کارلوس کروش پیشنهادی جدی از باشگاه الاهلی مصر دارد و در شرایطی که امکان جدایی اش از ایران را کفاشیان رد نمی کند، رسانه های عربی او را مربی بعدی تیم عربی می دانند اما بازگشت او به آفریقا تصمیمی تقریبا محال است.

حمیدرضا یادگار- خبرگزاری خبرآنلاین:کارلوس کروش بامداد پنجشنبه تهران است و البته با بازگشت به ایران ، موج جدیدی از دعواها در فوتبال ایران به راه می افتد. هم او سوژه برای دعوا زیاد دارد و هم منتقدانش. از یک سو کروش به چند دلیل می تواند شاکی باشد. دلایل کاملا مشخص هستند. انتقادها در غیابش و پیمان شکنی از سوی طرفین همیشه درگیر در فدراسیون فوتبال برای برقراری آتش بس.انتقادهای تند محمد مایلی کهن و علیرضا اسدی از کارلوس در روزهای گذشته که سرمربی غایب بوده و نسبت به آنها واکنشی نداشته از یکسو و فراهم نشدن شرایط آماده سازی تیم ملی از سوی دیگر بهانه های کارلوس هستند برای اعتراض.
اما از سوی مقابل دو بهانه خوب هم در اختیار منتقدان است برای شکستن آتش بس. طولانی شدن تعطیلات سرمربی از یک سو و پرداخت دستمزدهایش در طول مرخصی از سوی فدراسیون که مایلی کهن می گوید بر خلاف توافقات و بندهای قراردادش است ، در کنار اینکه آنها می توانند کروش را بعد از اولین انتقاد ، مردی همیشه شاکی بنامند که هیچ پیشنهادی بهتر از ایران ندارد و مدام شاکی است و غر می زند. همه و همه نشانه هایی از روزهای پر اعتراض پیش روی فوتبال ایران هستند.
کارلوس کروش اما خارج از ایران و بخصوص در کشورهای عربی آیا جوی به راه انداخته است که نشان از رفتنش می دهد؟ ابتدا شایعات روزنامه های قطری و حالا بحث پیشنهاد الاهلی مصر که کورا درباره اش نوشته با توجه به لغو قراردادش با فدراسیون ایران ، این اتفاق قطعا می افتد ، صحت دارد؟
کروش در حال تدارک بازگشت به ایران است اما این اولین بار نیست که بحث رفتنش از کشورمان مطرح می شود. همان سال های ابتدایی حضورش در تهران بود که با رفتن فرگوسن کبیر از منچستر ، نامش در میان گزینه های تیمی بود که سال ها مرد شماره 2 نیمکت شیاطین سرخ بود ، همراه با مویس شانس رفتن به منچستر را داشت اما خیلی زود این رقابت را باخت. بی شک هیچ باشگاهی در دنیا برای کارلوس کروش ، جذابیت های منچستر را ندارد اما دیگر تقریبا خودش هم به این باور رسیده در آستانه 65 سالگی هیچ گاه این نیمکت به او نمی رسد.
ولی در همه این سالها او هم پیشنهادهایی داشته که مطرح شدند و به جایی نرسیدند. از پیشنهاد آفریقای جنوبی و مکزیک گرفته تا تاتنهام و استوک سیتی . در آسیا هم پیشنهادهایی از لیگ چین ، ژاپن و عربستان داشته است. او که قبل از صعود به جام جهانی متهم شده بود به قطر راه می دهد و از این تیم پیشنهاد دارد ، چندی قبل پیشنهاد روبین کازان را رد کرد و حالا می گویند او از الاهلی پیشنهاد دارد. طیف مایلی کهن و حامیانش این ها را تنها بازی رسانه ای می دانند اما کارلوس هم همیشه ترجیحش کار در جایی مثل ایران بوده. جایی که بیشتر مردم دوستش دارند ، شاگردانش برایش سرشان را می دهند و البته مزایای بسیاری مثل سادگی کار را در آن دارد. او که بیمار است و توان کار پر استرس باشگاهی را ندارد ، در ماه های اخیر گفته تنها پیشنهاد منچستر است که می تواند وسوسه اش کند به بازگشت به نیمکت رقابت های باشگاهی . در غیر این صورت هیچ باشگاه دیگری را برای این فشار کاری انتخاب نمی کند که او با شرایط فعلی بیشتر از نیمی از سال را نمی تواند در استرس کار جدی مربیگری باشد .
