رئیس خزانه معین استان یزد، میزان بدهی های دستگاه های اجرایی را تا پایان آذرماه 94، بالغ بر 275 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سعيد نورايماني صبح امروز در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ارائه گزارشي پيرامون وضعيت بدهي ها و مطالبات دستگاه هاي اجرايي استان پرداخت.

نورایمانی در اين ارتباط گفت كه هيات وزيران در خرداد ماه 1393 ايجاد اداره كل مديريت بدهي ها و تعهدات عمومي دولت را در وزارت امور اقتصادي و دارايي بمنظور احصاء، ثبت و نگهداري متمركز خلاصه حساب بدهي ها و تعهدات قانوني دولت به تصويب رساند.

وي گفت: دولت در اين راستا مصمم است تا اطلاعات مربوط به بدهي ها و تعهدات خود را متمركز كند و در جهت كنترل و تسويه انواع بدهي قدم بردارد.

نورايماني اضافه كرد: جلوگيري از تضييع و اتلاف منابع دولت، جلوگيري از كسري بودجه هاي پيش بيني نشده، ايفاي تعهدات و جلوگيري از تضييع حقوق بخش عمومي و خصوصي و همچنين تحليل ريسك اعتباري از ديگر اهداف دولت است.

رئيس خزانه معين استان در ادامه گفت كه وزارت اقتصاد براي تحقق اين امر، سامانه مديريت بدهي هاي دولت (سمباد) را ايجاد كرده تا امور مرتبط نظير: حسابداري، اوراق تسويه خزانه و ثبت و گزارش بدهي ها و مطالبات دولت را راهبري كند.

معاون نظارت مالي اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه گزارش عملكرد 9 ماهه از وضعيت بدهي ها و مطالبات دستگاه هاي اجرايي استان پرداخت و ميزان بدهي هاي 24 دستگاه اجرايي استان (از مجموع 83 دستگاه را تاكنون) 2748 ميليارد ريال و ميزان مطالبات دستگاه ها را 1352 ميليارد ريال اعلام كرد.

وي افزود: 885 ميليارد ريال از بدهي فوق مربوط به بدهي دولت به پيمانكاران و مشاوران است.

در پايان اين نشست مقرر شد تا دستگاه هاي اجرايي و شهرداري ها ظرف مدت يك هفته نسبت به ارسال بدهي ها و مطالبات خود به خزانه معين اقدام لازم را بعمل آورند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =