر و بچه‌ها خوب با هم گرم گرفتند"" ""تایوین لنیستر: بزرگ خاندان لنیستر که در روایت صداوسیما یک باغ پسته در کسترلی راک دارد و خود صاحب کل هفت اقلیم می‌داند. او فرزندان نابابی دارد که یا زندانند یا خارج تاوین لنیستر، سر انجام توسط کوچک‌ترین فرزند خود، کشته می‌شود تا مایه عبرت دیگر باغداران پسته شود""
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    18 3
    بسیار خندیم، جالب بود. دلم تنگ شد برای سریال، خوشبختانه چیزی به زمان پخش سری جدید نمونده.
  • پرسپولیسی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    4 14
    واای وااای چه سریال بدی درست کردن ما نیاز به سریالهای هم بزن بزن هم بکش بکش، هم تگزاس نداریم کیمیا را بیشتر دوست داریم.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    7 1
    عالی بوووود ترکییییدم
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    9 3
    حال کردم دمت گرم
  • saeed IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    11 0
    چرا از جیمی لنیستر ننوشتی؟
  • احمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    10 1
    تنها حقیقت سریال آهنگ آغازین اونه،فوق العادست ،رامین جوادی عزیز متشکریم.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    1 4
    از اطلاع رسانیتون متشکرم. نمیدونستم خوب