رفتن به مصر هم برای او هیچ ویژگی خاصی ندارد. مردی که قطعا از جنس مربیانی چون رانیری ،لیپی، کاپلو، زاکه رونی ، هکتور کوپر و برتی فوگتس یک دهه قبل است. مربیانی که نام شان این قدر برای شان برند است که اگر روزی بی کار بمانند ، پیشنهادهای جذابی داشته باشند و در تمام ماجراجویی های شان ، بتوانند همه را سورپرایز کنند. وقتی در فوتبال دنیا هنوز مربیانی چون کاماچو و اسپالتی مدام تیم می گیرند ، یکی مثل کارلوس کروش هم حالا حالا ها خیالش از تیم داشتن راحت است و اگر دعواهایش با کفاشیان به جدایی از تیم ایران ختم شود ، به جایی مثل مصر خیلی فکر نمی کند و منتظر یکی از 207 عضو ملی فیفا می ماند که پیشنهاد کار برایش داشته باشند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا 1342 IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    66 24
    همه اين حرف ها دروغ محضه كيروش خيلي حرفه اي تر از اين صحبت هاست
    • مهران IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      24 31
      کیروش آنلاین تقدیم می کند.
    • مهران IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      19 43
      خواهش می کنم چاپ کنید: آقای مایلی کهن خیلی بار فنی بالایی نداره ولی من از طرفدارای کیروش تعجب میکنم چطور وقتی تیم ملی توی جام ملتها روبروی امارات و قطر دروازش به توپ بسته میشه و از لبنان و ازبکستان و عراق میبازه و با عمان و ترکمنستان مساوی میکنه همتون میاید میگید لیگ و امکانات و بازیکنای ما ضعیفن و کیروش خوب کار کرده ولی وقتی تیم امید اون بازیه خوب رو روبروی ژاپن انجام میده و به دلیل کم تجربگی و بدشانسی میبازه فقط از کادر فنی انتقاد میکنید ؟ مگه خاکپور بازیکنا رو از یه کشور دیگه آورده ؟ وقتی فوتبال ما توی همه رده ها حذف میشه دیگه ایراد از مربی نیست ... لا اقل تیم امید فوتبالی که انجام داد شجاعانه و تهاجمی بود و در مقابل بهترین تیم آسیا خیلی موقعیت از دست داد . لطفا منصف باشید
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      11 15
      آقای مهران. میشه بری تو خبرگزاری فارس هم بنویسی مایلی نیوز؟
  • علی A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    93 32
    ملت ایران کی روش رو میخوان و مثل کوه پشتش هستن.
    • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      27 8
      از طرف خودت صحبت كن،ملت ايران همين چندصد بازديدكننده خبرآنلاين نيستن فقط،ملت ايران لازم نيست بفكر پركردن جيب كيروش باشند،ملت ايران شغل و درآمد و زندگي خوب ميخوان،بودن يا نبودن كيروش دغدغه99درصد مردن ايران نيست.
  • بی نام GB ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    68 26
    من نمی دونم هر چی که هست خدا جای حق نشسته و کروش را دوست داره مثلا اونقدر تهمت زدن که چرا به عراق جنگزده باختی که همون عراق جنگزده قطر را در خانه برد و رفت المپیک
    • علیرضا حسینی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      14 1
      داداش اینطوریم که می گی نیست. من منتقد کی روش نیستم ولی معتفدم به هر حال ایشون هم پول می گیره که با تیم ملی موفق باشه. تو جام ملت ها ما ناکام بودیم و کی روش باید بعدش از مردم عذرخواهی می کرد. البته عذرخواهی تو فوتبال ایران یه چیز عچیبه و کسی از این کارا نمی کنه.
  • محمد A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    72 19
    اقای مایلی کهن اگه شما باعث بشی که کیروش لز ایران بره و با مطرح کردن افکار و عقاید کهنه شده ی خودت در فوتبال.بعد از اون شاهکارت تو تیم امید مردم همه چیز رو از چشم شما که به نوعی شده ای وسیله دست یک عده نی دانند.پس بخاطر یک ذره اخترامی که شاید در دل بعصی از مردم برات مونده باشه از این بازی دو سر ضرر دست بردار بذار این یه ذره دلخوشی تو فوتبال برای مردم بماند.
    • عباس A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      16 14
      موافقم دوست عزیز خدمت اقای مایلی بگم که تمام دلخوشی اکثر ما فوتبالدوستا تیم ملی فوتبالمونه که کی روش مربیشه که انشالا هم مثل دوره قبل به جام جهانی بره پس برادر من دست از سر تیم ملی بردار اگه مشکل برای تیم ملی پیش بیاد و نگذاری تیم کارش رو بکنه ما همه اون رو از چشم تو میبینیم و باید جوابگو باشی لطفا اینو یکی به مایلی کهن بگه لطفا
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    19 24
    به امید روزی که کیروش از ایران بره.اینقد می نویسم تا بچاپی
  • بی نام RO ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    24 17
    ما ملت ايران از دولت محترم ميخواهيم كه امكانات لازم رو در اختيار كيروش باتعصب به كشور عزيزمان قرار دهند ،ما فقط از كيروش حمايت ميكنيم.
