مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای حل مشکل قیمتگذاری نرخ بلیت قطارها، این هفته جلسه ای با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون حقوقی رئیس جمهوری برگزار می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اشتراک نظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و کارگروه تنظیم بازار درباره افزایش هشت درصدی قیمت بلیت قطار و برگزاری نشست وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون حقوقی رئیس جمهوری در این زمینه در هفته جاری خبر داد.

محسن پورسیدآقایی یکشنبه در حاشیه نخستین همایش تخصصی «شهرسازی ریل پایه» به خبرنگاران گفت: برای حل مشکل قیمتگذاری نرخ بلیت قطارها، این هفته جلسه ای با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون حقوقی رئیس جمهوری برگزار می شود.

وی گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان افزایش متوسط هشت درصدی قیمت بلیت قطارها را قبول دارد؛ زیرا شرکت ها با توجه به افزایش هزینه ها باید بتوانند خود را اداره کنند.

پورسیدآقایی افزود: کارگروه تنظیم بازار نیز افزایش قیمت هشت درصدی بلیت قطارها را عاقلانه و منطقی و حداقلی می داند و فرقی ندارد قیمت ها از سوی شرکت راه آهن و یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان تعیین شود.

پورسیدآقایی افزود: با این همه، در این زمینه اختلاف نظر حقوقی وجود دارد؛ زیرا قانون به راه آهن اجازه داده و از طرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرده است هرگونه افزایش قیمت در بخش حمل و نقل ریلی باید با موافقت این سازمان باشد.

مدیرعامل راه آهن گفت: اتصال مترو کرج به میدان صادقیه به علت کمبود اعتبارات کار صحیحی نبود زیرا قرار بود این مسیر داخل شهر تهران به طور زیرزمینی به ایستگاه امام خمینی(ره) متصل شود.

پورسیدآقایی افزود: راه آهن حومه ای باید در برخی مسیرهای شهری در تهران به زیرزمین منتقل شود تا بتوانیم آن را به ایستگاه های مترو وصل کنیم.

وی گفت: درصددیم قطارهای حومه ای اطراف تهران را نیز توسعه دهیم و به همین منظور هم اکنون چهارخطه شدن مسیر تهران- کرج و تهران- گرمسار و نیز خط حومه ای تهران- اسلامشهر در دستور کار قرار گرفته است.

 شورای عالی معماری و شهرسازی زمین ساخت ایستگاه راه آهن شرق تهران را تعیین کند

وی درباره افزایش ایستگاه های راه آهن در تهران افزود: قرار است ایستگاه راه آهن دیگری در شرق تهران ساخته شود و اکنون در حال انجام مطالعات و مکان یابی در این زمینه ایم تا بتوانیم ایستگاه بزرگی را در شرق تهران برای تردد مردم به شمال (منطقه آمل) و شهر پردیس بسازیم و به همین منظور باید شورای عالی معماری و شهرسازی زمین آن را مشخص کند.

 اشتیاق اروپایی ها برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به پیامدهای رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: پس از رفع تحریم ها شرکت های اروپایی برای همکاری و سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی بسیار مشتاقند.

شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سفر رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه توافق کردیم ایتالیایی ها برای ساخت قطارهای سریع السیر تسهیلات مورد نیاز و وام های ارزان قیمت به ایران اختصاص دهند.

سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای هیات دولت به ایتالیا و فرانسه از پنجم تا نهم بهمن ماه به طول انجامید.

وی گفت: با خواهرخواندگی ایستگاه های راه آهن ایران و فرانسه مقرر شد این کشور در طراحی ایستگاه های راه آهن ایران همکاری لازم را داشته باشد.

پورسیدآقایی افزود: با یک شرکت دیگر بزرگ فرانسه مذاکراتی انجام شد تا در ایستگاه های راه آهن تهران و مشهد برای اقامت مسافران هتل بزرگی بسازد و هرگونه سرمایه گذاری فرانسوی ها در ایستگاه راه آهن تهران با استفاده از فضاهای تجاری عملی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: زمین ایستگاه راه آهن تهران بیش از 160 هکتار است و با انتقال بخش تعمیرات ریلی مکان مناسبی برای ساخت هتل و فضاهای اداری و تجاری مهیا می شود.

در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه، بین ایران و شرکت های ایتالیایی قراردادهایی با ارزش بیش از 18 میلیارد دلار و با شرکت های فرانسه یادداشت هایی به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار امضا شد که خرید 118 فروند هواپیمای مسافری برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از این قراردادهاست.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =