30درصد از واحدهای صنعتی استان در ابهر قرار دارد

انصاری استاندار زنجان در آیین افتتاح اداره استاندارد شهرستان ابهر با بیان اینکه کارکرد مراکز استاندارد در کشور حالت منطقه ای داشته و مبناء ، تاسیس اداره استاندارد در شهرستانها نمی باشد گفت: یکی از دلایل ایجاد این اداره مربوط به میزان وحجم واحدهای صنعتی وتولیدی شهرستان ابهر است تا درصد مراجعه مدیران وکارشناسان واحدهای صنعتی به مرکز را بکاهد .

به گزارش خبرآنلاین وي تاكيد داشت ولي اين موضوع نبايد خللي در بعد نظارت و دقت در نحوه توليد محصولات شهرستان ابهر ايجاد نمايد. انصاري تصرح داشت اداره استاندارد ابهر از اين پس بايد با دقت عمل افزونتر نسبت به نظارت ، افزايش كيفيت و ارتقاء محصولات توليدي ابهر بپردازد.

استاندار زنجان  در بخش ديگري از سخنانشان با اعلام اينكه شهرستان ابهر بعد از مركز دومين شهرستان صنعتي استان محسوب ميشود گفت: تقريبا 30 درصد واحدهاي صنعتي استان در شهرستان ابهر واقع شده اند كه در مجموع با شهرستان زنجان 80 درصد مراكز صنعتي در اين دو منطقه استقرار يافته اند .

 انصاري يكي از عيوب صنعت ابهر را درون زا نبودن نوع سرمايه گذاري ها دانست و گفت : اگرچه سرمايه گذاري همواره باعث افزايش ظرفيتهاي اشتغال ، افزايش در آمدهاي مالياتي و گمرگي ميشود. ولي اگر سرمايه گذاري درون زا نباشد ميتواند مشكلاتي فراهم نمايد .

وي خاطر نشان شدند از 250 واحد صنعتي شهرستان ابهر بيشتر از 70در صد سرمايه گذاري از نوع خارج منطقه بوده و مهمترين موضوع پيش آمده در اين خصوص در مشكلات كارگري عيان ميگردد.بطوريكه كارگران شاغل در اين واحدهاي صنعتي همواره خود را بعنوان حقوق بگير و واحد صنعتي را بعنوان مركزي براي پرداخت حقوق مي پندارند. و هيچگاه خود را متعلق به واحد صنعتي ندانسته و اين موضوع باعث شده كارگر و كارفرما درك متقابلي ازهم نداشته و بعضا در مواقع خاص مشكلاتي براي طرفين ايجاد شود .

انصاري در ادامه بر لزوم ارتقاء مشاركت اقتصادي مردم در مناطق خود تاكيد و اظهار داشت بايد اذعان نمود مردم استان زنجان غالبا فاقد روحيه كار جمعي بوده و اين موضوع باعث شده نوع سرمايه گذاري در استان خرد و كوچك باشد .لذا بايد روحيه فعاليت اقتصادي جمعي را در غالب تاسيس شركتهاي تعاوني ارتقاء داد .

استاندار زنجان همچنين ضمن انتقاد از عدم وصول مناسب ماليات بر ارزش افزوده واحدهاي صنعتي ابهر گفت : بنظر ميرسد در شهرستان ابهر نوعي فرار مالياتي به چشم مي خورد. بطوريكه ميزان اخذ ماليات بر ارزش افزوده در مركز استان رقم 70 درصد را نشان ميدهد واين تنها در شهرستان ابهر 17 در صد ميباشد.

گفتني است اداره استاندارد شهرستان ابهر در منطقه شريف آباد ابهر در زميني به مساحت 1641 مترمربع احداث و داراي 726 مترمربع زير بناست و براي احداث آن 13 ميليارد و 706 ميليون ريال صرف و در مدت 9 ماه ساخته شده است .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =