مهر نوشت، مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: ۲۰ درصد مردم ۸۰ درصد درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده اند و ما در درآمدهای مالیاتی به دنبال شناسایی این افراد هستیم.

محسن کاویانی  اظهار کرد: خوشبختانه روند دریافت مالیات در استان خوزستان بسیار مطلوب پیش می رود و مودیان مالیاتی همکاری خیلی خوبی با ما دارند. ما همی سعی کرده ایم که فشار چندانی به افرادی که به هر دلیلی با مشکل کسب درآمد در سال های اخیر مواجه شده اند، همکاری لازم را داشته باشیم.

وی افزود: دیدگاه اصلی ما برای دریافت مالیات، شناسایی افرادی پردرآمدی است که به شیوه های مختلف از پرداخت مالیات فرار می کنند یا اینکه در درآمدهای مالیاتی دیده نمی شوند. هم اکنون ۲۰ درصد مردم، ۸۰ درصد درآمدهای کل کشور را به خود اختصاص دهند که باید کاری کنیم که درآمدهای مالیاتی به سمت این قبیل افراد سوق پیدا کند.

کاویانی بیان کرد: اگر بتوانیم فرصت های جدید مالیاتی را در میان این افراد پیدا کنیم بی شک می توانیم حتی به برخی صنوف معافیت مالیاتی دهیم. استراتژی ما در دریافت مالیات سوق دادن مالیات ها به سمت این افراد است و در این راستا همه همکاران خود را برای این کار آماده سازی کرده ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اجرای طرح جامع مالیاتی مهمترین وظیفه این اداره کل به شمار می رود، بیان کرد: طرح جامع مالياتي کشور از مهمترين آرزوهاي نظام اقتصادي کشور است که امیدوارم با اجرایی شدن کامل آن، اقتصاد کشور از شفافيت، ارتباطات نو، کارکردهاي پيشرفته و رفتار و نگرش جديد حاکم بر اين نظام بهره مند شود.

وي با بيان اينکه در تمام کشورهاي موفق دنيا به منظور اجراي عدالت مالياتي و بازتوزيع مجدد ثروت در جامعه، کارکنان نظام مالياتي را به فناوريها و ابزارهاي نوين تجهيز مي کنند، بیان کرد: فناوري هاي نوين اطلاعاتي، اطلاعات شفاف و نسبتا دقيقي از فعالان اقتصادي در اختيار نظام مالياتي قرار مي دهند و اين امر، امکان شناسايي موديان مالياتي را فراهم مي سازد.

کاویانی با اشاره به اينکه تسهيل در ارتباط با مردم و برقراري ارتباط حسنه و شفاف با موديان از مهمترين مزاياي طرح جامع مالياتي است، بیان کرد: با اجراي طرح جامع مالياتي، بخش عمده اي از سياست ها و استراتژي هاي کلان نظام مالياتي محقق شده و سازمان امور مالياتي در مسير تحولات عميق و دامنه دار و همچنين بازسازي اساسي فرايندها قرار مي گيرد.

وی، موضوع واحديابي الکترونيک را يکي از طرح هاي مهم سازمان عنوان کرد که از سال آينده به اجرا در خواهد آمد و کمک قابل توجهي به شناسايي موديان مالياتي خارج از تور مالياتي خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =