توژنسکی: لهستان پلی برای ورود تجار ایرانی به اروپا / به ظرفیت‌های البرز توجه ویژه داریم

رئیس اتاق بازرگانی استان سیلسیا لهستان در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار خبرآنلاین البرز لهستان را پلی برای ورود تجار ایرانی به اروپا بیان کرد و گفت: آمادگی همکاری و سرمایه‌گذاری دو جانبه را با تجار ایرانی داریم.

توحید وانشانی،زهره رزمی آذر/ خبرآنلاین البرز، ریشرد توژنسکی با اشاره به سفر هیئت تجاری لهستان به استان البرز اظهار داشت: همراه با یک هیئت تجاری و اقتصادی از لهستان برای شناسایی ظرفیت‌ها و برقراری همکاری با تجار ایرانی به این کشور و استان البرز سفر داشته‌ایم و امروز جلسه‌ای مابین تجار ایرانی و لهستانی برگزار و هیئت ما مورد استقبال و طرف ایرانی قرار گرفت.
وی بابیان اینکه هیئت تجاری لهستان تنها برای تجارت به ایران و استان البرز سفر نکرده است، گفت: برای ما برقراری ارتباط انسانی بسیار مهم است و امیدواریم با آشنایی بیشتر هر دو طرف بتوانیم قراردادهای خوبی را منعقد کرده و همکاری مابین جوانان لهستان و ایران آغاز شد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سیلسیا لهستان از سفر رئیس مجلس لهستان در آینده به ایران خبر داد و گفت: ما خبرداریم که رئیس مجلس لهستان به زودی به ایران سفر می‌کند.
وی تأکید کرد: امیدوار هستیم با قراردادهایی که منعقدشده است، بتوانیم شاهد همکاری بین دانشگاه‌های استان البرز و لهستان باشیم.
توژنسکی ضمن دعوت از همه فعالان اقتصادی استان البرز یادآور شد: از همه افرادی که علاقه به سرمایه‌گذاری و همکاری در فعالیت‌های اقتصادی هستند، دعوت می‌کنیم تا در این بخش ورود کنند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور لهستان یادآور شد: با توجه به اینکه کشور لهستان در بین کشورهایی همچون آلمان، روسیه، سوئد، نروژ و اتریش قرارگرفته است، لذا برخی‌ها کشور لهستان را ازنظر اقتصادی نادیده می‌گیرند و این در شرایطی است که به‌جای نادیده گرفتن باید در مرکزیت همه این کشورها قرار گیرد.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران متوجه این موقعیت کشور لهستان شده‌اند و برای سرمایه‌گذاری به‌خصوص از کشورهایی همچون چین و ژاپن به این کشور آمده‌اند و خوشبختانه لهستان رشد اقتصادی خوبی دارد.
وی در ادامه با اشاره به لغو تحریم‌ها علیه ایران شرایط فعالیت اقتصادی را بسیار مساعد ارزیابی کرد و گفت: در سفر معاون وزیر اقتصاد که به همراه یک هیئت 150 نفره به ایران داشتند نشان داده‌ایم که برای همکاری آمادگی لازم را داریم، لذا ما اولین گروه کاری هستیم که برای عقد قرارداد به ایران آمده‌ایم.


رئیس اتاق بازرگانی استان سیلسیا لهستان یادآور شد: دو هیئت بزرگ تجاری آینده نیز در سال میلادی جاری به ایران سفر خواهند داشت و بسیار امیدوار هستیم تا یک هیئت تجاری بزرگ نیز از استان البرز به لهستان سفر داشته باشد.
وی تأکید کرد: ما خواهان این هستیم تا توجه بیشتری به استان البرز داشته باشیم تا ببینیم چه نیازها و ظرفیت‌هایی این استان دارد تا با همکاری دوجانبه این نیازها را تأمین کنیم.
توژنسکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به‌قرار گیری 11 درصد صنایع کشور در استان البرز، چه آینده‌ای را برای روابط اقتصادی مابین متصور هستند، تأکید کرد: کیفیت این روابط به مردم بستگی دارد و استان سیلسیا یکی از استان‌های لهستان است که بیشترین صنایع کشور را در خود دارد، که امیدواریم بتوان با استفاده از این ظرفیت‌ها همکاری دوجانبه خوبی را بیان کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما اطلاع داریم که به‌زودی خط مستقیم پرواز بین ورشو و تهران برقرار می‌شود و این می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب برای گسترش روابط اقتصادی باشد.
این مسئول تأکید کرد: در بحث صدور ویزا بسیار به ما کمک کردند و با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد شرایط برای همکاری بسیار آسان‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم این سفر بهاری باشد برای آغاز فصل همکاری دوجانبه بین ایران و لهستان تأکید کرد: فصل کاشت گندم فصلی است که بذر را کشت می‌کنیم و رشد آن را در آینده می‌بینیم و همین مذاکرات امیدواریم بهانه‌ای برای کاشتن گندم و رشد آن در آینده باشد.
توژنسکی در خصوص ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و لهستان تأکید کرد: ما برای همین منظور به اینجا آمده‌ایم و امیدواریم از نظر توسعه فناوری و علم قدم‌های زیادی برداشته و همکاری گسترده‌ای داشته باشیم.
وی افزود: در آینده فرصت‌های بسیاری برای همکاری در این زمینه وجود دارد، ضمن اینکه همین قرارداد منعقدشده می‌تواند فرصتی برای تبادل اطلاعات بین دانشمندان دو کشور باشد.
رئیس اتاق بازرگانی سیلسیا لهستان خاطرنشان کرد: درب همه دانشگاه‌های لهستان برای تبادل اطلاعات و فعالیت‌های پژوهشی مشترک برای ایران باز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =