تازه ترین اطلاعات وزیر راه از هواپیماهای خریداری شده/توضیحات آخوندی درباره خرید ۱۱۸ ایرباس

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آنچه در قرارداد تعیین شده خرید مبنایی تأمین مالی هواپیماها از سوی شرکت فروشنده و شرکت‌های اروپایی خواهد بود که حداقل دوره قرارداد آن ۱۶ سال است.

عباس آخوندی امروز دوشنبه ۱۲ بهمن در مراسم گرامی‌داشت سی‌‌وهفتمین سالروز ورود امام (ره) به کشور گفت: یاد امام (ره) را گرامی‌ می‌داریم و افتخار می‌کنیم که راه امام را در پیش گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به خانواده معظم امام راحل (ره)٬ آیت الله هاشمی رفسنجانی و مقامات لشکری و کشوری برای حضور در این مراسم گفت: افتخار می‌کنیم همچنان در خدمت جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری هستیم. با توجه به اتفاقاتی که در مدت اخیر رخ داد ارائه چند موضوع حائز اهمیت است.

وی افزود: قطعا پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام (ره) به میهن یک خیزش مجدد در شکل‌گیری و اعتلای تمدن ایرانی و اسلامی ما ایجاد کرد و به عنوان آثار یک دوره جدید در تاریخ ایران به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی‌های استقلال طلبانه و ضد استبدادی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: از ابتدای انقلاب با مشکلات بیرونی و حتی داخلی مواجه بودیم. به طوری‌که جنگ آغاز شد و انواع گرفتاری‌ها و مشکلات برای کشور به وجود آمد اما ملت ایران توانست راه خود را ادامه دهد و از آزمون جنگ سرافراز بیرون آمد که بعد از آن دوران سازندگی و توسعه ایران آغاز شد اما باز هم شاهد انواع گرفتاری‌ها بودیم به طوری‌که منتج به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان شد. نتیجه آنچه صورت گرفت سختی‌های فراوان برای توسعه ایران و کشورهای همجوار بود.

آخوندی با اشاره به مذاکره ایران و ۱+۵ و لغو تحریم‌ها ادامه داد: انشاءالله یک دوره مجدد از شکوفایی تمدن ایران‌شهر را با تمسک به انقلاب اسلامی و بازخوانی مجدد ایران آغاز خواهیم کرد. فهم من از آنچه که در برجام و دوران پس از آن رخ داد این است که جمهوری اسلامی ایران همچنان نقطه تعادل طبیعی در خاورمیانه است و برخی کشورها به صورت تصنعی آن را از موقعیت جغرافیایی ایران در دوران تحریم جابه جا کردند اما مجددا در دوران پساتحریم این مرکز ثقل و تعادل طبیعی به ایران باز خواهد گشت.

وی با تأکید بر اینکه بازگشت نقطه تعادل طبیعی به ایران یک بازگشت پایدار خواهد بود افزود: ایران نقطه تعادل تصنعی نیست بلکه نقطه تعادل طبیعی در منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی به قرارداد برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از شرکت ایرباس اشاره کرد و یادآور شد: براساس آنچه در این قرارداد تعیین شده خرید مبنایی تأمین مالی این هواپیماها از سوی شرکت فروشنده و شرکت‌های اروپایی خواهد بود که حداقل دوره قرارداد آن ۱۶ سال است. این قرارداد به معنای آن است که دنیا یکبار دیگر پایداری انقلاب اسلامی و نقطه تعادل طبیعی ایران را در منطقه به رسمیت شناخته است.

وی افزود: قرارداد خرید ۱۱۸ هواپیما یک قرارداد تجاری نیست بلکه نشان‌دهنده نگاه جهان به انقلاب و ایران است. همچنین مفهوم یادداشت تفاهم ۲۰ ساله برای توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) این است که طرف مقابل به ثبات بلندمدت ایران دست یافته است.

آخوندی افزود: اگر روزگاری جاده‌ ابریشم از ایران عبور کرد تصادفی نبود بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیک آن است.

وزیر راه و شهرسازی از بازآفرینی جاده ابریشم خبر داد و گفت: امروز ما در حال بازآفرینی جاده ابریشم نوین در روزگار نوین هستیم.

وی افزود: به برکت پایمردی‌های ملت ایران٬ تلاش فرزندان این ملت بخش‌های نظامی٬ مهندسی و دانشگاهی تجاری و سایر حوزه‌ها یک بار دیگر ایران انقلاب و تمدن ایران‌شهری را بازآفرینی می‌کنیم و یک دوره جدید مبتنی بر ثبات٬ امید و سرافرازی را آغاز خواهیم کرد.

آخوندی با تأکید بر اینکه آنچه امروز رخ می‌دهد نوید بخش یک ایران سربلند و تاریخی خواهد بود گفت: همچنان که به نقطه تعادل طبیعی خود بازخواهیم گشت به وظایف خود واقفیم. پیروزی ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست و امیدواریم راه امام و رهبری را همچنان ادامه دهیم.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    57 2
    راستی تکلیف اون ایر باسهایی که احمدینژاد از ترکیه خرید و همه شون زمینگیر بودن چی شد؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    40 2
    دستتون درد نکنه ....
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    27 11
    20 ساااااااااااااااال . توی خارج تو 20 سال 5 تا مثل فرودگاه امام خمینی می سازن ما 20 سال قرارداد بستیم واسه توسعه تازه
  • عرفان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    38 1
    ایران امروز 20 فروند هواپیمای 70 نفره از شرکت irt فرانسه خریداری کرده که یا اون 118 تا میشه 138 فروند این هواپیماها برای مسیر های کوتاه استفاده میشه و خیلی مقرون به صرفه هستن
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    14 2
    فقط از دولت یازدهم التماس میکنیم به بخش های دیگه هم توجه کنند کارزیاد داریم پول های ما را گرفتند مسکن مهر پردیس هیچی دست مارانگرفته نزدیک 4ساله 40میلیون پول ما تو پردیس خوابیده خواهشمندیم اولویت بندی کنید
  • بی نام GB ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 3
    یکی نگفت چرا ایرباس 320 همشو مدل کم مصرف نگرفتند؟ مگر اینکه ایرباس شرط گذاشته باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    22 0
    اخوندی اینا رو برا کی میگی؟برا کسی بگو ک منطق داشته باشه .هزار بار گفته شده پول هواپیما ها از درامدش داده میشه باز یه عده ای شعار میدن چرا به ازدواج جوانها هزینه نمیشه چرا مدرسه سازی نمیشه
  • بی نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 6
    سلام "تمدن ایران‌شهری را بازآفرینی می‌کنیم" اولویت ما بازآفرینی تمدن اسلامی است جناب وزیر... یا علی ع