ایسنا نوشت: کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه نسبت به وضعیت قلیان در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه عرضه قلیان در برخی اماکن بهانه‌ای شده برای عرضه مواد مخدر و مشروبات الکلی که باید مسئولین مربوطه در این زمینه دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

بهمن خدادادیان با بیان اینکه همه دستگاه‌های مربوطه باید در بحث قلیان ورود پیدا کنند، گفت: متاسفانه عرضه قلیان در برخی اماکن بابی برای عرضه مواد دیگر از جمله مواد مخدر شده است.

وی تصریح کرد: در برخی اماکن که قلیان عرضه می‌شود، مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و محیط های مختلط خانم و آقا درست کرده‌اند که واقعا غم انگیز است.

خدادادیان از مسئولین مربوط به ویژه اداره اماکن نیروی انتظامی و دستگاه قضایی خواست تا با جدیت بیشتری در زمینه مقابله با چنین اماکنی ورود پیدا کنند.

این مسئول با بیان اینکه عرضه قلیان در کنار عرضه غذا و مواد خوراکی غیرمجاز است، گفت: در صورت مشاهده این موارد به شدت با آن برخورد می‌شود.

خدادادیان با بیان اینکه عرضه سیگار هم در این اماکن ممنوع است، اظهار کرد: کافه‌هایی که مواد خوراکی عرضه می‌کنند، عرضه سیگار در آنها ممنوع است و به طور جد با آنها برخورد می‌شود.

این مسئول بهداشت از پلمب 20 کافه، رستوران و پیتزافروشی که در کنار عرضه مواد غذایی قلیان عرضه می‌کردند خبر داد و اظهار کرد: این اماکن باید برای عرضه سیگار و قلیان مکان جداگانه‌ای را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به وجود 120 کافه در سطح شهر کرمانشاه، گفت: بررسی ما این است که در 30 درصد کافه‌های شهر سیگار عرضه می‌شود و این به خاطر سودی است که سیگار دارد.

خدادادیان با تاکید بر لزوم مقابله جدی با بحث قلیان، گفت: پیگیر هستیم تا بتوانیم با طرح موضوع در کارگروه سلامت استان، حکم قضایی مقابله با این اماکن را بگیریم تا ضمانت اجرایی هم برای حضور نیروی انتظامی در این طرح داشته باشیم.

این مسئول بهداشت محیط با بیان اینکه جامع ترین و کامل ترین قانون مبارزه با دخانیات را داریم، گفت: مشکل این است که این قانون اجرا نمی‌شود و پیگیر هستیم تا دستگاه قضا برای اجرای این قانون وارد کار شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =