۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷

ایران نوشت:یک چوپان وقتی دید در حمله پلنگ، گوسفندانش یکی پس از دیگری تلف می‌شوند نمی‌دانست که خیلی زود نوبت خودش نیز خواهد رسید.


  رئیس اداره محیط‌زیست ایرانشهر گفت: حمله پلنگ به گله، چوپان 63 ساله را زخمی کرد و 16 رأس گوسفند در این شهر تلف شد.

محمد انور‌هاشمزهی اظهار داشت: روز سه‌شنبه «قلی بلوچی» مورد حمله یک پلنگ قرار گرفت به طوری که این چوپان 63 ساله از ناحیه صورت، دست و پا زخمی و برای مداوا به بیمارستان خاتم الانبیای ایرانشهر منتقل شد.

وی ادامه داد: همچنین در حمله پلنگ ایرانی به گله این چوپان، 16 گوسفند نیز تلف شدند.رئیس اداره محیط‌زیست ایرانشهر اظهار داشت: همه خسارت دام‌های تلف شده و هزینه درمان این چوپان از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست به وی پرداخت می‌شود.

هاشمزهی بیان کرد: پلنگ به دلیل اینکه حیوان مغروری است در شرایط تحت فشار بسختی محل را ترک می کند بنابر این انتظار می رود اگر مردم منطقه با این حیوان مواجه شدند هرگز سعی نکنند به او حمله کنند یا با پرتاب سنگ و چوب او را تحریک کنند بلکه او باید آزاد باشد تا خودش از محل دور شود.

چوپان زخمی شده ایرانشهری نیز گفت: به قصد جلوگیری از تلف شدن بیشتر گوسفندان بطرف پلنگ رفتم که در یک لحظه کوتاه مرا زخمی کرد. این چوپان 63 ساله ایرانشهری افزود: اگر مردم منطقه به کمکم نمی‌آمدند معلوم نبود سرنوشتم چه می‌شد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    29 13
    پلنگ هرگز 16 گوسفند را نمی‌کشد. این داستان را برای چی سر هم کرده‌اند خدا می‌داند.
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    31 0
    اموزش برخورد صحیح باید داد به چوپان های منطقه داد. در ضمن اگه اطمینان حاصل کننکه خسارتشون رو خواهند گرفت موقع حمله پلنگ دیگه جانشون رو به خطر نمیندازن
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    31 5
    پلنگ يكي رو شكار ميكنه نه ١٦ تا رو اون گرگ بوده
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    25 4
    هنوز منقرض نشدن. پس این شکارچی های غیور کجان؟
    • پلنگ مازندران A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      10 0
      انشاالله نسل شکارچیان غیور منقرض بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    9 14
    احتمالا وقتی آقای قلی پلنگ رو دیده گفته: سلام محیط زیست، چطوری؟ بیا روی ماهتو ببوسم. پلنگ هم گفته نه من روی تو رو می بوسم، دسستو می بوسم، پاتو می بوسم. بدین ترتیب جناب قلی از ناحیه دست، پا و صورت زخمی شده و متواری شد. پلنگ هم گفت کجا؟ اومدم چن تا گوسفند قرض کنم بچه ها گشنه بودن. با توجه به عدم پاسخگویی قلی خان پلنگ هم گفت پس من 16 تا گوسفند برداشتم. آخه این چوپان بنده خدا اگه پلنگ رو می کشت که باید کل زندگیش رو جریمه می داد. این هم از اون تناقض های حل نشدنیه که تو همچین موقعیتی چوپان نگون بخت باید چیکار کنه؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    39 1
    اگه انسان به اندازه پلنگ ارزش داشت سی سال از این خودروسازها حمایت انتحاری نمی شد.....
  • بی نام RO ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    22 0
    خودتون هم بودین همین کارو میکردین, محله زندگی این حیوانات بی گناه اشعال شده و راهی برای تامین غذای خود ندارند
  • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    1 0
    عجببببببببببب إإإإإسلام...پلنگ دارای بالاترین تنوع غذایی هست و طعمه اختصاصی نداره که بگیم گرسنگی کشیده بعدشم مناطق کوهستانی رو بیشتر ترجیح میده پس یک پیرمرد63ساله چطور تااونجا تشریف برده و طبق اطلاعات این گربه سان هم در حال انقراضه و 100تابیشتر تو پارک گلستان نیس البته اگه شکارچیان محترم مهلت زندگی بهشون بدن ...الان وقت جفت گیری هس و بچه هاشون باید بزرگ باشن...در مورد گرگ هم ی بچه هم فرق پلنگ و گرگ رو تشخیص میده پس نظرمن بیشر ی ماجرای ساختگی باشه...اگ پلنگ باشه باید مسئولان برن دنبالش حفاظت کنن تا شکارچیان نرفتن إ
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    محیط زیست باید یک فکر برای این پلنگ ها بکند اگر آنها را جمع نکند مردم منطقه نابودشان می کنند