ایلنا نوشت: سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: نمایندگانی که سابقه قضاوت داشتند، مدعی شدند چگونه درصورتی که بنا بر رای شورای نگهبان به اسلام و انقلاب ملتزم نیستند، سال‌ها مشغول قضاوت در دستگاه قضایی کشور بودند.

صفر نعیمی‌رز اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس که در مرحله نخست بررسی وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی یا ردصلاحیت شده‌اند یا با حکم عدم احراز روبرو شده‌اند،  هفته گذشته جهت بیان نقطه‌نظرات خود و همچنین شنیدن صحبت‌های شورای نگهبان، در دو نشست جداگانه با آقایان «محمدرضا علیزاده» و همچنین «محسن اسماعیلی» دو حقوقدان شورای نگهبان دیدار کردند.

نماینده مردم آستارا با تاکید بر این‌که هیچ حکم جدیدی درخصوص تایید صلاحیتش به او ابلاغ نشده، گفت: آن‌چه در روزهای گذشته درخصوص تایید صلاحیت بنده اعلام شده، در حد شایعه بوده و تا این لحظه هیچ حکمی ازسوی شورای نگهبان به بنده ابلاغ نشده‌است.

او اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در جلسه نمایندگان ادوار و فعلی با حقوقدانان شورای نگهبان این است که هیچگونه تبعیضی برای نمایندگان درنظر گرفته نشده است؛ بلکه باتوجه به مشغله و حجم بالای کاری نمایندگان که ازقضا منجر به لغو تمامی مرخصی‌های نمایندگان نیز شد و از آن‌جا که مجلس در صدر امور است، قرار شد نمایندگان مجلس را ترک نکنند و به کارهای مردم رسیدگی کنند و در عوض حقوقدانان شورای محترم نگهبان برای شنیدن نقطه‌نظرات نمایندگان به مجلس بیایند.

این نماینده مجلس همچنین ضمن تایید خبر برگزاری جلسه تعدادی از نمایندگان با رئیس قوه قضاییه، اعلام کرد: آقایان «غلامرضا اسداللی» و «سیدسعید حیدری‌طیب» که سابقه قضاوت دارند و مشمول بند 1 ماده 28 یعنی عدم التزام به اسلام و انقلاب روبرو شدند، به نمایندگی از جمعی از دیگر نمایندگانی که وضع مشابهی داشتند، با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی نیز دیداری داشتند و به بیان توضیحات خود در این خصوص پرداختند.

نعیمی‌رز در پایان گفت: این نمایندگان باتوجه به این‌که سابقه قضاوت داشتند، مدعی شدند که چگونه درصورتی که بنابر رای شورای نگهبان به اسلام و انقلاب ملتزم نیستند، سال‌ها مشغول قضاوت در دستگاه قضایی کشور بودند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =