افتتاح بخش اطفال و چشم پزشکی بیمارستان امیرکبیر اراک

همزمان با هفتمین روز دهه فجر ساختمان جدید بخش اطفال و چشم پزشکی بیمارستان امیرکبیر اراک با حضور استاندلر مرکزی و مسئولان استان افتتاح شد .

به گزارش خبرآنلاین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان این که 25 درصدهزینه بهسازی انجام شده در بخش اطفال با کمک خیرین استان فراهم شده است گفت : این بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی اطفال در استان است وساختمان جدید بخش اطفال در چهار طبقه در زیربنای 2400مترمربع برای ارائه خدمات درمانی بهتر به کودکان تجهیز و آماده شده است .
دکتر حسن طاهراحمدی مجموع بخش جدید را شامل 53 تخت در مرکز اطفال بخش NICUنوزادان و تخصصی اطفال عنوان کرد و افزود : برای بهسازی وتجهیز این بخش یک ونیم میلیارد تومان هزینه شده که 25درصد آن را خیرین اهدا کرده اند .
وی این اقدامات را در راستای ارتقای خدمات کیفی در حوزه سلامت که به مدد برنامه تحول نظام سلامت محقق شده است برشمرد .
وی اظهار داشت: هدفگذاری دولت در برنامه تحول نظام سلامت با بسته های خدمتی متنوع ارتقای سطح رضایتمندی مردم را در پی داشت و در استان مرکزی در حدود دو سال اخیر اجرای این برنامه با افزایش مساحت و بهسازی مراکز درمانی توام بوده است .
همراه با بخش جدید اطفال ، بخش چشم و گوش و حلق وبینی این بیمارستان نیز افتتاح شد ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه هزینه صرف شده برای افزایش مساحت و بهسازی و هتلینگ انجام شده در این بخش را بالغ بر 900میلیون تومان عنوان کرد و افزود : در راستای نظام تحول سلامت هتلینگ بیمارستان تجهیز شده و حدود 550میلیون تومان هم برای بازسازی سایر بخش های بیمارستان در بخش قلب ، تکمیل تجهیزات و تامین پرستار و اتاق پرستاران هزینه شده است .
دکتر حسن طاهراحمدی راه اندازی 85 پایگاه و 24 مرکز سلامت جامع در مناطق شهری و روستایی استان را از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر در استان برشمرد و گفت : برای تجهیز و راه¬اندازی مراکز درمانی در استان سال گذشته 300 میلیارد ریال هزینه شد و در حال حاضر تمامی خانه بهداشت روستایی و منطقه های حاشیه نشین شهری در استان مرکزی دارای پزشک و سطح خدمات مطلوب در نظام مراقبت و پیشگیری هستند.
وی خاطرنشان کرد: در قالب خدمات برنامه تحول نظام سلامت در استان تعمیرات اساسی 61 مرکز درمانی و تجهیز 29 مرکز به تجهیزات تخصصی دندان¬پزشکی نیز محقق شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =