ایرنا نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: «اجرای برجام حذف کننده موانع مصنوعی ضد ایرانی در عرصه بین المللی است»

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه «اجرای برجام حذف کننده موانع مصنوعی ضد ایرانی در عرصه بین المللی است»، تصریح کرد: مسکو تا کنون از توافقات در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) حمایت کرده و فعالانه به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف گفت: اجرای برجام رویداد مهمی بود که لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را در پی داشت.
وی افزود: به این ترتیب اجرای برجام شروع شد که صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران را با اجرای قرارداد عدم انتشار از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تضمین می کند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: رسیدن به برجام و آغاز اجرای آن گام بزرگی در مسیر عادی شدن وضعیت پیرامون مساله هسته ای ایران بود و از این روند بطور کامل همانند هر اقدام دیگر برای رفع موانع مصنوعی در روابط و مشارکت یک کشور در امور بین المللی حمایت می کنیم.

لاوروف همچتیت دیروز (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمعبندی نتایج سیاست خارجی روسیه در سال 2015، تصریح کرد: سیاست کشورهای غربی و آمریکا در منزوی کردن ایران اشتباه بود و گذشت زمان این واقعیت را نشان داد که غیرقابل قبول است.
وی با بیان این که غرب از منزوی کردن تهران هیچ نتیجه ای نگرفت، اظهار کرد: ایران برنامه موشکی خود را تقویت کرد. فشارها برای محدود کردن تعداد سانتریفیوژ ها هم بی نتیجه بود و هزاران دستگاه بکار گرفته شد.
وزیر خارجه روسیه نتیجه گیری کرد: این واقعیت نشان داد، سیاست منزوی کردن ایران اشتباه بود و به همین دلیل هم تلاش های منزوی کردن کره شمالی را هم نادرست می دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نیاز آمریکا و غرب به روسیه گفت: به عنوان مثال طرف های غربی در مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران در مراحل سرنوشت ساز این مذاکرات، بارها از هیات روسی خواستار کمک برای حل مسایل شدند.
لاوروف از جمله این مسایل به انتقال اورانیوم غنی شده از ایران و تغییر کاربری سایت هسته ای فردو اشاره کرد و افزود: مسکو با وجود این که از اقدامات خود برای کمک به اجرای برجام منفعت مادی نبرد و این اقدامات هزینه بر بود، اما به تمام تعهدات خود عمل کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =