یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، در شکایت عجیبی از مسئولان خواسته که جلوی کلاهبرداری یک شبکه تلوزیونی ماهواره ای که شماره تلفنی از کشور زامبیا واقع در آفریقا داده است را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شکایتها و گلایه های عجیبی این روزها به سرویس مشکلات مردم می رسد. یکی از جالب ترین شکایت ها، مربوط به مخاطبی است که خود را سعید معرفی کرده. این خواننده که انگار مشتری پر و پا قرص یک کانال تلویزیونی ماهواره ای است نوشته برخی از مردم ساعتها پشت خط تلفن این کانال که از کشور زامبیا اعلام شده، می مانند و در این راه، ساعتها پولشان را هدر می دهند.

سعید در کامنت خود، خواسته اش را اینطور شرح داده: با سلام چرا هیچکس به کلاهبرداری های شبکه ماهواره ای ... رسیدگی نمی کند. این کانال روز روشن به اسم جایزه ده هزار دلاری ساعت ها کسانی را که می خواهند در مسابقه شرکت کنند پشت خط نگه می دارد و آنگاه بیننده غافل از همه چیز با قبض تلفنی چند صد هزار تومانی و میلیونی روبرو می شود. تو را به خدا خبرآنلاین این کلاهبرداری تو روز روشن این کانال را بر همگان افشا کن. یک شماره موبایل هم از زامبیا داده 5578...0 . تو روبه خدا گردانندگان این کانال را از توهم این که روز روشن پول یک مشت کارگر و کارمند مستضعف را می خورند در بیار و به چنگال عدالت بسپار. فقط یک بار مسئولان، کلاهبرداری این کانال را نگاه کنند. خواهشمند است عوامل این کانال را به چنگال عدالت بسپرید. تشکر از سایت خوبتان.

قبل از بررسی کلاهبردار بودن این شبکه ماهواره ای، بد نیست نگاهی به قانون ممنوعيت به كارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره بیندازیم تا ببینیم برای دارندگان و استفاده کنندگان از تجهیزات دریافت امواج ماهواره ای چه مجازاتی پیش بینی شده.
در ماده 9 این قانون که 21 سال پیش تصویب شده، آمده است: استفاده‌کنندگان از تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال مکشوفه به مجازات نقدی از یک میلیون تا سه میلیون ریال‌محکوم می‌گردند.
در تبصره ‌الف این ماده نیز تصویب شده: حمل ، نگهداری، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره ممنوع و مرتکبین به مجازات نقدی از یک تا پنج میلیون ریال محکوم‌می‌گردند.
به جز جنبه مجازاتهای مندرج در این قانون، یکی از اپراتورهای اصلی همراه اول در کشور نیز چندی پیش اعلام کرد شماره تلفن های یاد شده جز از طریق اعلام مرجع قضایی قابل مسدودسازی نیستند.
اکنون باید پرسید آیا منطقی است منابع کشور به خاطر فریب خوردن تماشاگران شبکه های غیرمعتبر ماهواره ای، به جیب کلاهبرداران در آن سوی مرز ریخته شود؟ پاسخ ساده است: فریب نخورید و تلفن نزنید!


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    10 0
    افرادی که تماس میگیرن و کلاه سرشون میره در یک کلام آدم های طمع کاری هستند زیرا لحظه ای فکر نمیکنن که گربه محض رضای خدا موش نمیگیره چرا باید یکی از اون طرف دنیا بیاد تلویزیون را بندازه و مسابقه راه بندازه و بابت چند تا سوال سطح پایین برای دیگران هزینه کنه و مثلا ده هزار دلار جایزه بده آنهم بدون منفعت و چشم داشت . اونایی که فریب میخورن و با این شبکه های کلاهبردار تماس میگیرن فقط دانه پاشیده شده که همان جایزه هنگفت هست رو میبینن و دام که در واقع هزینه تماس هست رو بعلت حرص و آز پول مفت نمیبینن .کمی تعقل و کم کردن طمع نتیجه اش میشه فریب و گول نخوردن