محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر در جلسه بررسی مشکلات محله سنگلج در منطقه 12 تهران بر لزوم حفظ ساختار مسکونی در بافت تاریخی تهران و جلوگیری از تراکم کاربری های تجاری در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه بررسی وضع فعلی و مشکلات موجود محله سنگلج در منطقه 12 تهران هفته گذشته برگزار شد. ایلکا، عضو شورایاری با بیان اینکه باید اقدامات به گونه ای انجام شود که یا در معرض دید مردم قرار گیرد و یا مردم اثر آن را احساس کنند، گفت: مشکلات موجود در سطح محله را می توان در عنوان های زیر دسته بندی کرد: جوی‌هایی که در بازارچه پوشیده شده است به علت عدم رسیدگی بوی بسیار بدی دارند و باید لای روبی شوند؛ ترمیم و افزایش روشنایی محل؛ ساماندهی جمع آوری زباله های محله که متأسفانه برخی اوقات دو تا سه روز جمع آوری نمی شود؛ جمع آوری و پاک سازی محله از معتادین و کارتن خواب ها؛دست انداز های زياد در معابر؛ مشكلات زياد ناشي از فعاليت و بارگيري توليدي ها؛ حمایت نكردن شهرداری از مساجد و پایگاه ها و نا متناسب بودن قیمت ملک و زمین در این منطقه و مناطق مجاور.

پس از اين عطایی، جانشین دبير شورایاری اين محله گفت، متأسفانه به خانواده های شهدا اصلاً رسیدگی نمی شود و برخی از آنها در شرایط سختی زندگی می کنند و پیشنهاد می کنیم بودجه ای تحت همین موضوع در اختیار شورایاری ها قرار گیرد.
جباری نماینده هیأت ها هم با اشاره به کمبود روشنایی محله گفت: متأسفانه امنیت محله بسیار پایین است و شب ها رفت و آمد مردم به علت ناامنی در محله سخت است.
در ادامه گزارش هاي مربوط به وضعيت موجود محله سنگلج و مشكلات جاري آن، پرنیان مسئول کانون فرهنگی گفت: در فعالیت های کانون رویکرد دینی و انقلابی داریم و تلاش می کنیم تا فعالیت هایمان اثرات و خروجی مناسبی داشته باشد ولی متأسفانه شهرداری در تخصیص بودجه شرایط و فعالیت ها را در نظرنمی گیرد.
او گفت: باید نیروهای اجرایی شهرداری که با مردم ارتباط دارند، آموزش های لازم را ببینند تا رضایت شهروندی را جلب کنند.
به گفته حسنلو عضو شورایاری محله سنگلج داخل بازارچه اين محله مشکل ترافیک وجود دارد و رفت و آمد سخت است.
این عضو شورایاری تاکید کرد: زنان بی سرپرست و بد سرپرست در محله زیاد هستند و باید علاوه بر اشتغال زایی، کمک و مساعدت‌های ویژه ای صورت گیرد.
درودیان عضو شورایاری هم گفت: تملک خانه های باقیمانده در محله، مشکل ترافیک را حل می کند.
او گفت: در پارک شهر تعدادی اراذل داریم که برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند و تاکنون برای رفع این مشکل چند مرتبه از نیروی انتظامی درخواست کرده ایم موضوع را بررسی کند ولی هنوز اقدام لازم صورت نگرفته است.
درودیان عضو شورایاری هم توضیح داد: هزینه های صرف شده در پارک ها، جشنواره ها و برنامه های شهرداری، اگر در مساجد هزینه شود بهتر و مؤثرتر است. مساجد محله بسیار قدیمی و فرسوده است و از نظر سرمایش، گرمایش و سرویس بهداشتی مشکل دارند و باید بررسی و حل شود.
او همچنین گفت: جمع آوری و ساماندهی معتادین، کارتن خواب ها و دستفروش ها و چرخی ها باید با برنامه ریزی دقیق در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
همچنين اکبر زاده نماینده بسیج به كمبود سرانه هاي ورزشي به عنوان يكي از مشكلات محله اشاره كرد و ادامه داد: این محله با وجود جوانان مستعد وتوانا، هیچ گونه مجموعه ورزشی و استخر ندارد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =