ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که این وزارتخانه در حال بررسی شایعه اعزام افغان ها از سوی عربستان سعودی برای جنگ در یمن است.

«احمدشکیب مستغنی» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در کابل گفت که ازطریق برخی رسانه ها آگاه شده است که شماری از افغان ها از سوی عربستان برای جنگ در یمن فرستاده می شوند اما تاکنون به هیچ مدرک مستندی در این باره دست نیافته است که این موضوع را اثبات کند.
وی افزود: وزارت خارجه به نمایندگی های سیاسی افغانستان در کشورهای منطقه دستور داده است تا در این باره تحقیق کنند و در صورت روشن شدن نتایج تحقیق، آن را به اطلاع رسانه ها خواهد رساند.
به گزارش برخی رسانه های غربی از جمله بی بی سی، عربستان سعودی شماری از افغان ها را که برای ادای حج عمره به آن کشور می روند به جنگ علیه نیروهای انصارالله به یمن می فرستد.
در این گزارش آمده است که شماری از خانواده های افغان تائید کرده اند که برخی از اعضای خانواده های آنان که برای ادای حج عمره به عربستان سعودی رفته بودند تاکنون بازنگشته اند.
عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشورعربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در مقابل این تهاجم نظامی تامین کرده اند، جلوگیری کند.
در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن
تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند و شمار زیادی مجروح و بی خانمان برجای مانده اند. بیشتر موسسات خدماتی، درمانی و منازل مردم یمن و زیر ساخت های اساسی این کشور در اثر بمباران های متوالی جنگنده های عربستان سعودی و هم پیمانانش منهدم شده است.
دولت افغانستان در جنگ یمن تاکنون از هیچ طرفی حمایت نکرده است.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =