امنیت پایدار بستر توسعه گردشگری در استان خراسان جنوبی است

تسنیم نوشت ، استاندار خراسان جنوبی گفت: امنیت پایداری که در استان وجود دارد می‌تواند به عنوان یک عامل مهم و زیرساختی در توسعه گردشگری و پذیرایی از گردشگران مورد توجه برنامه‌ریزان و متولیان امر قرار گیرد.

وجه‌الله خدمتگزار عصر امروز در دیدار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش توسعه گردشگری است که می‌توان در صورت توجه ویژه مسئولان کشور، از این فرصت برای توسعه کسب و کار در استان استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بیان کرد: در حال حاضر کویر به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب می‌تواند مورد توجه گردشگران به ویژه گردشگران اروپایی قرار گیرد.

استاندارخراسان جنوبی صنایع دستی استان را از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و تصریح کرد: وجود روستاهای هدف گردشگری در کنار ابنیه تاریخی و نیز مراکز علمی و فرهنگی از جمله مدرسه شوکتیه از دیگر جاذبه هایی است که در استان وجود دارد.

خدمتگزار توسعه گردشگری و صنایع دستی را یکی از راه‌های کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و افزود: در واقع می‌توان با کمترین سرمایه‌گذاری در این بخش بیشترین بهره‌برداری را به دست آورد، بنابر این کاملاً توجیه پذیرخواهد بود که توسعه این امر در دستور کار مسئولان امر در کشور قرار گیرد.

وی به مشکلات موجود در این زمینه اشاره کرد و افزود: کمبود تعداد پروازهای داخلی و خارجی و نیز مشکلاتی که در بحث اقامت و هتل‌های استان وجود دارد از دیگر مشکلاتی است که باید در جهت رفع آنها برنامه‌ریزی‌های کارشناسی از سوی مسئولان به انجام برسد.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه با تمام توان آماده هر گونه حمایت و کمک در زمینه توسعه فضاهای گردشگری در استان هستیم ابراز امیدواری کرد: مسئولان کشوری نیز با شناسایی دقیق ظرفیت ها و مشکلات موجود نسبت به تهیه نقشه راهی برای توسعه گردشگری در استان‌هایی هم‌چون خراسان جنوبی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را به انجام برسانند.

خدمتگزار توسعه گردشگری را یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: توسعه این امر می تواند علاوه بر ایجاد ثروت و اشتغال موجب ایجاد امید، نشاط و شادابی در بین تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در زمینه گردشگری شود که از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم کاری دولت یازدهم نیز محسوب می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =