ایسنا نوشت: رییس سازمان صداوسیما آشنایی با مسائل پیروزی انقلاب‌ اسلامی، زنان و مردانی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند و تجربیاتی که از آن به دست آوردند را از جمله مواردی دانست که رادیو انقلاب برای نسل‌های جدید بازگو می‌کند.

 محمد سرافراز - رییس سازمان صداوسیما - امروز - سوم بهمن ماه - برای افتتاح رسمی رادیو انقلاب به استودیوی این شبکه آمد.

سرافراز ضمن تبریک آغاز رسمی کار رادیو انقلاب و با اشاره به هدف راه‌اندازی این رادیو، ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی‌ و تاسیس جمهوری اسلامی دانست و گفت: هدف از راه‌اندازی رادیو انقلاب این است که گفتمان امام خمینی(ره) را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی زنده کنیم؛ ایشان بنیان‌گذار انقلاب هستند و ارزش‌های این انقلاب باید همیشه مورد توجه ما باشد.

او با اشاره به استقلال که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است‌، سخنانش را اینگونه ادامه داد: استقلال در بعد داخلی یعنی اینکه ما باید با اتکاء به مردم، منابع و نیروهای جوان و خلاق خودمان، کشورمان را بسازیم و در بعد خارجی هم استقلال این پیام را دارد که انقلاب اسلامی باید همچنان ضد نظام سلطه عمل کند و وابسته نباشد.

او با اشاره به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما دو رویداد مهم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را پیش‌رو داریم. در این انتخابات نقش مردم بسیار پررنگ است و باید به این نکته توجه داشت که ما در دنیا تنها ملتی هستیم که هر سال یک انتخابات برگزار می‌کنیم و مردم در آن شرکت می‌کنند؛ چرا که در هیچ کشوری انتخابات این گونه مداوم و سالانه برگزار نمی‌شود.

سرافراز متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران حاصل زحمات و تلاش‌های زیادی است که آن نسل، آن را پیش برد و به پیروزی رساند؛ این تجربیات باید برای نسل‌های جدید تکرار شود.

رییس سازمان صداوسیما بار دیگر با تاکید بر نقش بسیار مهم انقلاب اسلامی افزود: بحث عظیمی از مسائل کشور ما مربوط به پیروزی انقلاب و نقش نهادهای مردمی و رهبری در راستای نرسیدن به توطئه‌هاست؛ مقایسه انقلاب که در حال حاضر در آستانه چهل سالگی خود قرار دارد با انقلاب‌های بزرگ دنیا مثل انقلاب روسیه و فرانسه و دستاوردهای آنها جزو مسائل و تجربیاتی است که رادیو انقلاب می‌تواند به مخاطبان خودش منتقل کند.

سرافراز با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مدیران ارشد صداوسیما و سخن ایشان مبنی بر اینکه رسانه ملی خط مقدم در جنگ نرم است، اظهار کرد: هدف آن کسانی که جنگ نرم را طراحی می‌کنند برخلاف جنگ سرد، نشانه‌گیری باورها، عواطف و احساسات افراد است که از طریق رسانه‌ها باورها و احساسات مردم را نسبت به دوستی‌ها و دشمنی‌ها عوض می‌کنند.

رییس سازمان صداوسیما در پایان متذکر شد: از وظایف اصلی رسانه ملی این است که اعتقادات درست مردم را حفظ کند و نگذارد جابه‌جایی در این زمینه صورت بگیرد. رادیو انقلاب نیز می‌تواند در این راستا نقش خودش را ایفا کند.

رادیو انقلاب صبح امروز - شنبه - با حضور رییس سازمان صداوسیما رسما آغاز به کار کرد. مدیریت رادیو انقلاب بر عهده رضا کوچک‌زاده است و قرار است تا هفتم اسفند ماه به کار خود ادامه دهد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک .... IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    18 0
    از وظایف اصلی رئیس رسانه ملی نیز این است که نیروی انسانی متخصص و کاربلد خود را حفظ کند تا آنها برنامه هایی جذاب بسازند تا اینقدر مردم دنبال برنامه های جذاب در ماهواره نگردنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    7 0
    از وظایف رسانه ملی آن است که دروغ نگوید و حقایق را گزینشی یا وارونه یا آنچه که می خواهد نشان ندهد