رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات سیاسی برای صلح در سوریه با زیاده خواهی های عربستان به جایی نمی رسد.

علاءالدین بروجردی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگار پارلمانی ایرنا با تاکید بر این که امروز دولت سوریه دست برتر را دارد، اظهار داشت: حضور روس ها و حضور پرنگ تر مستشاری جمهوری اسلامی ایران باعث شد که تکفیری ها شکست های متعددی را متحمل شوند.
وی افزود: این موضوع به طور قطع در عرصه مذاکرات سیاسی تاثیرگذار است ولی در هر حال مذاکرات سیاسی با زیاده خواهی های عربستان به جایی نمی رسد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره وضعیت عراق نیز گفت: در عراق هم داعش شکست های متعددی داشته است و دولت این کشور موفقیت های خوبی را کسب کرده است و روی همین ریل به جلو می رود.

گفتگوهای غیر مستقیم در ژنو بخشی از نقشه راه پیشنهادی مذاکرات وین به منظور پایان بخشیدن به بحران 5 ساله سوریه است که در نوامبر سال گذشته به توافق نمایندگان گروه های درگیر در این کشور رسید و روز گذشته اولین نشست از مجموعه دیدارهای غیر مستقیم در این گفتگوها اغاز شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اين چه تاكيد مسخره ايه كه روي مستشاري بودن حضور ايران دارين?! تو شهرستان ما چندين شهيد مدافع حرم تو اين مدت آوردن. چرا نميگيد كه اونجا دارن مردونه ميجنگن! با اين لحن محافظه كارانه تون خون اونها رو پايمال ميكنين! نماينده ترسو نميخوايم!!!