رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دستیابی به راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه بدون شکست دادن تروریسم ممکن نخواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: یافتن راهکاری برای بحران سوریه ارتباط مستقیمی با مقابله با تروریسم دارد.

وی در ادامه افزود: حل و فصل معضل سوریه در کنار مقابله با تروریسم امکان پذیر خواهد بود. بدون مقابله یکپارچه با تروریسم، هیچ راه حلی برای سوریه وجود نخواهد داشت.

نهاوندیان گفت: میانجیگران خارجی روند صلح اکنون این مساله را درک کرده اند و این یک تحول مثبت ارزیابی می شود به خصوص در آستانه مذاکرات صلح سوریه که قرار است در ژانویه برگزار شود.

وی اظهار داشت: به رسمیت شناختن جهانی این واقعیت که بحران سوریه را نمی توان از طریق اقدام نظامی حل و فصل کرد، موجب امیدواری هایی درباره حل و فصل منازعه سوریه شده است. باید یک راهکار سیاسی وجود داشته باشد. باید یک راهکار سوری برای این مشکل وجود داشته باشد. جهان بیرونی باید به مردم سوریه برای حل این مشکل کمک کند و هیچ بخشی از این راهکار نمی تواند از تروریسم حمایت نماید.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد. نیروهای دولتی سوریه در حال مقابله با گروه های تروریستی متعددی از جمله داعش و جبهه النصره هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این روند ادامه خواهد یافت، گفت: این مساله مربوط به آینده خواهد بود. این یک مساله انسانی است. اکنون که این مساله را درک کرده ایم که تحریمها بی اثر است، باید همه تلاش خود را برای آزادی زندانیان انجام دهیم و این کار انجام شده است. من امیدوارم این گونه زندانی کردن ها در آینده دیگر اتفاق نیفتد ولی ایران همواره آنچه را بتواند در زمینه های انسانی انجام می دهد.

نهاوندیان در ادامه درباره مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا نیز گفت: ایران احتمال ادامه گفتگوها با آمریکا برای مبادله زندانی را رد نمی کند.

هفته گذشته ایران 4 زندانی آمریکایی- ایرانی را بر اساس توافق با واشنگتن آزاد کرده است. بر اساس این توافق، 4 زندانی آمریکایی در مقابل 7 شهروند ایرانی که در آمریکا زندانی بودند، آزاد شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =