شهرداری کرج از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند /توسعه شهری کرج با فرجام برجام محقق می‌شود

شهردار کرج گفت: شهرداری کرج از هیچ کاندیدای مجلس دهم حمایت نمی کند.

اسماعیل حیدرپور؛ خبرآنلاین - البرز، علی ترکاشوند عصر دیروز در نشست با خبرنگاران که با حضور قائم‌مقام، معاونین، مدیران کل شهرداری، شهرداران مناطق 12 گانه کلان‌شهر کرج در سالن اجتماعات شهرداری کرج برگزار شد، در خصوص روند تغییر مدیران در شهرداری کلان‌شهر کرج اظهار داشت:تغییر مدیران در همه حوزه‌ها وجود دارد و پس از پایان یک دوره زمانی مأموریت افراد به پایان می‌رسد و در خصوص تغییرات در بدنه مدیران شهرداری تنها بحث مدیریتی بوده و هیچ ارتباطی به بحث انتخابات و بهره‌برداری‌های تبلیغاتی ندارد.
وی یادآور شد: در این مدت تغییرات شامل تغییر شهردار منطقه 5 و رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی بوده است که تنها جنبه مدیریتی داشته است، چراکه باید کار مردم به‌صورت روان صورت گیرد.
شهردار کرج بابیان اینکه برای انتخاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری طرحی را تنظیم و به شورای شهر ارائه داده‌ایم، گفت: به‌جز شهرداری تهران مابقی شهرداری‌های کشور برای انتخاب شهردار یک آیین‌نامه مشخص دارند، با توجه به این امر لایحه‌ای را تقدیم شورای اسلامی شهر کرده‌ایم که همه جایگاه‌های مدیریتی شرایط تصدی در آن مشخص می‌شود و این طرح ما را از انتخاب سلیقه‌ای دورنگه می‌دارد، که بررسی آن در حال انجام است و امیدواریم در صورت تصویب و ابلاغ حتماً برای انتخاب مدیریت‌ها در شهرداری شرایط خاص آن رعایت شود.
وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و احصاء شدن راه‌های درآمدی شهرداری تأکید کرد: بر اساس اعلام مجلس شهرداری‌ها باید ظرف سه سال استقلال مالی پیدا کنند، لذا وزارت کشور در آن مقطع موظف شده است لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را به مجلس ارائه دهد، اما در شرایطی که شهرداری‌ها در این مدت استقلال مالی یافته‌اند اما هنوز هم این لایحه به مجلس ارائه نشده است.
ترکاشوند با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها بر اساس اصول در توسعه شهری موفق نبوده‌اند، گفت: امیدواریم لایحه درآمد پایدار برای کل شهرداری‌ها وزارت کشور انجام شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیسیون شهر تهران و کلان‌شهرها توسط دولت، خاطرنشان کرد: این کمیسیون که با روی کار آمدن دولت تشکیل شد، موضوعات خاص را در این حوزه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

این مسئول در خصوص افتتاح زودهنگام برخی پروژه‌ها تأکید کرد: در زمان آغاز به کار خود در شهرداری کرج تعدادی از پروژه‌ها نیمه‌کاره رهاشده بودند که این نارضایتی مردم و شهروندان را به دنبال داشت و در آن مقطع برخی اقدامات در جهت رفع این نارضایتی‌ها بود، به‌عنوان‌مثال تقاطع غیر هم‌سطح شهدای دانش‌آموز از سال 88 آغاز و تا 92 که آمدیم باقی‌مانده بود، که در سه نوبت‌کار را دنبال کردیم و عملاً در فروردین 93 آغاز شد و در روز بازگشایی مدارس این پروژه بعد از 4 سال به بهره‌برداری رسید.

وی جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و عمومی را یکی از دلایل تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: با محاسبه هزینه‌هایی که در بخش سوخت و زمان برای شهروندان ایجاد می‌شود، متوجه می‌شویم که این هزینه‌ها بیش از اعتبار پروژه زیان عمومی و ملی وارد می‌کند که یکی از اهداف ما حفظ همین سرمایه‌های ملی و عمومی است.
ترکاشوند با اشاره به وضعیت بد برخی شهرداری‌های کشور تصریح کرد: بعضی از شهرداری‌ها در پرداخت حقوق خود مانده‌اند، اما باتدبیر شورای شهر و تلاش شبانه‌روزی همه همکاران ما در مجموعه مدیریت شهری کرج شاهد وضعیت خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی در کلان‌شهر کرج هستیم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر قربانی شدن کیفیت اجرای پروژه برای تسریع در اتمام آن تأکید کرد: نه زمان و نه کیفیت اجرای پروژه را قربانی یکدیگر نمی‌کنیم، بلکه هر دو را مدیریت می‌کنیم و این در شرایطی است که همه پروژه‌های عمرانی ما را تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی قرار دارد، دستگاه‌هایی که خارج از مجموعه شهرداری قرار دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل برای یک پروژه باید پاسخگو باشند.
شهردار کرج یادآور شد: در شرایطی که پروژه‌های عمرانی شتاب خوبی داشتند، برخی از خبرنگاران سؤال می‌کردند که آیا شتاب این پروژه‌ها باهدف کاندید شدن بنده برای انتخابات مجلس دهم است، که امروز متوجه شدیم تنها خدمت ارائه خدمات به مردم بود و هیچ تفکر سیاسی در پشت آن قرار نداشت، چراکه خدمات شهرداری حق مردم است و حساب کردن این حق به‌حساب جای دیگر توهین و جفا به مردم است و این را همواره به‌کرات متذکر شده‌ایم که شهرداری یک‌نهاد عمومی است.
وی در ادامه با اشاره به حضور برادر یکی از مدیران ارشد شهرداری کرج در عرصه انتخابات تأکید کرد: به مقام خود پیشنهاد داده‌ایم به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه شائبه پیشنهاد کرده‌ایم به مدت 25 روز قبل از انتخابات مرخصی بگیرد، ضمن آنکه دو ماه قبل طی بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ایم از هرگونه فعالیت تبلیغاتی پرهیز شود.
این مسئول در خصوص چپ عکس برخی کاندیداها در گزارش‌های مربوط به شهرداری در مطبوعات تأکید کرد: نمی‌توانیم به روزنامه‌ای بگوییم که عکس فردی را منتشر کند یا نه، ضمن آنکه از توزیع روزنامه در محیط اداری جلوگیری شده است.
وی در ادامه بابیان اینکه موانعی در جذب سرمایه‌گذار وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید مردم در درآمدهای پایدار شهرداری مشارکت کنند، تا در آینده با مشکل مواجه نشویم، ضمن آنکه باید یک کار فرهنگی در خصوص جذب مشارکت مردم صورت گیرد.
شهردار کرج با اشاره به تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در دولت، یادآور شد: اگر این پنجره واحد به معنای واقعی اجرایی شود، موانع جذب سرمایه‌گذار به حداقل می‌رسد.
وی در ادامه از فعالیت‌های انجام‌شده به‌منظور افزایش اشتیاق سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای مشارکت در طرح‌های مدیریت شهری تأکید کرد: متأسفانه مردم هزینه‌های شهرنشینی را پرداخت نمی‌کنند و این در شرایطی است که مردم در تمام کشورهای پیشرفته دنیا هزینه عوارض را به‌طور ماهانه پرداخت می‌کنند و در غیر این صورت از دریافت خدمات محروم می‌شوند.
ترکاشوند در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرآنلاین در خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی در دوران پسا برجام اظهار داشت: در برخی پروژه‌ها می‌توان از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کرد، که نمونه بارز آن در حوزه قطار شهری است که چند تفاهم‌نامه برای خطوط دیگر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه 6 خط مصوب در قطار شهری داریم، اظهار داشت: اعلام آمادگی کرده‌ایم که با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانیم این خطوط را اجرایی کنیم.

عکس از سیعد گوهری راد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =