بناهای غیرمجاز روستای تاریخی کندوان تخریب می شوند/ تلاش برای ثبت جهانی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در روستای تاریخ کندوان گفت: تا آخر شهریور ماه فرصت می‌دهیم بناهای غیرمجاز به تدریج تخلیه شود تا در اول مهرماه نیز اقدام به تخریب شوند.

به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 2018 تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری انتخاب شده باید همه جوانب امر را برای این رویداد آماده کنیم که زیباسازی چهره روستای تاریخی کندوان از جمله آنها است.

وی افزود: باید تمام حدود 40 فنداسیون و اراضی دارای ساخت و ساز غیرمجاز بدون دریافت وجه به افراد واگذار شود تا در روستای کندوان از ساخت و سازهای غیرمجاز که بافت تاریخی روستا را به هم زده‌اند پاک شده و در سال 95 احداث آغاز شود.

این مسئول تأکید کرد: به افرادی که حکم دادستانی را تمکین کنند به عنوان مشوق وام احداث تعلق گیرد و به هیچ وجه بخشدار منطقه اجازه ندهد در منطقه ممنوعه ساخت و سازی صورت گیرد و به تدریج تا آخر شهریور بناهای غیرمجاز تخلیه شود تا در اول مهر ماه 95 نیز اقدام به تخریب شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تبیین کرد: اگر در مسئولان اراده لازم موجود بوده و مصمم به اجرایی کردن تصمیمات باشند مردم نیز همراهی‌های لازم را صورت خواهند داد اما اگر متوجه سستی و غیرجدی بودن متولیان باشند قطعا تمکین لازم را صورت نخواهند داد.

این مسئول تشریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی سند توسعه‌ای که در استان تنظیم شده دقیقا مطابق با محورهای اصول اقتصاد مقاومتی بوده و اجرای این برنامه بر اساس حضور موثر بخش خصوصی مورد تاکید است.

تأکید بر تسریع در اجرای احداث راه‌آهن تبریز- بازرگان- قارص

جبارزاده عنوان داشت: در مورد احداث راه‌آهن تبریز- بازرگان که سال آغاز مذاکرات آن از 89 بوده، باید فردی مسئول پیگیری اخذ مجوز دارایی باشد تا ماشین‌آلات و تجهیزات اصلی سرمایه‌گذار ورود یافته و عملیات احداث آغاز شود.

وی توضیح داد: امیدوارم سال 95 سال اوج فعالیت شرکت ترکی برای احداث بزرگراه باشد و باز هم تاکید می‌کنم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سایه مدیریت جهادی و پیگیری مجدانه امور است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در رابطه با مطالعات راه‌آهن تبریز- بازرگان- قارص ایده‌هایی مطرح شده و می‌توان اتوبان تبریز ـ بازرگان را طوری طراحی کرد که از وسط این اتوبان ریلی هم طراحی و احداث شود.

این مسئول همچنین گفت: احداث راه‌آهن میانه ـ تبریز از سال 76 آغاز شده و تا قطعه دهم ادامه داشت اما در دولت‌های نهم و دهم متوقف شد و درصد پیشرفت پروژه بسیار پایین بود و مورد بی‌مهری قرار گرفت و ما با این اعتبارات محدود بخش عمده‌ای از منابع را متمرکز این پروژه کردیم.

جبارزاده افزود: دوست داریم پروژه‌هایی که در محدوده استان‌ها اجرا می‌شود اختیاراتش به استان‌ها تفویض شوند، چراکه مدیران ما اشراف کامل را به پروژه‌ها را ندارند که باید این اختیارات بازگردانده شود.

وی ادامه داد: در رابطه با فرودگاه بین‌المللی تبریز با توجه به عدم چابکی مشهود وزارت راه و شهرسازی نباید منتظر انتخاب مشاور خارجی توسط تهران باشیم و با برقراری ارتباطات لازم مهندسان مشاور مربوطه را تعیین و عقد قرارداد کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه فرودگاه بین‌المللی تبریز تبدیل به هاب پستی منطقه شمال‌غرب کشور شده است، آماده ارائه خدمات پستی و کارگو برای کل صادرکنندگان کشور است.

وی با اشاره به اتمام نوسازی یک‌هزار و 800 ناوگان بار بر لزوم بازسازی هرچه سریع‌تر 2 هزار و 200 دستگاه دیگر تاکید کرد و گفت: در نظر داریم تبریز به عنوان مرکز ساخت طلا و جواهر به خصوص در زمینه صنایع دستی نقره تبدیل شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =