واحدمرکزی خبر نوشت: رشوه ششصد و هشتاد و یک میلیون دلاری عربستان سعودی به نخست وزیر مالزی تایید شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «روزنامه المصری الیوم»، دادستان مالزی با تبرئه کردن نجیب عبدالرزاق نخست وزیر این کشور از اتهام فساد مالی تاکید کرد مبلع ششصد و هشتاد و یک میلیون دلار هدیه دولت عربستان به شخص نجیب عبدالرزاق بوده است. محمد اباندی در نشست خبری با اشاره به اینکه نخست وزیر مالزی به انتقال ششصد و هشتاد و یک میلیون دلار کمک عربستان به حساب شخصی اش متهم شده بود، تاکید کرد این اقدام جرم یا فساد محسوب نمی شود، زیرا این هدیه هنگفت از خاندان آل سعود برای شخص نخست وزیر مالزی بوده است. وی افزود: من از نتایج این تحقیقات که نشان داد انتقال این مبلغ فساد مالی نبوده است، راضی هستم. دلیل مشخصی برای اعطای این هدیه به نخست وزیر وجود ندارد و این مسئله به خود او و خاندان حاکم در سعودی بر می گردد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    17 0
    سلام،این مبلغ را که برای چشم وابروی نجیب عبدالرزاق به او نداده اند بلکه با این پول خواسته اند که او سیاستهای دولت مالزی را در مسیر سیاستهای آل سعود تنظیم وهدایت کند.این یعنی رشوه ومشخص نیست قاضی با چه منطق واستدلالی این مبلغ سنگین را رشوه تشخیص نداده است .بامنطق این قاضی مالزیایی از این پس همه رشوه گیرندگان می توانند بگویندمبالغی را که رشوه گرفته اند هدیه به شخص آنان بوده است ومصداق رشوه ندارد.از این گوشه کوچکی از فساد افشا شده می توان به علت ضدیت دولت نجیب عبدالرزاق با ایران پی برد.دولت آل سعود با روش رشوه مالی وغیر مالی اکثر سیاستمداران دنیا را خصوصا در هیئت حاکمه امریکا واتحادیه اروپا در حمایت از سیاستهای جنگ افروزانه و دشمنانه با ایران هدایت می کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    8 0
    نمی شود به دلیلی که بین خودمان و خودشان است یکی بیاید یک همچین هدیه ای به ما بدهد
  • حقیقت12345 US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    4 2
    یکی از ریشهها و علل دستگیری و برخوردها با شیعیان به اتهام تبلیغ تشیع و اختلاف افکنی بین مسلمانان از طرف دولت مالزی مشخص شد.
  • حمید A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    5 1
    حساب کنید این دادستان خودش چقدر هدیه گرفته که کلا رشوه آل سعود به نخست وزیر کشورش را بی خیال شده و گفته اشکال نداره "هدیه بوده است"