نخستین جلسه پنل تخصصی سند آمایش استان یزد با موضوع حمل و نقل با حضور مدیران و مسئولان این بخش در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رئيس گروه برنامه ريزي، آمايش و بهره وري سازمان در اين نشست با اشاره به ضرورت هماهنگي لازم ميان سند آمايش استان با ضوابط آمايش كشور تصريح كرد كه توزيع اعتبارات و هزينه كرد‌ها در برنامه ششم بر اساس برنامه آمايش كشور انجام خواهد شد.

ابوالقاسم زارع با اشاره به همجواري يزد با استان‌هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري در منطقه ۷ كشور افزود كه ايجاد پيوندهاي لازم با اين استان‌ها در راستاي نقش آفريني منطقه‌اي در تقسيم كار ملي ضرورت دارد.
وي در اين ارتباط از برگزاري نشست‌هاي هماهنگي با استان‌هاي مذكور خبر داد.

در اين نشست تخصصي كه باحضور مديران و مسئولان ادارات كل: راه و شهرسازي، فرودگاه، حمل و نقل و پايانه‌ها، هوا‌شناسي، راه آهن و... همراه بود، وجود زيرساخت حمل و نقل ريلي در حوزه ملي و فراملي، رتبه بالاي استان در ترانزيت كالا، رتبه هفتم استان در شاخص ميليون تن كيلومتر طي شده، و قرار گرفتن استان در كريدور بين المللي شرق و غرب و شمال به جنوب و بزرگراه آسيايي و... بعنوان نقاط قوت و فرصت‌هاي بخش حمل و نقل استان ذكر شد.

همچنين: ناكافي بودن شبكه‌هاي ريلي و جاده‌اي، پايين بودن سطح ايمني جاده‌ها، عدم تناسب بين حجم ترافيك و خطوط موجود، كمبود امكانات بين راهي، كمبود ناوگان سريع السير ريلي، و كمبود اعتبارات، وسعت استان و پراكندگي راه‌ها، خطر وجود شن‌هاي روان، افزايش قيمت قير و تاثير آن در فعاليت‌هاي راهسازي، كمبود پيمانكاران توانمند و.. از جمله نقاط ضعف و تهديد اين بخش عنوان شد.

در بخش ديگري از نشست، چارچوب توسعه پايدار حمل و نقل استان، پيشران‌هاي كليدي حوزه حمل و نقل و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذكر است سند آمايش استان باهدف توسعه متوازن، تعادل بخشي، برنامه ريزي منطقه‌اي و عدالت سرزميني در قالب ۱۳ پنل تخصصي در دست تهيه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =