۳۰ هکتار به پسکرانه بندری منطقه ویژه پارس اضافه شد

همزمان با دهه مبارک فجر و با هدف بسترسازی توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی در پایتخت انرژی کشور در دوران پساتحریم، ۳۰ هکتار به پسکرانه بندری منطقه ویژه پارس افزوده شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی در آیین بهره برداری از ساختمان های جدید گمرک، حراست، آتش نشانی ودرب اصلی تردد مجتمع بندری پارس گفت: با توجه به شرایط پساتحریم و تردد کشتی‌ها به پایتخت انرژی کشور سعی شده است تا با بهره‌گیری از تمامی ابزار شرایط را برای توسعه زیرساخت‌های موجود مجتمع بندری پارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های تجاری منطقه ویژه پارس مهیا سازیم.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس نقش مجتمع بندری پارس را در صادارت و واردات کالاها را نقشی بی‌بدیل برشمرد و گفت: افتتاح درب اصلی مجتمع بندری پارس می‌تواند در تسهیل آمد و شد کامیون‌ها و ترانزیت‌های گمرکی تاثیرگذار باشد ضمن آنکه این امر موجب تسریع در انجام فعالیت‌های بندری و گمرکی در این مجتمع خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساختمان‌های جدید آتش نشانی و حراست مجتمع بندری به عنوان تامین کننده امنیت و ساختمان گمرک مجتمع بندری پارس به‌عنوان یکی از مراکز ثقل فعالیت گمرکی می‌تواند در انجام فعالیت‌های جاری این حوزه کارآمد باشند.

یوسفی خاطرنشان ساخت: مجتمع بندری پارس با ٢٥ پست اسکله شامل ١٠ پست اسکله خدماتی و ١٥ پست اسکله ویژه صادرات محصولات پتروشیمی به‌عنوان شاهراه واردات و صادرات کالا به پایتخت انرژی کشور همواره نقش اثرگذاری در توسعه اقتصادی، صنعتی و انرژی این منطقه ایفا کرده است.

نمایشگاه توانمندی‌های زنان در سهمو جنوبی

سومین نمایشگاه توانمندی‌های زنان در روستای سهمو جنوبی با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افتتاح شد.

مهدی یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس در آئین افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های زنان در روستای سهمو جنوبی اظهار داشت: زنان دارای توانمندی بالایی در عرصه‌های مختلف هستند که باید از این توانمندی‌ها به صورت ویژه استفاده شود.

وی افزود: رئیس جمهور، دولت و وزارت نفت تاکید ویژه‌ای بر استفاده از توانمندی‌های بانوان دارند و امروز هم شاهد انتصاب یکی از بانوان توانمند صنعت نفت به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی هستیم که بیانگر توجه وزیر نفت به بانوان است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس ادامه داد: توسعه ارتباط و تعامل بین صنعت نفت و محیط پیرامونی به عنوان یک هدف بسیار مهم مد نظر ما بوده است و با همراهی ائمه جمعه، مسئولان محلی و شوراها شاهد تحکیم پیوند صنعت و محیط پیرامونی هستیم.

وی با اشاره به خرید محصولات این نمایشگاه برای تامین هدایای مورد نیاز سازمان، افزود: در صورتی که صنایع مستقر در منطقه، هدایای مورد نیاز خود را از این صنایع دستی و بومی تامین کنند، هم موجب ایجاد اشتغال و کارآفرینی در منطقه می‌شود و هم اینکه محصولات زیبا و باکیفیتی را در اختیار خواهند داشت.

سومین نمایشگاه توانمندی‌های زنان در روستای سهمو جنوبی با ارائه محصولاتی همچون صنایع دستی، پوشاک و لباس‌های محلی تولید شده توسط بانوان روستا، غذاهای سنتی و بخش حنابندی برپا شد.

در پایان این نمایشگاه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تقدیم هدایایی، از بانوان فعال سومین نمایشگاه توانمندی‌های زنان تقدیر کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =