ایرنا نوشت: منابع نخست وزیری ترکیه ضمن رد ادعاهای اعزام یک نیروی 150 هزار نفری از طریق این کشور به سوریه، اعلام کردند پایگاه های ترکیه به روی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باز است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع نخست وزیری ترکیه گزارش داده است، ترکیه پایگاه های خود را به روی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باز گذاشته است و در این چارچوب آماده هرگونه همکاری در مبارزه با داعش می باشد.
همین منابع تاکید کرده اند، آنچه در برخی از رسانه ها به اعزام 150 هزار نیرو از طریق ترکیه به سوریه بحث شده است، منعکس کننده واقعیت نیست.
رسانه های ترکیه گزارش داده اند، منابع آگاه سعودی به شبکه خبری «سی ان ان» گفته اند که دست کم 150 هزار نیروی نظامی در عربستان مستقر شده تا وارد خاک سوریه شوند.
بر اساس این خبر 150 هزار نیروی نظامی که اغلب آنها عربستانی، سودانی، مصری و اردنی هستند در حال حاضر در خاک عربستان حضور دارند تا برای آنچه مقابله با «داعش» خوانده شده وارد خاک سوریه شوند.
این منابع گفته اند مغرب، کویت، ترکیه، بحرین، امارات، و قطر نیز با فرماندهی ریاض و آنکارا نیروهای خود را از شمال سوریه و از مسیر ترکیه وارد خاک سوریه خواهند کرد و مالزی، اندونزی و برونیی نیز به عربستان نیرو اعزام خواهند کرد.
عربستان پیشتر اعلام کرده بود با توجه به اینکه حمله های هوایی داعش را شکست نخواهد داد؛ قصد دارد نیروی زمینی به سوریه اعزام کند که این مسأله با استقبال واشنگتن مواجه شده است.
برخی از رسانه های ترکیه نیز به این خبر واکنش نشان داده و همکاری ترکیه با عربستان در اعزام نیروی زمینی به سوریه را اقدامی جنون آمیز تلقی کرده و تاکید کرده اند چنین اقدامی به منزله اعلان جنگ به سوریه خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    5 15
    دم خروس تون رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس تون رو . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    9 35
    بدا به حال گمراهانی که نژاد پرستی کور و کرشان کرده و از مواضع ترکیه در منطقه حمایت می کنند
  • samenta A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    کی این جنگ تموم میشه خدا میدونه