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    5 6
    با سلام ما ملتی هستیم انتقاد ستیز و این اشتباس میگیم کیروش و مایلی کهن بدون اینکه بدونیم چی به چیه؟ دقیقا مث جریان تیم ملی امید همه اول اومدن انتقاد کردن چرا ترکیب اینجوریه چرا تعویضا اونجوریه بعد که اومدن توضیح دادن همه فهمیدن جریان چیه و دیگه کسی به مربی واکنش نشون نداد من نمیگم کی خوبه کی بده ولی کیروش واقعا فقط اسم ترکونده تو ایران دلیلم چیه؟ ایران از رتبه 15 جهان اومده 45 جهان تعداد سالی که این اقا مربی بوده بجز بازی با آرژانتین کجا یه باز خوب انجام دادیم؟؟ بازی با بوسنی چی؟ بازی با نیجریه چی؟ ما بازی با گوام داشتیم چه حجمی از اینکه گوام چقد سخته چقد بدبختی داره و ... ینی به شخصه احساس میکردم میبازیم اینقد جو بزرگ بینی گوام وجود داشت ، نسبت سال به پیشرفت ایران رو نگاه کنید
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    17 9
    در ادامه این اقا هرکی باشه نباید به ایرانی توهین کنه ، به وزیر کشور توهین میکنه کسی حرفی نمیزنه کسی جوابشو نمیده ، اینا همش مقصر اقای فردوسی پوره یه بار یه کارشناس نیومد نود حرفشو درست بزنه و متاسفانه یکی نگفت که شما کارشناسی چن سال مربی گری کردی که میایی نظر کارشناسو رد میکنی ؟؟ مشکل از ما ایرانیاس که با نداشتن دانش میاییم نظر کارشناسانه میدیم همه میگن مدیران اینجوری اونجوری بلد نیستن و این حرفا میدونید چرا ؟ چون علم به اون کار ندارن و دلشونم نمیسوزه درسته؟ ما دلمون میسوزه ولی بازم علم بهش نداریم پس ما هم به این حرکات ضربه به فوتبال نزنیم.
    • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      3 9
      آقای بی نام، کدوم وزیر ورزشی تو دنیا به سرمربی تیم ملی کشورش می گه لمپن؟ چطور وزیر ورزش از امثال مایلی کهن و قلعه نویی که به همه فحش می دن دفاع می کنه، ولی علیه کی روش حرف می زنه که تیم ملی را در اون شرایط برد جام جهانی.
  • رضا IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 11
    خدا کنه کیروش از ایران بره تا همه بفهمن چه مربی بزرگی رو از دست دادیم.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      3 9
      ما همیشه همین طوری هستیم.تا یک چیزی رو داریم قدرش رو نمی دونیم
    • بی نام RO ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      3 1
      کروش آنلاین منفیا رو ریست کن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    2 8
    مربی فقط مایلی کهن. از رئال و منچستر یونایتد هم پیشنهاد داره. همه دنیا دنبالش هستن امیدوارم تو 20 سال آینده بتونیم ایشون رو صادرات کنیم
    • جواد A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      2 8
      آره بره اونجا اینها رو هم ببره دسته یک.تخصص که دارن ایشون
    • بی نام RO ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      2 1
      مگه ما میگیم جایگزین کروش مایلی کهنه ؟؟ تاوقتی امثال افشین امپراطور و یحیی هستن مگه ما ب مایلی راضی میشیم بماند ک مربی خوب خارجی هم با قرارداد کروش زیاده اونایی هم ک میگن یحیی یا علی منصور جوونه برن سرمربی ایرانی الاصل جوون امارات تو جام ملتها رو ببینن کچطور ژاپنو حذف کرد
  • صدای بی صدا A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    4 10
    به نظر من کی روش عاشق تیم ملی ملیه. جالبه که یه سریا می گن این پیشنهادای کیروش دروغه. آخه مگه میشه ایننهمه آدم دروغ بگن و اینهمه سایت دروغ بنویسن؟ یادمون میاد که آقای قلعه نویی هم از بنیادکار پیشنهاد داشت ولی بعدا معلوم شد داستان چی بود