کلاس‌های ترم زمستان زبان و ادبیات ترکی در حال برگزاری است

رئیس انجمن فرهنگی ادبی قیزیل اوزن از برگزاری کلاس‌های ترم زمستان زبان و ادبیات ترکی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین علی محمد بیانی گفت:مجموعه کلاس‌های آموزشی زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی در زنجان از چهارم بهمن ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری کلاس‌های مختلف زبان ترکی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی و فرهنگی با عنوان کلی «زنگان-تورک دیل اوجاغی» در زنجان فعالیت می کند.

بیانی بیان داشت:تاکنون طی ١٨ ترم متوالی کلاس‌های متعددی برگزار شده است که زمستان امسال نوزدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

رئیس انجمن فرهنگی ادبی قیزیل اوزن با اشاره به اینکه در حوزه زبان ترکی آذربایجانی روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ١٦ عصر کلاس مهارت نثرنویسی، ترجمه و ادراک متن ترکی با تدریس ابوذر جعفری برگزار می‌شود، بیان کرد: همچنین از ساعت ١٧ و ٣٠ دقیقه عصر نیز دوره کتاب‌خوانی "دده قوْرقوُد" از آثار کلاسیک ادبیات ترکی با اداره علی کریمی که خود این کتاب را به الفبای عربی ترکی آذربایجانی ترجمه کرده، برگزار می شود.

بیانی گفت:روزهای سه‌شنبه هر هفته نیز از ساعت ١٦ عصر در قالب دوره‌های (پایه و مقدماتی) با تدریس فرهاد حسینی برگزار خواهد شد ودر همین روز از ساعت ١٧ و ٣٠ دقیقه عصر نیز دوره کتاب‌خوانی سطح پایه و مقدماتی (مهارت خواندن و درک متون) با مدیریت رسول قنبری که کتاب «اوچورتمانی وورماسینلار» اثر فریده چیچک اوغلو نویسندۀ ترکیه‌ای و برگردان حامد احمدی است، تدریس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه ادبیات ترکی آذربایجانی نیز روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ١٧ تا ١٩ عصر کارگاه داستان‌نویسی و نقد و بررسی داستان با تدریس علی‌اصغر اوجاقلو برگزار می‌شود، بیان کرد: همچنین روزهای چهارشنبه نیز از ساعت ١٧ تا ١٩ عصر شعرخوانی و کارگاه نقد و بررسی شعر با تدریس عیسی قاسم‌پور برگزار می شود.

بیانی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها رایگان بوده و حضور و شرکت در این دوره‌های آموزشی برای عموم آزاد است، بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها با هدف تلاش برای یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن زبان ترکی و آشنایی کلی عموم شهروندان با زبان مادری و ادبیات غنی ترکی آذربایجانی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =