دستگاه ها، سیاست دولت را در پسابرجام با برنامه پیش گیرند/ برجامِ مذاکرات جمهوری اسلامی برد – برد بود

نماینده عالی دولت در استان ضمن اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی در مذاکرات و پایان خوش برجام، بر ضرورت تدوین برنامه ای جامع به منظور تحقق و اجرای برنامه های اقتصادی دولت بعد از برجام تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز؛«سی و امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی» صبح امروز در محل اتاق بازرگانی استان به ریاست "مهندس سیدحمیدطهائی" استاندار البرز،"دکترعباداله کامکار" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری و جمعی از مدیران و اعضای اتاق بازرگانی استان برگزار شد.
مهندس طهائی در این نشست اظهارداشت: مسائلی که بعنوان مصوبه در اتاق بازرگانی با حضور دستگاه های اجرایی مطرح می شود، باید با قوانین و مقررات تطبیق پیدا کند و در جهت رفع ایرادات برآییم، در بخش هایی هم که ضعف قانون وجود دارد باید پیشنهاد داده شود تا مجدد مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: اگر خللی در کار شهرداری ها پیرامون مسئله اخذ عوارض وجود دارد باید با حضور نمایندگان شهرداری ها صورت گیرد.
استاندار البرز با اشاره به چند نرخی بودن کالاها در سطح شهر کرج، گفت: این روند در صنوف بیشتر دیده می شود و اگر شهرداری ها خطایی دارند باید موردی بررسی شود.
وی با خاطر نشان کردن موضوع بحث معافیت در پرداخت عوارض ازسوی شهرداری ها افزود: برای معافیت شهرداری ها در بحث عوارض کشاورزی باید توجیه داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: تصویب مصوبات دستگاه دولت در اتاق باید همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد.
مهندس طهائی دستور داد: باید جلسه ای خارج از نشست اتاق برگزار و پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه ها با حضور نمایندگان مطرح شود تا روند تصویب آن مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت تصمیمات لازم اخذ شود.
وی افزود: سازمان های ما بعنوان برنامه باید سیاست های دولت را در پسا تحریم اجرایی نمایند.
استاندار البرز با دعوت اعضا به نگاه همه جانبه و اندیشمندانه گفت: اکنون که دروازه های اقتصادی باز شده است باید برای استفاده از شرایط کنونی بهترین بهره برداری را داشت.
استاندار البرز با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی به ایتالیا ادامه داد: این اقبال از سوی کشورهای اروپایی به جمهوری اسلامی وجود دارد، بنابراین باید ببینیم چطور می توانیم از این فرصت ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه قبول لیست مطالبات جمهوری اسلامی در موضوع مذاکرات در شرایطی که پشت سر گذاشته بودیم غیرقابل تحقق بود، خوشبختانه تیم مذاکراه کننده با توانمندی و درایت هایی که داشت توانست این مذاکرات را برد - برد به نفع کشور به خاتمه دهد.
استاندار البرز با دعوت مسئولان به همدلی و همزبانی گفت: تمام تلاش دست اندرکاران دولت باید به دنبال تحقق اهداف جمهوری اسلامی باشند.
وی با اشاره به سفر هیات های خارجی گفت: اقتصاد و دارایی دبیرخانه حمایت از سرمایه گذاری های خارجی و اتاق بازرگانی در بخش خصوصی در اتاق های فکر روند بهره مندی از شرایط موجود را برنامه ریزی کنند.
وی مذاکرات مستقیم

در ادامه این نشست بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی استان، گزارشی از آخرین برنامه سفر ایتالیا در همراهی با دکتر روحانی را مرتبط با توسعه شبکه بازار، تولید پوشاک، هتل سازی و صنعت تورسیم، ارائه داد.

ارائه گزارش تحلیلی از آخرین وضعیت و عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان،بررسی مشکلات و پیشنهادات فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان در خصوص اصلاح روندها و تسهیل امور در جهت بهبود محیط کسب و کار در بخش کشاورزی استان با توجه به ویژگی ها و توانمندی های استان، بررسی نهایی پیشنهادات مطرح شده درحوزه قانون کار از محورهای این نشست دو ساعته بشمار می رود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =